Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Range

This site may earn commission on affiliate links.
Wie kan me helpen? Ik heb met een model Y gereden dit weekend om even te testen voor aankoop.
Echter wat problemen gehad, ik wou onder andere aan een snellader bijvullen echter sloeg deze volledig tilt, ik kreeg er de kabel niet meer uit. Handige tip er zit een manuele ontgrendeling aan het licht.

Nu is het uiteindelijk gelukt aan een snel lader en had ik hem tot 100% laten vullen. Dus normaal een 507km ongeveer.
Ik reed naar huis ongeveer een 10km en de dag erna vond ik het al raar dat er opeens 403 opstond.
Nu ik dacht misschien was de vorige rijder een vlotte jongen,... maar uiteindelijk met de vol geladen model Y kon ik maar 275km doen en dan had ik 13% over.
Ik had in mijn hoofd om toch de 350/400km te halen of ben ik daar nu zo mis in?
Helemaal volladen, 2% verbruiken en daarna lang stil laten staan, dan verlies je fors wat kms. Zeker met de huidige temperatuur. Dus je test is niet heel handig gekozen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nu ik dacht misschien was de vorige rijder een vlotte jongen,...
Ik weet niet of het bij een MY anders is, maar bij alle andere Tesla’s is de aangegeven range niet afhankelijk van het rijgedrag. Maar de resterende capaciteit gedeeld door een factor die vast ligt per type wagen. Voor mijn MS 190Wh/km denk ik.
Het energiescherm (de grafiek) houdt daar wel rekening mee, alsook met het reliëf en de weersomstandigheden.