Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Regensensor HW1 stand 1 & 2 hetzelfde? (te traag)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben al sinds het begin ontevreden over de lage gevoeligheid van de regensensor/automatische ruitenwissers op mijn Model S AP1 uit 2016. Ik heb hem al die tijd in stand 2 gehad, en dat was dus nog lang niet snel genoeg. Ik denk dat ik minstens net zo vaak zelf op 't knopje druk als dat hij automatisch gaat.

Nou kwam ineens in een brainwave bij me het idee op om hem eens in stand 1 te zetten, en tot mijn verbazing merkte ik helemaal geen verschil. Aangezien de wissers nu eigenlijk standaard te traag zijn kom ik tot de conclusie dat er dus in feite helemaal geen stand 2 is. Herkennen anderen (met AP1/HW1) dit?

Je zou zeggen dat dit eenvoudig softwarematig op te lossen moet zijn.
 
Lang geleden had ik auto's met een interval schakeling op de ruitenwissers, waarbij ik het interval in stapjes of traploos kon regelen.
Dat was in retrospectief zo gek nog niet.

Overigens vind ik een niet goed werkende regensensor of camera sensor ronduit gevaarlijk.
Een gedeelte van de tijd heb ik dan slecht zicht.
Ik zet daarom meestal de ruitenwissers op stand 3, dan heb ik in ieder geval zicht en hoef ik niet steeds op het knopje te drukken.
Jammer dan van de herrie.

Als je er prat op gaat de veiligste auto's ter wereld te bouwen, dan moet zo'n regensensor gewoon 200% goed werken.
 
  • Like
Reactions: shthpnz and woes
Ik zou het graag zo zien:

Stand 1:
interval waarvan ik het tempo met linker scroll-wieltje op het stuur kan bedienen.

Stand 2:
Huidige sensor stand, liefst wat sensitiever (laten we zeggen to be updated Elon time).

Ik heb aan optie 1 genoeg. Instellen mag ook via menu. Zou erg fijn zijn. Maar het gaat niet alleen om de snelheid: in het donker reageert hij gewoonweg erg slecht. En bij wegrijden in regen soms helemaal niet...