Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Record laden

This site may earn commission on affiliate links.
En heb helemaal medelijden met degenen met een S60 of nog erger een X60.

Dan, hoeveel bereik heb je over 3 jaar in de winter??

op 16april 2015 heb ik bij 12° met mijn Model S60 ,388km gereden op 1 lading:)
vermogen zakt snel.jpg


ook eens in 24 uur 1887km afgelegd met 12 SuC beurten
even over en weer naar Tsjechië gereden
Elon Bear across Europe (and beyond)
 
Last edited:
Tip voor de volgende keer: het sarcasme iets duidelijker naar voren laten komen. Aangezien 90% van je posts hier een negatieve insteek heeft, is het niet verwonderlijk dat mensen denken dat je je werkelijk aan het beklagen bent over 9 keer laden voor 350 km rijden (terwijl 1 keer had kunnen volstaan). Ik ben er zelfs nu nog niet van overtuigd dat het geen klaagzang was.
9 x laden op 350km getuigt enkel van gebrekkige planning. Je gaat toch ook niet steeds 10l tanken?
 
Vergeet die bespaarmodus, levert weinig extra op, behalve ergenis, vind ik. AC die niet meer lekker werkt bv

AC werkt prima in Range Modus. De interieur verwarming staat enkel op max 50% en de battery heater die de S/X hebben wordt niet geactiveerd. Vooral de laatste bespaart aanzienlijk op korte ritten. Battery heater is zinloos want het pack 15 graden brengen om de efficiency te verbeteren is op korte ritten niet nodig.

Het is dan ook erg jammer dat dit niet automatisch gebeurd op basis van de navigatie bestemming zoals dit ook voor "battery preconditioning" is als je naar een SuC rijdt.

Is er geen mogelijkheid voor je om eens een week in een M3 te rijden, zodat je een echte vergelijking kan maken met je S?

Misschien hetzelfde probleem dat ik ervaar en dat is dat ik gewoon simpelweg niet in een Model 3 pas en al helemaal niet met een tiener of volwassene achter mij.

Mijn verbruik is gemiddeld al 224wh/km, nu in de winter gaat dat naar tegen de 300wh/km voor korte (minder dan 20 minuten) ritten. Ik laad van 20-80kWh dus verbruik zeg maar 60kW voor de korte ritjes die ik doe voor ik ga laden. Dat is dus zeg maar 200 kilometer tussen het laden wat ik aan bereik heb.

Ik heb GEEN eigenlijk laadplek, dus ik ben afhankelijk van de laadpaal in de straat of de beschikbaarheid van de parkeerplek voor de deur. Soms gebeurd het wel eens dat ik met minder dan 20% thuis kom en ik niet kan laden.

Met een S75 heb je 72.5kWh bij levering, met dezelfde degradatie als ik (4%) en laad gedrag is er 72.6*0.96*0.6 = 41kWh beschikbaar. Verbruik tussen de S75D en S100D is vrijwel identiek dus dan kan hij bij vergelijkbaar verbruik 140km rijden tussen laad beurten.

Kanttekening is wel, bij echt lange ritten neemt het bereik zeer snel toe. Een beetje handig laden doet ook wonderen. Als ik weet dat ik de volgende dag ver moet dan start ik de laadsessie zo laat mogelijk. Nadeel is enkel dat sommige laadpalen het niet leuk vinden als het laden langdurig wordt gestopt. Oplossing dan is de laatste 10/15kWh als 2e laadsessie te starten echter is dat niet handig als je hiervoor dan 5:00 even voor naar de laadpaal moet lopen.

Echter, ik pas het credo Always Be Charging (ABC) toe indien de situatie het toestaat als er geen noodzaak is.

In de winter houd ik echt wel rekening met het extra verbruik en vooral dat ik sneller zal gaan laden omdat je gewoon niet in de kou met een lage SoC wilt staan als je met spoed ergens heen zou moeten. Daar hoef ik in de zomer niet over na te denken.
 
op 16april 2015 heb ik bij 12° met mijn Model S60 ,388km gereden op 1 lading:)
View attachment 614985

ook eens in 24 uur 1887km afgelegd met 12 SuC beurten
even over en weer naar Tsjechië gereden
Elon Bear across Europe (and beyond)

Erg knap met een S60. Is het in werkelijkheid een begrensde 75 kWh? Die geeft je misschien net wat meer ruimte om het uiterste uit de accu te halen.

Ooit overwogen om de rest van de accu te laten vrijgeven? Mijn broer kon dat een paar jaar geleden voor 2500 euro laten doen.
 
Erg knap met een S60. Is het in werkelijkheid een begrensde 75 kWh? Die geeft je misschien net wat meer ruimte om het uiterste uit de accu te halen.

Ooit overwogen om de rest van de accu te laten vrijgeven? Mijn broer kon dat een paar jaar geleden voor 2500 euro laten doen.
Het was een echte 60kWh van de eerste lichting. Na twee jaar heb ik hem ingeruild voor de 85kh die nu ook al 5 jaar is geworden
 
Vergeet die bespaarmodus, levert weinig extra op, behalve ergenis, vind ik. AC die niet meer lekker werkt bv.

Is er geen mogelijkheid voor je om eens een week in een M3 te rijden, zodat je een echte vergelijking kan maken met je S?
Mijn P85 haalt nu met dit weer 300 kilometer op een batterij op 90%, maar de LR M3 van mijn vrouw makkelijk de 400. Met de kanttekening dat we beide de maximumsnelheid aanhouden, dus 102 op cruise control/autopilot. Ga je harder kom je minder ver. En met hogere temperaturen kom je verder natuurlijk.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel range mode echt oplevert omdat ik deze standaard altijd aan heb. De ergernis met de AC herken ik in elk geval niet maar ik ben dan ook niet de betere stand gewend.
 
Ik heb net gedaan met mijn straf te schrijven:p
@ebullio , kan je even controleren aub.
kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh,
 
Ik heb net gedaan met mijn straf te schrijven:p
@ebullio , kan je even controleren aub.
kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh, kWh,
Die laatste komma moet een punt zijn, overnieuw beginnen.
(Sorry, heb een jolige bui, weet ook niet hoe dat komt)
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn
@Limbo2121 Ik geef je gelijk in laden wanneer het kan. Dat doe ik ook met mijn Land Rovers. I tank wanneer ik stop als dat mogelijk is.
Als ik naar mijn werk rij is dat meestal verder dan 1 keer tanken. En zou ik een sanitaire stop willen maken na een uurtje of 2 na het tanken dan tank ik ook weer dat geeft me meer vrijheid na de stop. Mijn Range met de 90 en met de Disco 3 V8 is/was ongeveer 400 km dus naar oost Tsjechië of ergens in Polen is 3 keer tanken als minimum.