TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Regensensor HW1 stand 1 & 2 hetzelfde? (te traag)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BjörnTM, Feb 8, 2019.

1. BjörnTM

BjörnTM Member

Ik ben al sinds het begin ontevreden over de lage gevoeligheid van de regensensor/automatische ruitenwissers op mijn Model S AP1 uit 2016. Ik heb hem al die tijd in stand 2 gehad, en dat was dus nog lang niet snel genoeg. Ik denk dat ik minstens net zo vaak zelf op 't knopje druk als dat hij automatisch gaat.

Nou kwam ineens in een brainwave bij me het idee op om hem eens in stand 1 te zetten, en tot mijn verbazing merkte ik helemaal geen verschil. Aangezien de wissers nu eigenlijk standaard te traag zijn kom ik tot de conclusie dat er dus in feite helemaal geen stand 2 is. Herkennen anderen (met AP1/HW1) dit?

Je zou zeggen dat dit eenvoudig softwarematig op te lossen moet zijn.

2. Riestad

Riestad Member

#2 Riestad, Feb 8, 2019
    Last edited: Feb 8, 2019
    Ik kan dat bevestigen, geen verschil tussen 1 en 2 hier...

• Informative x 1
  3. Batsies

Batsies Member

4. PaulV

PaulV Member

In een woord bagger.. zodra er grijze wolken hangen of het donker wordt stopt de werking van de sensor compleet. Helaas is dat voor mij en veel andere Nederlanders 9 van de 10 keer.

5. SofaSogo

SofaSogo Member

Ik zou het graag zo zien:

Stand 1:
    interval waarvan ik het tempo met linker scroll-wieltje op het stuur kan bedienen.

Stand 2:
    Huidige sensor stand, liefst wat sensitiever (laten we zeggen to be updated Elon time).

• Like x 1
  6. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Active Member

Lang geleden had ik auto's met een interval schakeling op de ruitenwissers, waarbij ik het interval in stapjes of traploos kon regelen.
    Dat was in retrospectief zo gek nog niet.

Overigens vind ik een niet goed werkende regensensor of camera sensor ronduit gevaarlijk.
    Een gedeelte van de tijd heb ik dan slecht zicht.
    Ik zet daarom meestal de ruitenwissers op stand 3, dan heb ik in ieder geval zicht en hoef ik niet steeds op het knopje te drukken.
    Jammer dan van de herrie.

Als je er prat op gaat de veiligste auto's ter wereld te bouwen, dan moet zo'n regensensor gewoon 200% goed werken.

• Like x 2
  7. Hbrink

Hbrink Supporting Member

Ik heb aan optie 1 genoeg. Instellen mag ook via menu. Zou erg fijn zijn. Maar het gaat niet alleen om de snelheid: in het donker reageert hij gewoonweg erg slecht. En bij wegrijden in regen soms helemaal niet...

8. BjörnTM

BjörnTM Member

We hebben het nog steeds allemaal over HW1?

9. Onno

Onno Member

Ik heb het over hw2.5, ik zou de ‘sensor’ graaaag inwisselen voor een ouderwetsche interval. Liefst traploos verstelbaar, maar als dat niet lukt neem ik genoegen met een interval met 1 stand

10. BjörnTM

BjörnTM Member

Juist. Ik vraag in dit draadje alleen heel specifiek naar hw1, mede omdat ik daar zelf mee te maken heb maar ook omdat het een heel ander systeem is dan hw2 en nieuwer.

11. ebullio

ebullio Active Member

Volgens mij heeft AP1 hetzelfde systeem als de Classic en ik kan bevestigen dat standje 1 hetzelfde is als standje 2.
    Toch zet ik hem altijd op 2.

• Funny x 2
    • Informative x 1
    • Like x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC