Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Referral is tot 5000€ waard

This site may earn commission on affiliate links.
Hoezo eigenlijk ? Dat zou Bjørn toch ook kunnen doen ? Niettemin, ik gun het hem van harte en lijkt me voor Tesla ook erg goed gezien wat hij er mee doet !

Het preferral programma is toch eigenlijk bedoeld om mensen in je netwerk over te halen om een Tesla te kopen, niet om een link op internet te plaatsen met slechts 'gebruik mijn link voor korting' of 'gebruik mijn link ipv een andere en krijg nog wat extra korting'. Het gaat dan om auto's die toch al verkocht zouden worden, niet om extra verkopen voor Tesla. Dat geldt trouwens ook voor Bjørn die oproept zijn link te gebruiken, maar die heeft in ieder geval al veel meer dan 10 Tesla's verkocht voordat het programma startte.

- - - Updated - - -

Overigens denk ik dat Maarten Steinbuch via zijn blog er minstens zo veel verkocht heeft als Bjørn. (o.a. aan mij :) )
 
Sure, maar wat is "je netwerk" tegenwoordig dan.. is toch grotendeels digitaal en gaat daardoor verder dan de buurman en de neef van de vriend van etc..
En het gaat uiteindelijk altijd om auto's die toch wel verkocht zouden worden.. althans in Europa.. ik denk echt niet dat iemand over de streep wordt gehaald omdat hij 1000 (of 2000) korting krijgt op een auto van 80K. Tesla rijders zijn doorgaans zo enthousiast dat het denk ik Tesla's beste autoverkopers zijn -;).. en dat waren ze al ..

Het referral programma lijkt me met name opgezet om de US dealers een hak te zetten in die staten (de helft geloof ik) waar ze hebben voorkomen dat Tesl zelf auto's mag verkopen. En het is natuurlijk weer een geweldige en goedkope PR-stunt.. een auto van een ton weggeven !
 
Renault heeft nu ook zo'n programma. Als je iemand aanbrengt die een Zoe gaat rijden krijg je beide 6 maanden accuhuur kado.
Dat kan oplopen tot ca. 1000,- voordeel, hoe meer km je per jaar rijd hoe hoger je maandhuur.