TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Recall vanwege airbag.

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Pascal-R, Dec 13, 2016.

1. Pascal-R

Pascal-R Member

2. nico180

nico180 Serge

interesant.

als ik het artikel lees zie ik 'de takatalist list' op NHTSA | Recalls Spotlight: Takata Air Bag Recalls (kende het nog niet)
    daar kan je een recall-alert subscribtion actief zetten via je VIN via Email Alerts | Safercar | National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) (de zgn: NHTSA's Recall Notification Email System)

je kan ook een Look-up by VIN doen via Recalls Look-up by VIN (Vehicle Identification Number)

op mijn VIN lookup krijg ik volgende result;
    VIN: 5YJSA7E28GFXXXXXX
    Year: 2016 Make: Tesla Model: Model S General Production-2016

Number of Open Recalls: 0

sofar; geen recall data . mkay.

de vraag is dan of deze lookup werkt voor een europese auto. en dus correct is, of niet.

Behalve netjes afwachten wat de autofabricant doet, heeft RDW zoiets dergelijks? Immers er is een database van voertuigen, maar is deze opvraagbaar publiek?

3. dicktump

dicktump Member

Op Ovi kun je voertuiggegevens raadplegen en daar worden tegenwoordig ook terugroepacties vermeld. Volgens mij moet de garage (of het service center in dit geval) het oplossen van zo'n terugroepactie ook echt afmelden bij de RDW.

4. Maarten

Maarten Active Member

Tesla kennende zullen ze in geval van een noodzakelijke recall het heel snel aan de eigenaren melden.
    Vergelijk maar met de gang van zaken met de autogordels indertijd.
    Heb trouwens nog nooit iemand gehoord waar ook daadwerkeljk een probleem met de autogordel was, maar dat terzijde.

5. bpsmits

bpsmits Member

Je krijgt op die website ook een link naar klachten. jaar, model, type intikken
    Daar worden een aantal interessante zaken vermeld.

6. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

ik heb deze tool vroeger reeds gebruikt, ook voor een échte Europese auto, made in Sweden.
    Recall kwam (toen alvast) netjes binnen, per mail.

Share This Page