TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Realistische kWh prijs

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jorisv, Jan 1, 2020.

1. jorisv

jorisv Member

Ik moet een factuur maken vanuit privé naar mijn BV omdat ik thuis laad. Welke kWh prijs rekenen jullie? Ik kan de kale 21cent doen, maar lees ook ervaringen tot 34cent. Iemand advies/onderbouwing?

2. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Als je geen gedoe met de fiscus wilt kies je voor een marktconforme prijs. Dat is voor elektrisch laden alles tussen 20 en 36 cent per kWh incl. BTW. En je kunt zelf vast wel bepalen welke van de 2, of iets er tussenin, het meest gunstig voor je uitkomt.

3. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

De vraag is of je incl BTW mag factureren of dat je, als prive persoon, zonder BTW moet factureren. Da's denk ik net niet helemaal hetzelfde ...

4. Pascal-R

Pascal-R Active Member

Volgens mij als je safe wilt zitten, pak je de jaarnota van jouw energieleverancier. Alle kosten voor elektra daarop tel je bij elkaar en delen door het aantal verbruikte kWh. Alles wat je meer rekent is eigenlijk niet correct en kan gezeur opleveren vertelde mijn accountant.

5. DutCH_CourA_64

Een privépersoon kan geen facturen sturen en ook geen BTW berekenen, want er is geen BTW nummer.
    Een privépersoon kan wel een kwintantie versturen naar een bedrijf. Op de kwintantie vermeld je het te betalen bedrag, vrij van BTW.

Zie ook:

Factuur sturen als particulier, dit zijn de regels - ZZP Daily

6. Charles_Breda

Charles_Breda New Member

De leasemaatschappij vergoedt bij mij 27 ct/kWh incl. BTW. Dat lijkt me realistisch.

7. Devils son

Devils son Active Member

Bij de bijtelling werkt dat helaas niet andersom. Daar vindt de fiscus het wel doodnormaal om voor het privé voordeel uit te gaan van een veel grotere hap.

Overigens is het standpunt van de fiscus wel aanvechtbaar, zeker als je een laadvoorziening hebt waar ook derden tegen betaling kunnen laden.

8. michelh

michelh Active Member

Aandachtspunt daarbij: wanneer MIA is toegekend bij de aanschaf van dat laadpunt, heb je die mogelijkheid zelf uitgesloten. MIA wordt namelijk alleen toegekend wanneer je hebt ingevuld dat je alleen zelf gebruik maakt van het apparaat.

• Informative x 1
  9. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Hoe bedoel je dat precies? Bijtelling waarover?

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC