TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Regen Brake Light

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Wolfke, Jul 28, 2015.

  1. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Ik heb gemerkt dat veel automobilisten er van uitgaan dat wanneer een auto vertraagt (dus in hun geest: remt), ze remlichten moeten zien. Aangezien dat bij het regenereren de auto toch serieus kan vertragen, zou het handig zijn dat het remlicht zou faden of zo om aan te geven dat we vertragen/regenereren. Ik heb in Frankrijk verschillende auto's bijna in mijn gat gehad en 1 brommer die bijna onderuit ging.

    Lijkt me niet zo moeilijk via een update, toch? Of ben ik de enige die dit heeft gemerkt?

    P.S. Heb ook een Brit (right hand drive) naast me gehad die probeerde binnen te kijken (al rijdend) en me bij gevolg bijna van de baan reed. Daar kunnen we helaas niet veel aan doen :wink:
     
  2. RvdVen

    RvdVen Member

    Joined:
    Jan 31, 2014
    Messages:
    320
    Location:
    Helmond
    Regen brake light zit er standaard op. Vanaf ongeveer 30kW zou die moeten werken
     
  3. Jamas

    Jamas Member

    Joined:
    Jun 25, 2014
    Messages:
    385
    Location:
    Druten, The Netherlands
    Als de regen op standaard staat, dan gaat het remlicht branden bij een vertraging van meer dan 30kw.
    En als regen op low staat, dan gaat het remlicht niet branden.
    Tenminste, zo heb ik het meegekregen!

    Kan iemand anders dit bevestigen?
     
  4. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Ah, goed om weten! Ziet dat er identiek uit aan "gewoon" remmen?
     
  5. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Wolfke, je kan zien of je remlichten branden bij regen door in de center console het "Charging" window te openen (door op het batterij icoontje te klikken).
    Op de grafische rendering van de wagen zie je dan de LEDs in de achterruit oplichten.

    Je opmerking is merkwaardig omdat de meesten eerder vinden dat de remlichten te veel oplichten door de regen. Bij het minste dat je 30 kW of meer "regent" door je pedaal even los te laten, gaan ze branden. Misschien is er iets mis met je wagen?
     
  6. RvdVen

    RvdVen Member

    Joined:
    Jan 31, 2014
    Messages:
    320
    Location:
    Helmond
    Ja, enkel een beetje nerveus knipperend als je rond die 30kW zit
     
  7. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Thanks jpet, ik kijk het na. Misschien is er iets mis met de Franse manier van rijden? ;-)
     
  8. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Dat zeker :rolleyes: maar misschien wisten ze niet wat voor wagen het was en kwamen ze daarom gevaarlijk dichtbij?
     
  9. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Zou ook kunnen ;-) Net een blokje rond gereden, de remlichten gaan wel degelijk aan bij voldoende regenereren. Soms vanaf 15 kW, van zodra je echt voelt dat de auto vertraagt. Niet bij "uitbollen" dus.
     
  10. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    540
    Location:
    The Netherlands, Europe

    Ik vind de regen zelfs op standard niet echt hard remmen, kan veel beter.
     
  11. is3

    is3 Member

    Joined:
    Nov 15, 2013
    Messages:
    449
    Location:
    Rotterdam
    Dat er iets mis is met de Franse manier van rijden staat als een paal boven water! Ik heb nu 3 weken in Frankrijk echt de meest rare capriolen gezien. Van niet wetend hoe je rotondes moet rijden tot het irritante links rijden met knipperlicht aan en nog erger dan bij ons op de middenbaan van een 3 baans weg blijven hangen. Ik weet zeker dat er in Frankrijk nog rijbewijzen worden verkocht bij de plaatselijke VVV want van enige opleiding kan geen sprake zijn. Heb ik nog niet gesproken over al die mafketels op die 125cc scooters.........er moeten in heel Frankrijk toch dagelijks veel dooien vallen door dat gespuis.....


    Maar weer even on topic. Soms schrik ik als ik 's avonds rijd hoe snel de remlichten verlichten bij loslaten wattpedaal.......van mij mag het echt een stuk minder. Ik rijd regelmatig achter Tesla rijders waar de remlichten iedere 10 seconden oplichten; bloed irritant...nu weet ik nog hoe het komt maar ik kan me voorstellen dat een niet Tesla rijder hier peu nerveu van wordt.....ik laat dus indien mogelijk nooit helemaal het wattpedaal los maar tracht dit te doseren zodat dat lichtorkest uitblijft........ Enige nuance in de remlichtkracht zou ik eerder wensen dus.....
     
  12. RvdVen

    RvdVen Member

    Joined:
    Jan 31, 2014
    Messages:
    320
    Location:
    Helmond
    Klopt ja, vooral bij 'hogere' snelheden merkbaar. Door het hogere toerental van de 'motor' (generator op dat moment natuurlijk) wordt de 60kW sneller opgewekt en zal dit in een kleinere remkracht resulteren. Naarmate de snelheid afneemt neemt de remkracht weer steeds meer toe.
     
  13. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,766
    Location:
    Grobbendonk, Belgium

    +1.

    er is géén enkele goede F1-piloot met Franse nationaliteit. Prost is de uitzondering die de regel bevestigd.

    Formula One drivers from France - Wikipedia, the free encyclopedia
     
  14. Alain13

    Alain13 Member

    Joined:
    Jan 4, 2014
    Messages:
    925
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Uitspraak misschien niet geheel gepast met het overlijden van Jules Bianchi vorige week, die toch wel als een groot talent werd beschouwt.

    Maar ontopic inderdaad:
    De remlichten gaan niet aan vanaf een bepaalde kW maar vanaf een bepaalde G krachten. Is de vertraging meer dan dat een normale ICE zou afremmen bij gas loslaten, dan gaan de remlichten branden.
     
  15. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P85DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,092
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    In een beta versie van v7 zat "het laten zien wanneer het remlicht aangaat" er in, nu is dat ook al mogelijk maar alleen via het charge scherm en niet heel duidelijk zichtbaar.
    Heb het hier ergens op het forum gelezen van iemand in Californië welke een Tesla medewerker bij een SuC tegenkwam die dat liet zien.
     
  16. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,279
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Dat is dit verhaal: Info on Autopilot + v7
     

Share This Page