Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Raven - Air suspension intermittent functioning

This site may earn commission on affiliate links.

Etmaniac

X 100D LR M20
Dec 5, 2019
70
40
Schoten
Ik zet vaak de hoogte van de luchtveering in met de hand, bijvoorbeeld als ik de snelweg op ga (xtra laag) of als er vluchtheuvels aankomen. De laatste tijd komt het vaak voor dat de auto de geselecteerde rijhoogte niet accepteerd, hij gaat dan vanzelf terug naar de vorige setting zonder dat de rijhoogte feitelijk is aangepast. Je ziet dan ook niet het icoontje van het draaiende cirkeltje dat aangeeft dat de auto bezig is de luchtvering aan te passen. Dus af en toe wel, af en toe niet, vaak is helemaal kapot handiger om te troubleshooten.... het is daarom dat ik denk dat dit wellicht een software probleem is. Iemand ooit wel eens gehad?

Oh, en wat is dat toch met het aanpassen van de hoogte bij stilstand (stoplichten)?

groetjes,

Daniel
release 2021.12.25.7
 
Heb dit ook in mijn MX raven (2019). Als je het nog is hebt, tijd en datum noteren en doorgeven aan Tesla. Ze willen het onderzoeken, maar moeten daarvoor door de logs ploeteren. Hoe efficienter dit kan, hoe beter. Als je iets hoort van het SC let me know.
 
Volgens mij is dat enkel een update voor de nieuwe S/X Plaid omdat die een nieuwe acherophanging hebben. Volgens mij is die niet gelijk aan de Raven S/X. Heeft iemand misschien een bron hierover?
Ik zit nu op 2021.24.4. Probleem is nog steeds aanwezig. Daarnaast zit er een graphische bug in het UI gedeelte voor het instellen van de rijhoogte. Zal nog eens een foto trekken. Case open bij SC, inclusief filmpje. Schijnbaar hebben meer mensen dit probleem, das mooi want dan is het een software issue, die zijn makkelijker op te lossen dan hardware.
 
Ik heb dezelfde issues met mijn X LR+ (MY21).
Ook de grafische bug.
In het engelse gedeelte van het forum staan ook een aantal meldingen van het omhoog komen bij een stoplicht.

Zal het morgen nog eens aankaarten, ik moet toch een afspraak maken om de aandrijfassen weer te laten vervangen (2e keer nu)
 
Heb dit ook in mijn MX raven (2019). Als je het nog is hebt, tijd en datum noteren en doorgeven aan Tesla. Ze willen het onderzoeken, maar moeten daarvoor door de logs ploeteren. Hoe efficienter dit kan, hoe beter. Als je iets hoort van het SC let me know.
Update. Een complete reset naar factory settings heeft het probleem van het niet altijd functioneren van hoogte instelling verholpen. Het SC heeft de oude configuratie na reset keurig weer teruggeladen.
 
  • Informative
Reactions: Jelger