TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Referalprogramma

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Bram Jeurissen, Oct 31, 2016.

1. Bram Jeurissen

Hoi,

Hoop dat er hier iemand is die ervaring heeft met het referalprogramma. Ik heb mijn persoonlijke link (€1000,- korting) aan relaties gegeven. Vanuit mijn directe netwerk zijn er 3 Tesla's gekocht. Mijn code is ook 2 keer gebruikt door relaties van relaties. In het programma tot 16 oktober had ik dus 5 referals. Op 16 oktober waren al mijn referals weg. Gelukkig heb ik een screenshot gemaakt.

Dat de referals weg zijn is niet gek, want de 16e was de start van het nieuwe programma. Wat wel gek is, is dat ik nog niemand bij Tesla heb gesproken die weet wat de volgende stap is. Ik heb SC Duiven gesproken en zij weten ook niet wat zij moeten doen. Net met Tesla 013 gesproken, wist ook niets van het programma.

Heeft er hier iemand ervaring mee? Met 5 referals heb ik echt een toffe prijs verdiend: een set nieuwe velgen! Ik weet alleen niet hoe ik ze claim.

Hoop van jullie te horen!

2. davandy

davandy Model X 90D Pearl White full option AP2.

Dat die weg zijn is op zich al niet normaal. Toch eens contact opnemen met iemand van Tesla hogerop de ladder.

Stuur een Twitter bericht naar Elon je weet nooit

3. T.blomer

T.blomer Member

Mijn referrals zijn ook weg. Volgens de email die ik kreeg eerst wachten op de trekking van de model X (eind oktober) en dan wordt er contact met je opgenomen.
    Nu maar hopen dat het zo gaat. Ik heb geen screenshot gemaakt.

4. AnalysiZ

AnalysiZ Active Member

Was bij de vorige ronde (ronde 4) ook zo... en een paar weken later kwam er een mail met daarin de vraag welke jas, welke tas en welke velgen je wilt hebben. Bij deze ronde (ronde 5) zal dat ongetwijfeld weer zo gaan.

De les die ik in ronde 1 overigens wel al heb geleerd is zorgen dat je van iedereen wel even de naam met RN nummer noteert zodat je bij vragen achteraf direct alle info paraat hebt....

Als we volgende week nog niets gehoord hebben dan kunnen we wellicht eens na gaan vragen. Ben daar niet te snel mee....

5. T.blomer

T.blomer Member

Tesla heeft naar aanleiding van mijn post hier, contact met mij opgenomen. De referrals zijn en blijven bekend bij hun. Doordat er een nieuwe actie gestart is, zijn de oude referrals niet meer te zien.
    De kado's van de referrals komen pas als de auto's ook echt afgeleverd zijn. Dat kan dus wel even duren, maar Tesla neemt dan contact op.
    Weer super van Tesla om contact met me op te nemen, prima service.

• Like x 1
  6. Bram Jeurissen

Ik ben ook benaderd door Tesla. 3 auto's zijn inmiddels afgeleverd en er staan er nog twee op de planning dit jaar. Zou dus binnenkort de eerste cadeau's moeten ontvangen, spannend!

7. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Net een email gehad om mijn geschenk te bevestigen. bedankt Dominik en jan!
    referral end oktober 2016.jpg

• Like x 2
  8. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

deze zie ik wel zitten om in mijn garage te hangen. alle hulp is welkom;)

7 of meer referrals

Those who make 7 or more qualifying referrals will receive an exclusive red Founders Series Powerwall 2.0, hand signed by Elon Musk, JB Straubel, and Franz von Holzhausen. This limited edition Powerwall is not available to the public

• Like x 1
  9. Bram Jeurissen

@Xfrank heb jij je goodies al ontvangen? Datum stond op 12 november zag ik op jouw foto. Ben benieuwd! Ikzelf heb nog niets ontvangen, 2,5 maand geleden inmiddels.

10. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

neen, maar als ik in my tesla naar de geschiedenis van de referalls ga kijken is blijkbaar de tweede auto nog steeds niet geleverd, terwijl deze besteld is op 11/8/2016.

11. simonsmidt

simonsmidt Member

Sorry, maar er is maar 1 referal code op dit forum dat gebruikt zou moeten worden, dat voor Justdiggit: Referral | Tesla
    Of ben ik te altruïstisch? ;)

12. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Thuis hebben ze me altijd geleerd " moeten is NIETS"
    Er zijn een paar zaken die ikzelf niet leuk vindt. Eén ervan is dat ik niet gepushed wil worden om iets wel of niet te doen.
    Ondertussen is iedereen wel op de hoogte van de mogelijkheid om de referral link voor justdiggit te gebruiken.
    Iedereen moet gewoon vrij zijn om hierover te beslissen en zonder schaamte mee naar buiten kunnen komen.
    Ikzelf heb de 3 vorige edities met plezier mee gedaan aan de E- Rally en zo ook al mijn steentje bijgedragen aan het goede doel. En bij mijn weten zijn er ook nog andere goede doelen op deze planeet.

Momenteel ben ik nog niet ingeschreven voor de vierde editie van de E-Rally. Of het hiermee mee te maken heeft weet ik niet echt.
    Wat anderen misschien denken, flap ik er meestal gewoon uit. zo ben ik nu eenmaal.

dus nogmaals. "don't push it too hard"

• Like x 4
  13. Merijn

Merijn Active Member

Naar mijn idee werkt het voor de meesten als volgt (zo zou ik het in ieder geval doen):
    Als je vrienden en collega's hebt die een Tesla willen kopen, geef je ze gewoon je eigen referral code. (Tenzij je misschien zeker weet dat je er maar 1 gaat halen en dat niets oplevert.)
    Als er op het forum potentiële kopers zijn die je niet kent, is het ongepast ze je eigen referral code te geven (er zijn immers honderden forumleden die dat dan zouden willen doen) en verwijs je naar de Justdiggit code.

(Overigens ben ik nog nooit iemand tegengekomen die een Tesla wilde en kon kopen. Al m'n vrienden fietsen en treinen en vinden dat ik ook een stuk duurzamer bezig zou zijn als ik geen auto had... :oops:)

14. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Beste Frank,

Hier een "officiële" reactie van de stichting E-rally op jouw bericht. Wij zouden het betreuren als onze actie als dwingend zou worden ervaren. Dat is in het geheel niet onze bedoeling, het staat iedereen natuurlijk vrij om al dan niet mee te doen aan de actie. Uiteraard hoeft niemand zich te schamen voor het niet deelnemen aan de actie en daar ook voor uit te komen.

De actie is ontstaan uit het idee dat de meesten - zo ook ik - pas aan een referral komen als ze zelf een nieuwe tesla kopen, wellicht een enkele keer aangevuld met een uitzonderlijke tweede referral van een vriend of kennis die een tesla koopt. Door dit type referrals te combineren op 1 code komen toch de grotere cadeaus in beeld, iets wat de afgelopen actie goed is gelukt (ik heb vandaag de bevestigingsmail van tesla ontvangen!).

En uiteraard is het deelnemen aan de E-rally - naast een naar wij hopen leuke ervaring - ook een ondersteuning van justdiggit.

Ik zou het bijzonder jammer vinden als jij - één van de echt oudgedienden op dit forum, iemand die weet wat met "Waalwijk" wordt bedoeld, waar overigens ook het idee van de E-rally is ontstaan - nu om deze reden zou afzien van deelname aan de vierde editie.

• Like x 2
  15. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Beste Daniel en andere leden van de stichting E-rally,
    Bedankt voor de fijne reactie.
    Zoals ik het lees, hoe jullie het verzamelen van de referrals zien, had ik het ook in mijn gedachten. Maar ik had zo het gevoel dat niemand hier nog met enige fierheid durft te zeggen, dat hij een aantal referrals op zijn naam heeft staan. Maar als er 7 of 8 referrals voor just diggit geschonken zijn, weten we allen ook dat er heel wat referrals niet naar just diggit zijn gegaan. En dat is de mensen hun volste recht natuurlijk. Maar geen haan durft er over te kraaien. Het is ook zo dat wanneer mensen iemand een referral gunnen, dit niet altijd waarderen dat je deze niet aanvaard en eventueel wegschenkt.

Ik heb mijn ambitie niet onder stoelen of banken gestoken dat ik ook voor de powerwall wou gaan (zie post #8 in dit draadje)
    met enige fierheid wil ik dan ook melden dat ook ik vandaag de email heb ontvangen en indien alle leveringen bevestigd worden, de powerwall in ontvangst mag nemen.:)
    Bij deze wil ik dan ook de mensen nogmaals bedanken die mijn referral code hebben gebruikt.

Mijn echtgenote komt me hier net in mijn oor fluisteren dat ik erbij moet vertellen dat ik een beetje vervelend loop omdat ik in 2017 nog geen druppel alcohol heb gedronken;)

• Like x 1
  16. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

januari ook al ? Tournee Minerale loopt in februari hé. :p:p

ps : congrats met de PowerWall.

17. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Ik wou al eens trainen, om zeker te zijn dat ik het kon.
    Ondertussen al 9 kg afgevallen:cool:

Het is nog geen 100% maar toch al bedankt;)

18. Eddyf0032

Eddyf0032 Voltess

toch al proficiat met de PowerWall en nogmaals bedankt voor de mooie, gepersonaliseerde muurdecoratie - krijgt een speciaal plaatje in mijn kantoor.

• Like x 1
  19. Tazmanian

Tazmanian Member

Iemand die weet wanneer de 'trekking' van het referral programma dat afliep op 15 januari wordt gehouden?
    Of waar kan je weten of je dé gelukkige bent of niet?

20. jeJochen

jeJochen Member

ik denk dat ik de verkeerde personen ontmoet en wegwijs maak in de ev wereld :confused:
    Tot op heden nog geen refferal kunnen aan de man brengen. Als ik dan lees hoe sommigen dat hier kunnen uitdelen als het ware visitekaartjes...chapeau :eek:

• Like x 1
    • Funny x 1

Share This Page