Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Realistische (2e hands) prijzen voor Tesla (alle modellen)

This site may earn commission on affiliate links.
Op verzoek starten we hier een draadje met tot doel een inzicht te krijgen wat er (werkelijk) betaald wordt voor een Tesla in de markt. Type maakt niet uit zolang er een duidelijke omschrijving wordt gegeven met vraagprijs en uiteindelijk betaalde prijs.

Om te starten d.d 20 december 2019:
2015 85D 4x4 met 64.500km met:
SUC lifetime free, Auto pilot 2, Tech pakkage, Panorama dak, lucht vering, dual lader (32A), Alcantara headliner, 19" cyclone velgen, extended HiFi, mid console (aftermarket).

Aangevuld met Xpel voorzijde (=conus, bumper, frunk, spatborden, spiegels)
Modesta rondom
Getinte ramen voor en achter (legaal)
Rode remklauwen
totaal a € 4.000,- extra's.

Vraagprijs: €64.900,-- (incl BTW)
Verkocht in 3 dagen tijd voor € 62.250,- (incl BTW)
inruilbod vanuit Tesla € 41.000,-- (incl BTW) bij aanschaf MS 4x4 100D
(aanschaf nieuw € 98.500,- incl BTW = door lage $ koers toen)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DucaTinus
Op verzoek starten we hier een draadje met tot doel een inzicht te krijgen wat er (werkelijk) betaald wordt voor een Tesla in de markt. Type maakt niet uit zolang er een duidelijke omschrijving wordt gegeven met vraagprijs en uiteindelijk betaalde prijs.

Om te starten d.d 20 december 2019:
2015 85D 4x4 met 64.500km met:
SUC lifetime free, Auto pilot 2, Tech pakkage, Panorama dak, lucht vering, dual lader (32A), Alcantara headliner, 19" cyclone velgen, extended HiFi, mid console (aftermarket).

Aangevuld met Xpel voorzijde (=conus, bumper, frunk, spatborden, spiegels)
Modesta rondom
Getinte ramen voor en achter (legaal)
Rode remklauwen
totaal a € 4.000,- extra's.

Vraagprijs: €64.900,-- (incl BTW)
Verkocht in 3 dagen tijd voor € 62.250,- (incl BTW)
inruilbod vanuit Tesla € 41.000,-- (incl BTW) bij aanschaf MS 4x4 100D
(aanschaf nieuw € 98.500,- incl BTW = door lage $ koers toen)
Heb je deze met Mia gekocht? Zo ja dan is het, als dat nog kan, verstandiger om hem na 1 januari te verkopen. Dan hoef je de mia niet terug te betalen. Anders wel
 
Daar zijn al diverse discussies over geweest. Zoals ik de tekst van de belastingdienst lees is de desinvesteringsbijtelling gelijk aan het percentage bij aanschaf. Aangezien je aftrek alleen had over de eerste 50.000 is er dus geen verschil tussen aftrek de aftrek in 2015 en verkoop in 2019.

Mijn accountant gaf aan dat ik beter niet het risico kon lopen. Ik heb hem dus de tweede week van januari verkocht.
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3
Hieronder het laatste lijstje dat meer dan een jaar geleden gepubliceerd is op dit forum, sindsdien geen opgaven meer gehad.
Overigens blij daarmee, heb niet zoveel tijd voor deze hobby de laatste tijd.

Trade-in 181118.jpg
 
Ik heb mijn Model S 70 base + black headliner + AP1 van januari 2016 met 126k km op de teller in september 2019 ingeruild voor €47.500. Ik had van tevoren goed de prijzen op Autoscout24 en Marktplaats in de gaten gehouden en gehoopt er €50k voor te krijgen. Ik was uiteindelijk blij dat ik hem zonder "gedoe" aan de deur bij een garage achter kon laten.

De garagehouder heeft hem voor dezelfde prijs op zijn website gehad en hij is een maand later uitgeschreven in Nederland. Zal naar het Oostblok gegaan zijn.
 
@Fred85D dat staat in mijn signature (je telefoon even landscape vasthouden): een Model S 75D uit 2018. Natuurlijk zit er een "korting" verwerkt in het inruilbedrag, maar die is 1-op-1 overgegaan in de vraagprijs waarvoor mijn oude S70 in de verkoop is gegaan. Verder vond ik de aanschafprijs van €80k voor een 9 maand oude S75D uit december 2018 met 13k km helemaal niet verkeerd.
 
@Fred85D dat staat in mijn signature (je telefoon even landscape vasthouden): een Model S 75D uit 2018. Natuurlijk zit er een "korting" verwerkt in het inruilbedrag, maar die is 1-op-1 overgegaan in de vraagprijs waarvoor mijn oude S70 in de verkoop is gegaan. Verder vond ik de aanschafprijs van €80k voor een 9 maand oude S75D uit december 2018 met 13k km helemaal niet verkeerd.
incl btw?
 
Ik denk hoe langer het probleem aanhoudt (Tesla zou kunnen besluiten het weer terug te draaien) hoe meer mensen hier weet van gaan krijgen. Uiteindelijk gaat dit zeker de prijs van een 2e hands Tesla beïnvloeden. Bij mij speelde het mee in de beslissing om mijn S70 uit 2016 in te ruilen. Het probleem wat toen net bekend en had nog geen invloed op de inruilprijs.
 
Even een schaamteloze kopie uit Superchargers in Nederland (NL) mbt de nieuwe aanschaf van @Wim S.

- S85 RWD uit 2015 voor €31.000
- 77.000 km
- AP1
- Brembo remmen
- Bilstein luchtvering
- Nieuwe 21" Pirelli banden

Ik ben benieuwd voor hoeveel Wim zijn S85 uit 2013 heeft/gaat verkopen..
Beter lezen Ritchie, Wim heeft zijn S gekocht van een louche pensionado die op een eiland woont ergens in Noord Holland. Ik noem geen namen...