Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Recente Parijs salon en onzin van media

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben sinds het begin een fan van Tesla en zijn positie, namelijk de concurrenten aanmoedigen om ook aan EV te beginnen.
Wel raak ik toch boos als ik onzin leest ivm bv. Opel ampera die zou 500km aan kunnen, terwijl model 3 pas 325km.

Parijs 2016: Opel gaat strijd aan met Tesla | Autovisie.nl

Wat is jullie mening, lees ik dit verkeerd?
AutoVisie is nogal eens tegen Tesla. De Ampera heeft een werkelijk bereik van 300 tot 325 km. Maar wat als je met die Ampera naar bijv. Zuid-Duitsland wil. Er is geen laadinfrastructuur en dus blijft de Ampera een auto voor in en rond de stad.
 
AutoVisie is nogal eens tegen Tesla. De Ampera heeft een werkelijk bereik van 300 tot 325 km. Maar wat als je met die Ampera naar bijv. Zuid-Duitsland wil. Er is geen laadinfrastructuur en dus blijft de Ampera een auto voor in en rond de stad.

Ach, en als Tesla nu ook sponsor van Autovisie zou worden zou het verhaal anders zijn, maar dat is gelukkig geen optie. Laat de koper spreken straks. Zijn keuze is in ieder geval op één punt eenvoudig, hij kiest tussen twee Amerikaanse auto's.
 
Ik ben sinds het begin een fan van Tesla en zijn positie, namelijk de concurrenten aanmoedigen om ook aan EV te beginnen.
Wel raak ik toch boos als ik onzin leest ivm bv. Opel ampera die zou 500km aan kunnen, terwijl model 3 pas 325km.

Parijs 2016: Opel gaat strijd aan met Tesla | Autovisie.nl

Wat is jullie mening, lees ik dit verkeerd?

De tekst in het artikel is wel erg suggestief, clickbait, maar het filmpje is objectief en duidelijk volgens mij. Goed alternatief en mooi bereikbaar voor de meeste mensen. Alleen maar goed als er meer van dit soort elektrische auto's komen...en hopelijk wat minder 3's want dat verlicht het supercharger netwerk een beetje en kunnen die Opels en vw'tjes lekker aan een laadpaal of stekker staan :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
AutoVisie is nogal eens tegen Tesla. De Ampera heeft een werkelijk bereik van 300 tot 325 km. Maar wat als je met die Ampera naar bijv. Zuid-Duitsland wil. Er is geen laadinfrastructuur en dus blijft de Ampera een auto voor in en rond de stad.

We kunnen hier wel wat in wijizigen. CFO van Telegraaf media groep heeft dit jaar meegereden van de E-rally (met zijn eigen Model S). Ik zal kijken of we hier nog wat mee kunnen.

Ik denk dat het vooral "stemmingmakerij" is die je überhaupt veel leest binnen deze media groep.
 
Het ontbreekt aan kennis bij de traditionele auto industrie. De Bolt/Ampera is geen auto van GM maar van LG. Het is een batterij met elektromotor van LG waar GM wielen, een stuur en cabine aanplakt. Maar LG weet weer weinig van de wensen van een automobilist. Het is wat Wim zegt, het snel kunnen laden ontbreekt, je kan er niet mee op reis. Het zou mij verbazen als GM 10% van de aantallen die model 3 gaat verkopen, haalt. Leuk onderwerp voor een poll.
Het probleem van het snelladen wordt door alle ICE-fabrikanten onderschat en daar haalt autovisie zijn kennis vandaan.
 
Het ontbreekt aan kennis bij de traditionele auto industrie. De Bolt/Ampera is geen auto van GM maar van LG. Het is een batterij met elektromotor van LG waar GM wielen, een stuur en cabine aanplakt. Maar LG weet weer weinig van de wensen van een automobilist. Het is wat Wim zegt, het snel kunnen laden ontbreekt, je kan er niet mee op reis. Het zou mij verbazen als GM 10% van de aantallen die model 3 gaat verkopen, haalt. Leuk onderwerp voor een poll.
Het probleem van het snelladen wordt door alle ICE-fabrikanten onderschat en daar haalt autovisie zijn kennis vandaan.

Toch nog optimistisch ;)
 
Ook gezaghebbende Duitse pers wordt wakker.

The Germans Are Coming for Tesla Motors

De laatste alinea zet gelukkig alles in proporties.

"But even if the German car industry’s plans for widespread electric driving in less than ten years’ time may be wishful thinking, their investments now are smart. If they are to survive this change in the industry like they’ve survived so many other changes, they need to learn how to navigate a post-combustion-engine world. In the long term, all agree, the future will be electric – whether plug-in, hydrogen or some other technology. The automakers need to learn how to design the new cars, how to listen to customers like Tesla has done – even if they, like Tesla, stand to lose a lot of money on these cars for many years. Think of it as the price to pay for learning these lessons – and for being contenders again for the lead."
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
De laadinfrastructuur is makkelijk aan te leggen voor ze. Stel elke DEALER verplicht x laadpunten te installeren. Dit zijn normale afspraken die VW en Audi ook hebben met hun dealers. Wanneer ze dit doen hebben ze heel snel een groot netwerk. Met als voordeel dat er altijd mensen naar de showroom komen om te kijken als er al iets nieuws is.
 
De laadinfrastructuur is makkelijk aan te leggen voor ze. Stel elke DEALER verplicht x laadpunten te installeren. Dit zijn normale afspraken die VW en Audi ook hebben met hun dealers. Wanneer ze dit doen hebben ze heel snel een groot netwerk. Met als voordeel dat er altijd mensen naar de showroom komen om te kijken als er al iets nieuws is.
Een internationale reis met laadsessies verplichten je dan van dealer naar dealer te rijden. Die dealers zitten nooit naast de snelwegen.
Wij mopperen al als een SuC een kilometer van de snelweg is.
Ik geloof er meer in dat in de toekomst alle huidige benzinestations langs de snelwegen met snelladers worden uitgerust.
Als elektrisch rijden fors toeneemt, neemt de verkoop van fossiele brandstoffen af. Een duidelijk goede business-case voor de benzinestations die zo een slimme transitie kunnen maken.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Een internationale reis met laadsessies verplichten je dan van dealer naar dealer te rijden. Die dealers zitten nooit naast de snelwegen.
Wij mopperen al als een SuC een kilometer van de snelweg is.
Ik geloof er meer in dat in de toekomst alle huidige benzinestations langs de snelwegen met snelladers worden uitgerust.
Als elektrisch rijden fors toeneemt, neemt de verkoop van fossiele brandstoffen af. Een duidelijk goede business-case voor de benzinestations die zo een slimme transitie kunnen maken.

Gedeeltelijk mee eens. Als je eenmaal op de bestemming bent dan zijn dealers vaak redelijk dichtbij, de doorreis is dan even lastig. In duitsland liggen VW dealers ook langs de snelwegen dus niet zo zeer een issue.
 
Gedeeltelijk mee eens. Als je eenmaal op de bestemming bent dan zijn dealers vaak redelijk dichtbij, de doorreis is dan even lastig. In duitsland liggen VW dealers ook langs de snelwegen dus niet zo zeer een issue.

Blijft behelpen voor ze. Ze snappen het gewoon (nog) niet. Die dealers krijgen hooguit, als het mee zit, 60 Kw en zeker geen SuC snelheid. En dan wat als er drie auto's voor die ene lader komen.