TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Regensensor icm grijs weer

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PaulV, Apr 3, 2018.

1. PaulV

PaulV Member

Dag forumleden,

Mij valt het op dat sinds het grijze weer en de laatste update naar 2018.10.4 mijn regensensor erg ongevoelig is geworden. Zelfs op standje II blijft reactie uit en moet de ruit echt helemaal vol regen zitten wil er beweging in het geheel komen.

Ervaren meer mensen dit?

Groet.

Paul

• Informative x 1
  2. Hbrink

Hbrink Lazy, but dangerous when active :)

Ja, het is zeer vreemd. Soms werkt het 's avonds in het donker perfect, daarna overdag niet vooruit te branden. Maar vaak met een paar keer sproeien is het opgelost. Voor mij geen dealbreaker en zal met een volgende update wel weer verbeteren...

• Informative x 1
    • Like x 1
  3. Pudding

Pudding Member

Ik ervaar ook hetzelfde. Is eigenlijk geen pijl op te trekken.
    Gelukkig is hij eerder te passief dan te actief. De passiviteit kan ik makkelijk compenseren door af toe op het knopje te drukken :)

• Informative x 1
    • Like x 1
  4. Onno

Onno Member

Ik had er niet zo'n last van/mee. Tot de laatste dagen. Wellicht is de intensiteit van de regen anders maar ik merk bij mijzelf enige irritatie als ik vertroebeld naar buiten zit te gluren en dan inderdaad maar weer handmatig de knop beroer.

Terwijl het (juist in onze auto's) niet zo moeilijk zou moeten zijn om een menuutje toe te voegen waarmee je de gevoeligheid van de sensor zou kunnen aanpassen. Alleen maar een beetje software toch? (Lekker kort door de bocht:))

• Informative x 1
  5. Geendiesel

Geendiesel Member

Ik ervaar hetzelfde, wachten tot volgende update maar weer.

6. FrankV

FrankV Member

Dacht dat het aan mijn auto lag. Viel mij sinds afgelopen week op dat hij niet al te allert is. Met name bij lagere snelheden is de reactiesnelheid beduidend lager.

7. Stofzuiger

Stofzuiger Member

Klopt, verbaasde mij ook. Regensensor is niet erg gevoelig met name met bewolking.. inderdaad wachten op de volgende update.

8. Ataraxia

Ataraxia X 75D AP2 6p.

Gisteren bij een wolkeloze hemel ging ineens de ruitenwisser in werking. Maar verder herken ik bovenstaande sinds laatste update (2018.10.4)

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC