TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Recente Parijs salon en onzin van media

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by AustinP, Oct 30, 2016.

  1. AustinP

    AustinP Member

    Joined:
    Apr 6, 2015
    Messages:
    142
    Location:
    Belgium
    Ik ben sinds het begin een fan van Tesla en zijn positie, namelijk de concurrenten aanmoedigen om ook aan EV te beginnen.
    Wel raak ik toch boos als ik onzin leest ivm bv. Opel ampera die zou 500km aan kunnen, terwijl model 3 pas 325km.

    Parijs 2016: Opel gaat strijd aan met Tesla | Autovisie.nl

    Wat is jullie mening, lees ik dit verkeerd?
     
  2. Wim S.

    Wim S. Active Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    1,813
    Location:
    De Woude NL
    AutoVisie is nogal eens tegen Tesla. De Ampera heeft een werkelijk bereik van 300 tot 325 km. Maar wat als je met die Ampera naar bijv. Zuid-Duitsland wil. Er is geen laadinfrastructuur en dus blijft de Ampera een auto voor in en rond de stad.
     
  3. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    6,008
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Ach, en als Tesla nu ook sponsor van Autovisie zou worden zou het verhaal anders zijn, maar dat is gelukkig geen optie. Laat de koper spreken straks. Zijn keuze is in ieder geval op één punt eenvoudig, hij kiest tussen twee Amerikaanse auto's.
     
  4. FrankNL

    FrankNL Member

    Joined:
    Jan 16, 2016
    Messages:
    372
    Location:
    Nederland
    De tekst in het artikel is wel erg suggestief, clickbait, maar het filmpje is objectief en duidelijk volgens mij. Goed alternatief en mooi bereikbaar voor de meeste mensen. Alleen maar goed als er meer van dit soort elektrische auto's komen...en hopelijk wat minder 3's want dat verlicht het supercharger netwerk een beetje en kunnen die Opels en vw'tjes lekker aan een laadpaal of stekker staan :)
     
    • Like x 1
  5. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    2,016
    Location:
    Haarlem
    Als ik de auto zie is het eerste wat in mij opkomt: Hebben ze de ontwerper van de Aygo in dienst genomen bij GM?
    Maar goed, meer elektrisch, dus prima. En als die mensen dan ook maar op groene stroom gaan rijden.
     
  6. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    1,008
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    We kunnen hier wel wat in wijizigen. CFO van Telegraaf media groep heeft dit jaar meegereden van de E-rally (met zijn eigen Model S). Ik zal kijken of we hier nog wat mee kunnen.

    Ik denk dat het vooral "stemmingmakerij" is die je überhaupt veel leest binnen deze media groep.
     
  7. Gerard60

    Gerard60 Member

    Joined:
    Aug 28, 2016
    Messages:
    189
    Location:
    Utrecht
    Het ontbreekt aan kennis bij de traditionele auto industrie. De Bolt/Ampera is geen auto van GM maar van LG. Het is een batterij met elektromotor van LG waar GM wielen, een stuur en cabine aanplakt. Maar LG weet weer weinig van de wensen van een automobilist. Het is wat Wim zegt, het snel kunnen laden ontbreekt, je kan er niet mee op reis. Het zou mij verbazen als GM 10% van de aantallen die model 3 gaat verkopen, haalt. Leuk onderwerp voor een poll.
    Het probleem van het snelladen wordt door alle ICE-fabrikanten onderschat en daar haalt autovisie zijn kennis vandaan.
     
  8. BobbyKings

    BobbyKings Silver

    Joined:
    Oct 1, 2015
    Messages:
    868
    Location:
    Voorburg, Netherlands
  9. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    6,008
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Toch nog optimistisch ;)
     
  10. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    6,008
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    De laatste alinea zet gelukkig alles in proporties.

    "But even if the German car industry’s plans for widespread electric driving in less than ten years’ time may be wishful thinking, their investments now are smart. If they are to survive this change in the industry like they’ve survived so many other changes, they need to learn how to navigate a post-combustion-engine world. In the long term, all agree, the future will be electric – whether plug-in, hydrogen or some other technology. The automakers need to learn how to design the new cars, how to listen to customers like Tesla has done – even if they, like Tesla, stand to lose a lot of money on these cars for many years. Think of it as the price to pay for learning these lessons – and for being contenders again for the lead."
     
    • Like x 1
  11. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    697
    Location:
    The Netherlands, Europe
    De laadinfrastructuur is makkelijk aan te leggen voor ze. Stel elke DEALER verplicht x laadpunten te installeren. Dit zijn normale afspraken die VW en Audi ook hebben met hun dealers. Wanneer ze dit doen hebben ze heel snel een groot netwerk. Met als voordeel dat er altijd mensen naar de showroom komen om te kijken als er al iets nieuws is.
     
  12. Wim S.

    Wim S. Active Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    1,813
    Location:
    De Woude NL
    Een internationale reis met laadsessies verplichten je dan van dealer naar dealer te rijden. Die dealers zitten nooit naast de snelwegen.
    Wij mopperen al als een SuC een kilometer van de snelweg is.
    Ik geloof er meer in dat in de toekomst alle huidige benzinestations langs de snelwegen met snelladers worden uitgerust.
    Als elektrisch rijden fors toeneemt, neemt de verkoop van fossiele brandstoffen af. Een duidelijk goede business-case voor de benzinestations die zo een slimme transitie kunnen maken.
     
    • Like x 1
  13. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    697
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Gedeeltelijk mee eens. Als je eenmaal op de bestemming bent dan zijn dealers vaak redelijk dichtbij, de doorreis is dan even lastig. In duitsland liggen VW dealers ook langs de snelwegen dus niet zo zeer een issue.
     
  14. Ton S90D

    Ton S90D Member

    Joined:
    Jun 18, 2016
    Messages:
    238
    Location:
    Netherlands
    In USA is Tesla zo een samenwerking al aangegaan.
     
  15. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    6,008
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Blijft behelpen voor ze. Ze snappen het gewoon (nog) niet. Die dealers krijgen hooguit, als het mee zit, 60 Kw en zeker geen SuC snelheid. En dan wat als er drie auto's voor die ene lader komen.
     

Share This Page