TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

RDIO stopt, assets overgenomen door Pandora

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Peebee01, Nov 16, 2015.

1. Peebee01

Peebee01 Member

2. Herbie65

Herbie65 Member

Ben benieuwd OF er iets voor in de plaats gaat komen...

3. dvroegop

dvroegop Member

Er zal heus wel iets voor in de plaats komen, maar ik verwacht niet dat dat enig effect op de app zelf zal hebben. Die is brak en blijft voorlopig wel brak. :mad:

4. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Het zou te mooi zijn als ze nu Spotify gaan gebruiken. Wishfull thinking..

5. dvroegop

dvroegop Member

Wat heeft Spotify voor op RDio? RDio was helemaal geen slechte streaming service. De interface in de auto: die was beroerd. En dat is met Slacker in de VS net zo, net als TuneIn trouwens. Als we Spotify als onderliggende leverancier van de streams zouden krijgen, hebben we nog steeds dezelfde audio software, dus:
    1. Geen albums afspelen
    2. Geen songs kunnen 'favoriten'
    3. Geen playlists maken

enz.. Allemaal dingen die RDio, Slacker, Spotify en zo wel hebben maar niet in onze auto's worden aangeboden.

6. EnIgmA_BE

EnIgmA_BE Member

Ik vrees ook dat dat niet zal veranderen zolang er geen third-party-apps geïnstalleerd mogen worden.
    Spotify en Coyote zouden een mooie aanvulling zijn.

7. gelden

gelden Active Member

Tenzij een andere partij (zoals Spotify) eisen stelt aan de user interface en de mogelijkheden die deze biedt om zo afbreuk aan hun imago te voorkomen.
    Tesla zal opnieuw in onderhandeling moeten met een dergelijke partij.

8. dvroegop

dvroegop Member

Dus... Tesla moet opnieuw onderhandelen. Als die partij eisen gaat stellen, gaat Tesla het of niet doen of NU niet doen. Maar Rdio stopt snel. Dus: geen streaming muziek meer voorlopig? Dat zou wel heeeeeel jammer zijn...

9. ERvee

ERvee member

Echt? Heb t nooit gemist. Spotify op m'n mobiel en afspelen via Bluetooth, gaat helemaal goed.

10. dvroegop

dvroegop Member

In het buitenland is dat een ander verhaal: dan lopen de roamingkosten gauw op. Daarnaast wil ik tijdens het autorijden niet Spotify moeten doorzoeken op nummers. Het 17" scherm werkt net iets beter dan op mijn mobiel...

11. Refie

Refie Member

Alleen de "These go to Eleven" playlist is toch voldoende! :biggrin:

12. ERvee

ERvee member

Das waar. Daarom staan er behoorlijk wat afspeellijsten gedownload op m'n mobiel.

17 inch doet t idd stuk beter dan m'n 5 inch mobieltje. Apple CarPlay mogen ze wat dat betreft morgen nog introduceren van mij.

13. dvroegop

dvroegop Member

14. Leon W

Leon W Member

Er staat echter dat de abonnementen blijven doorlopen tot de laatste maand van dat abonnement. Ik ga ervan uit dat Tesla een abonnement heeft dat niet van maand tot maand loopt, maar wellicht voor een jaar of langer. Na einde abonnement wordt het dan omgezet naar de gratis versie. Ik verwacht dus voorlopig nog gewoon de Rdio te kunnen gebruiken. Hoop wel dat Tesla snel een (beter) alternatief voor ons heeft.

15. Janwillem

Janwillem Member

Ik gebruik RDio eigenlijk continu en ik had eigenlijk verwacht dat het al uit de lucht was maar kennelijk lopen de abonnementen nog even. Wat ik gisteren met Rdio meemaakte was wel erg grappig: mijn zoontje wilde Zwarte Piet ging uit fiets horen. Prima te vinden, geen probleem, maar vervolgens maakte Rdio een playlist aan met "soortgelijke" muziek. Ik weet niet wat het idee erachter was, maar er kwam ineens toch een partij hardcore gangsta bagger uit :cursing:. Zwartepietendiscussie is kennelijk ook tot Rdio doorgedrongen...

16. jpet

jpet Jan P.

Ik heb het ook regelmatig voor met de kinderliedjes. Het zoekalgoritme is soms wat te ijverig. Maar wel ideaal om de kleinsten bezig te houden tijdens een rit.

17. Phil_BE

Phil_BE Member

ik zocht onlangs op michael van peel (Antwerps Cabaretier) en vond zijn einde jaar conferences. Wat lastig is, is dat als je naar een volgende fragment gaat, terug het fragment dat je aan het beluisteren was herbegint. dus een ander fragment beluisteren gaat niet TENZIJ je een andere channel beluisterd en terug gaat naar michael van peel dan krijg je een ander fragment te horen.

Behoorlijk irritant .

-

18. Peebee01

Peebee01 Member

Bij mij werkte RDIO gisteren niet meer. Hij vraagt telkens om een login naam en wachtwoord. Is dit het eind van streaming audio in de MS? Hoop dat er snel een alternatief komt, lieftst een waar je volledige albums kunt afspelen ipv de "stations" die RDIO gebruikte.

19. dvroegop

dvroegop Member

Werkt bij mij nog prima. Geen idee wat er dan aan de hand kan zijn, maar ik heb vanochtend nog het hele nieuwe album van Springsteen afgeluisterd (dat uitgebracht is op 4 december dus de content wordt ook nog steeds vernieuwd).

20. Co9

Co9 Member

#20 Co9, Dec 8, 2015
    Last edited: Dec 9, 2015
    Hoe luister je een heel album af? Mijn ervaring is dat RDIO een 'station' met wisselende artiesten aanmaakt zodra ik een nummer opzoek/afspeel.

Share This Page