Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reboots na laatste update (20.2.1)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,
Sinds vrijdag (21-6) heb ik de update 2019.20.2.1. Sindsdien reboot de software regelmatig. In het begin was het een keer of 15 achterelkaar rebooten. Daarna een tijdje stabiel. Gisteren (dinsdag) was het weer het geval. Ik kon zelfs niet rijden, auto was helemaal dood. 's avonds nog weer een reboot uitgevoerd en na een paar minuten kan er weer leven in.
Zijn er meer mensen met dergelijke reboots?
Ik ben langs de tesla geweest, die hebben de gegevens uitgelezen maar zien op het eerste oog niets. Ze sturen het door voor verdere analyse. Ik kon wel doorrijden, maar lekker voelt dat niet.
Mijn belangrijkste vraag: hoe veilig is het om te rijden met software dat spontaan reboot?
 
Ik heb afgelopen zondag ook een spontane reboot gekregen onder het rijden. Ik reed met EAP aan en toen een boel gepiep en daarna een reboot. Was wel éénmalig gelukkig.

Volgens mij is de afleiding van een reboot tijdens het rijden het grootste gevaar. Ik heb het een aantal keren gehad, maar alle vitale functies blijven gewoon werken (richtingaanwijzer, remlichten, ...).

Bij versie 2019.20.2.1 heb ik al wel twee keer gehad dat ik moest rebooten, omdat TACC, EAP, snelheidsaanduiding niet aanwezig waren. Een gewone reboot (2 wieltjes indrukken) was dan niet voldoende. Ik moest dan echt in P rebooten met het rempedaal ingedrukt.
 
Met 20.2.1 geen last.

Maar wellicht een tip: als ik melding van update binnenkrijg zet ik eerst sentry even uit, dan doe ik de update. Dan even 5 minuten eerder in de auto stappen en via het menu een complete reboot (beide schermen). Auto heeft daar 2-3 minuten voor nodig, dan reageert hij weer op rempedaal en wordt wakker.
 
Ik had die update maar een paar dagen, maar geen last van gehad, zit nu op 2019.20.4.2. Misschien aan de WiFi hangen om te updaten?
Oeh heb je beach buggy 2 al gespeeld?

En klopt het dat in nieuwe versies de Lane departure aversion default is uitgeschakeld? En niet dus iedere keer default ingeschakeld wordt na starten? Sinds Mn update naar 2019.20.2.1 heb ik LDA en staat deze default uit, godzijdank
 
  • Like
Reactions: Stinoo
Mijn belangrijkste vraag: hoe veilig is het om te rijden met software dat spontaan reboot?
@mwijngaard : Voor wat het waard is: ik heb in meer dan vijf jaar héél veel keren een reboot gehad tijdens het rijden.
Soms spontaan, vaker omdat ik het zelf in gang heb gezet omdat er iets vastliep.
In het begin had ik dezelfde aarzeling: is het wel veilig?
Maar na zoveel jaren denk ik er niet meer bij na en zet het indien nodig gewoon al rijdend in gang.
De spontane reboots (zelfstandig door de auto in gang gezet) gebeuren eigenlijk niet meer bij mij.
Ik zie het soms wel gebeuren na een bepaalde tijd (ik schat een half uur) als ik zowel Spotify als navigatie tegelijkertijd in gebruik heb.
 
Weet iemand hoe je de Tesla opnieuw kan laten zoeken naar nieuwe updates? Ik heb dus eergisteren (wegens een probleem) de M3 naar factory settings gezet. Voordat ik dat deed was hij bezig met het binnenhalen van een nieuwe update.

Ik heb nog geen Beach Buggy.

Na de reset komt die update niet meer terug. Hoe kan ik de Tesla opnieuw laten zoeken naar updates?
 
Hallo,
Sinds vrijdag (21-6) heb ik de update 2019.20.2.1. Sindsdien reboot de software regelmatig. In het begin was het een keer of 15 achterelkaar rebooten. Daarna een tijdje stabiel. Gisteren (dinsdag) was het weer het geval. Ik kon zelfs niet rijden, auto was helemaal dood. 's avonds nog weer een reboot uitgevoerd en na een paar minuten kan er weer leven in.
Zijn er meer mensen met dergelijke reboots?
Ik ben langs de tesla geweest, die hebben de gegevens uitgelezen maar zien op het eerste oog niets. Ze sturen het door voor verdere analyse. Ik kon wel doorrijden, maar lekker voelt dat niet.
Mijn belangrijkste vraag: hoe veilig is het om te rijden met software dat spontaan reboot?

Tesla heeft alle vitale functies voor veilig rijden gescheiden van de functies die tijdelijk uitgaan bij een reboot van het centrale scherm. De auto blijft dus gewoon veilig rijden. Ook de knipperlichten doen het, al kun je ze zelf een minuutje lang niet horen.

Ik hoef overigens gemiddeld maar één keer per jaar een reboot te doen, als de muziek vastloopt. Doe dat dan gewoon tijdens het rijden.
 
Ik had in het verleden sporadisch spontane reboots. Sinds ik na een upgrade een power off via menu doe (tip van forum) nooit meer last gehad. Welliswaar MS, maar zou zo maar ook kunnen gelden voor M3