Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Realistische kWh prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Als je geen gedoe met de fiscus wilt kies je voor een marktconforme prijs. Dat is voor elektrisch laden alles tussen 20 en 36 cent per kWh incl. BTW. En je kunt zelf vast wel bepalen welke van de 2, of iets er tussenin, het meest gunstig voor je uitkomt.

De vraag is of je incl BTW mag factureren of dat je, als prive persoon, zonder BTW moet factureren. Da's denk ik net niet helemaal hetzelfde ...
 
Volgens mij als je safe wilt zitten, pak je de jaarnota van jouw energieleverancier. Alle kosten voor elektra daarop tel je bij elkaar en delen door het aantal verbruikte kWh. Alles wat je meer rekent is eigenlijk niet correct en kan gezeur opleveren vertelde mijn accountant.
 
Volgens mij als je safe wilt zitten, pak je de jaarnota van jouw energieleverancier. Alle kosten voor elektra daarop tel je bij elkaar en delen door het aantal verbruikte kWh. Alles wat je meer rekent is eigenlijk niet correct en kan gezeur opleveren vertelde mijn accountant.

Bij de bijtelling werkt dat helaas niet andersom. Daar vindt de fiscus het wel doodnormaal om voor het privé voordeel uit te gaan van een veel grotere hap.

Overigens is het standpunt van de fiscus wel aanvechtbaar, zeker als je een laadvoorziening hebt waar ook derden tegen betaling kunnen laden.
 
Overigens is het standpunt van de fiscus wel aanvechtbaar, zeker als je een laadvoorziening hebt waar ook derden tegen betaling kunnen laden.

Aandachtspunt daarbij: wanneer MIA is toegekend bij de aanschaf van dat laadpunt, heb je die mogelijkheid zelf uitgesloten. MIA wordt namelijk alleen toegekend wanneer je hebt ingevuld dat je alleen zelf gebruik maakt van het apparaat.
 
  • Informative
Reactions: DutchTM3