Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reis naar Parijs, oplaadmogelijkheden

This site may earn commission on affiliate links.
E5CC589F-1383-44EA-86B4-C1FCBAE3A9DE.jpeg
Tot zo ver werkt het top!

@supercharger Lille
 
  • Like
Reactions: STLL
Die verlichting en knipperlichten doen het nog wel, het icoontje en het klikgeluid is er alleen even niet.

Nee, dat ken ik al. Hier zag ik in de reflectie van de auto voor mij dat alles uit ging. Dit was anders. Grote scherm bleef wel actief.

@Edi99: ik heb mijn auto zo ver en veilig mogelijk weggestopt onder de grond. No way dat ik er in deze stad meer mee ga rijden dan strikt noodzakelijk. Ondanks de bekijks ;)
 
Toevallig afgelopen week mijn eerste buitenlandreis met de Tesla gemaakt, ook naar Parijs (Euro Disney). If anyone cares, mijn ervaringen:

* Eerst geladen in Oosterhout, vanuit Deventer is dat een mooie stop voor een ontbijtje bij La Place.
* Tweede stop in Lille, bij Novotel, lekker rustig. Prima stop, alleen even gedronken.
* Senlis was "leeg". McD was geen aanrader, niet echt schoon. Er zit nog wel een ander restaurantje bij de Ibis, dus dat zou ik de volgende keer doen (open vanaf 11:30 of zo)

Bij Senlis iets meer geladen dan nodig. Maar als je niet of slechts weinig rijdt in Parijs, kun je op de terugweg gewoon weer naar Senlis gaan. Dus geen gedoe om op zoek te gaan naar een lader in Parijs, scheelt weer!

Terugweg weer via Senlis (zie boven), daarna Kortrijk (beetje zoeken bij rotonde; veel auto's, incl Tesla's staan verkeerd geparkeerd) en nog even kort in Oosterhout.

Prima te doen, dat laden in het buitenland. We moeten toch af en toe stoppen (twee kinderen), dus het kost nauwelijks extra tijd. Wel jammer van de files bij Antwerpen, maar daar kan de Tesla ook niks aan doen ;-)

Oh ja, bij mij viel de verbinding vlak na de grens telkens weg. Omdat de kaart dan minder detail heeft, is de route soms iets lastiger te vinden. Helemaal omdat Lille en Kortrijk in deze gevallen vlak over de grens zijn, had ik deze problemen dus meerdere keren ...
 
Als je aan het opladen bent in Parijs hoef je niet apart te betalen voor het parkeren. Een Franse tesla rijder zei dat je al betaald voor het parkeren door op te laden.

Lader was maar max 5kw en heb er 15 uur over gedaan naar vol. Was totaal 50 euro kwijt voor laden en parkeren.
 
  • Informative
Reactions: phrank