Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

RDIO stopt, assets overgenomen door Pandora

This site may earn commission on affiliate links.
Maar gaat de audiostream daar ook overheen. Dat is de vraag. En het lijkt me niet logisch, maar het kan wel (en zou wel wat verklaren).

En de internet data voor de web browser.

Vanuit oogpunt van security is het zeker wel logisch.
Je beschermt de hele vloot tegen bijv. dns hacks waardoor de player invalid streams zou kunnen gaan downloaden waarmee men weer vulnerabilities in de player zou kunnen proberen te benutten, en daarmee player en heel Debian zou kunnen laten crashen. Zelfde met de internet data; het is veiliger en ook makkelijker op een proxy (ergens in die "Tesla Mothership") al het javascript, flash en embedded youtube movies eruit te filteren dan hiervoor op de locale browser te vertrouwen. Dan hoef je ook niet elke week de browser te patchen a la de iedereen bekende Windows Updates.

Zo zou ik het tenminste bouwen :smile:
 
Ik begrijp dat in de mail aan de abonnementhouders van Rdio het volgende stond:
As we announced last month, Rdio is being acquired. As part of the acquisition, the Rdio service will be shutting down worldwide on December 22, 2015 at approximately 5pm PST.
We know you want to find a home for the music you’ve discovered and collected on Rdio, so we’re providing ways for you to take it with you. Visit rdio.com/farewell and log in with your Rdio account for more information.


Begrijp ik nu dat ze een alternatief bieden, of is het zo als in de bovenste zin lijkt, dat ze worden overgenomen en bestaande klanten het nakijken hebben?
Als ze failliet zijn begrijp ik dat laatste, bij een overname zou ik het toch wel te gek voor woorden vinden dat de bestaande klanten gewoon buiten de deur worden gezet? :crying:
 
Ik begrijp dat in de mail aan de abonnementhouders van Rdio het volgende stond:
As we announced last month, Rdio is being acquired. As part of the acquisition, the Rdio service will be shutting down worldwide on December 22, 2015 at approximately 5pm PST.
We know you want to find a home for the music you’ve discovered and collected on Rdio, so we’re providing ways for you to take it with you. Visit rdio.com/farewell and log in with your Rdio account for more information.


Begrijp ik nu dat ze een alternatief bieden, of is het zo als in de bovenste zin lijkt, dat ze worden overgenomen en bestaande klanten het nakijken hebben?
Als ze failliet zijn begrijp ik dat laatste, bij een overname zou ik het toch wel te gek voor woorden vinden dat de bestaande klanten gewoon buiten de deur worden gezet? :crying:

Neen, ze bieden gebruikers met een account de mogelijkheid hun settings en speellijsten binnen te trekken, maar ze stoppen er effectief binnenkort mee, zonder zelf een alternatief te bieden.
 
Begrijp ik nu dat ze een alternatief bieden, of is het zo als in de bovenste zin lijkt, dat ze worden overgenomen en bestaande klanten het nakijken hebben?
Als ze failliet zijn begrijp ik dat laatste, bij een overname zou ik het toch wel te gek voor woorden vinden dat de bestaande klanten gewoon buiten de deur worden gezet? :crying:

Rdio is failliet. Pandora heeft een aantal zaken overgenomen, maar de stekker gaat uit de dienstverlening van Rdio. Einde missie. Tot 22 december kun je je playlists en collecties veiligstellen. Na 22 december hebben we geen werkende Rdio meer in onze Tesla's :-(

Ik hoop op een mooie oplossing (Spotify met fatsoenlijke app), maar aangezien de media app in de Tesla altijd al een ondergeschoven kindje is geweest vrees ik het ergste....
 
Het is jammer. Vooral de vele suggesties van "Tribute to" bands van bekende artiesten hebben mijn muziek kennis verbreed!

We zullen zien what's next. Ondertussen zeg ik maar zo: beter 1 Autopilot aan het stuur dan 10 Rdios in de lucht!
 
Bij mijn classic werkte RDIO niet. gisteren eens geprobeerd in de nieuwe en hier werkt het wel. de lijst van Forza "tesla Belgium" eens op geroepen en dit werkt. verder snap ik nog niet hoe het systeem werkt.
Ook staat er bij de gewone radio nu DAB. Ook hier weet ik het fijne niet van.
Yves, ik zal eens op cursus komen:wink:
 
Bij mijn classic werkte RDIO niet. gisteren eens geprobeerd in de nieuwe en hier werkt het wel. de lijst van Forza "tesla Belgium" eens op geroepen en dit werkt. verder snap ik nog niet hoe het systeem werkt.
Ook staat er bij de gewone radio nu DAB. Ook hier weet ik het fijne niet van.
Yves, ik zal eens op cursus komen:wink:

DAB is een mooie uitbreiding. Digitale radio. Een maal de zenders gevonden luister alleen nog maar DAB naar de radio.
 
voordeel DAB: Zou kwalitatief wat beter moeten zijn. En bij beperkte bandbreedte op 2G/3G hou je wat meer over voor Google maps data.
nadeel DAB: alleen lokale zenders, niet de hele wereld. zenders vallen weg in de tunnel. user interface onbegrijpelijk met al die verschillendebanden/kanalen.


wat ik vaak heb hier in Vlaanderen, is dat de muziek wegvalt en wordt herhaald erg irritant de vraag is, is het een dekkingsprobleem of een probleem met de Tesla

Phil
 
Bij mijn classic werkte RDIO niet. gisteren eens geprobeerd in de nieuwe en hier werkt het wel. de lijst van Forza "tesla Belgium" eens op geroepen en dit werkt. verder snap ik nog niet hoe het systeem werkt.
Ook staat er bij de gewone radio nu DAB. Ook hier weet ik het fijne niet van.
Yves, ik zal eens op cursus komen:wink:

met Rdio kan ik je wel helpen, voor de 5 dagen dat het nog duurt toch. DAB heb ik zelf niet.
Zelf ga ik Rdio zwaar missen. Vroeger luisterde ik altijd naar USB (CD daarvoor) in de wagen, maar de laatste maanden steeds Rdio. Of mijn eigen lijstjes, of ik vertrok vanaf een nummer dat ik opvroeg en luisterde verder naar wat de "zender" me te bieden had. Veel nieuwe muziek leren kennen zo (bv de groep van Alex Agnew -> daiblo blvd).
Hopelijk komt er een alternatief. En anders terug naar de oude liefde van The Foo Fighters, Muze en vooral Pink Floyd!