TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Reisverslag 2 weken Zuid-Frankrijk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, May 2, 2014.

1. FVO

FVO Active Member

Omdat m'n verslag waarschijnlijk snel zal verdwijnen in de slow-chat van het algemene reizen-door-europa-topic en er dus misschien verschillende geïnteresseerden niet op zullen stoten. Maak ik bij deze een nieuw topic aan met een link naar het verslag..
    Dan ben ik er toch niet voor niets 2 dagen aan bezig geweest :redface:.

Eventuele vragen of opmerkingen kan ik dan ook gemakkelijker opvangen.

2. Destiny

Destiny Member

Dank voor je pracht verslag. Genot om te lezen. Leuke vakantie foto's ook. ( Tesla bij de Ikea, Tesla aan een verlengsnoer ;-)
    wat ik me afvroeg, wat is die plasticbox met een zekering erin? (Die tussen je kabels ligt)

3. FVO

FVO Active Member

Die plastiekbox is een homemade UMC (zeg maar een mobiele laadpaal), aan de ene kant zat een 5m lange Type2-kabel en aan de andere kant een 10m lange 3x32A 400V-kabel.
    In die fusebox zit de schakelapparatuur.

4. martinve

martinve Active Member

Had je niet ergens daarvan ook de schema's van gepost ?

In september trouwt mijn neef en aangezien hij in Italië woont, wil ik met de auto daar naartoe.
    Ik hoop natuurlijk dat ze het Supercharger netwerk tegen die tijd zover af hebben, maar...
    Ik zou me een stuk "veiliger" voelen indien ik iets extra had zoals die own-made UMC. (Zwijg maar over ENEL met hun oneindig durende pasjes aanvraag.....)

5. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Mooi verslag!
    Heb lang spijt gehad dat ik geen dual charger had genomen maar nu ik zie dat jij het met single heb gehaald ben ik al wat geruster.. :biggrin:

6. Jean

Jean Member

Is het jou wel al gelukt om een pas aan te vragen bij Enel? Ik heb hen een mail gestuurd, omdat ik nergens kon vinden hoe ik een pas kan aanvragen. Vooralsnog geen antwoord. Ik wil wel bij Enel kunnen laden deze zomer, of Tesla moet nog even met een paar strategisch opgestelde laadpunten komen...

7. FVO

FVO Active Member

Tuurlijk, in het slechtste geval kan je zo'n 500 à 600km per dag doen. En als de snelladers er zijn is het probleem toch van de baan.

8. martinve

martinve Active Member

Nope, nog niet gelukt. Ook nog geen reactie tot nu toe....

Ik ga mijn tante vragen of ze een pasje kan regelen (woont in italie, speekt italiaans etc). Hoop dat die het wel voor elkaar kan krijgen.

Zodra ik het voor elkaar heb, laat ik het wel weten op het forum of PM :)

9. ferrosilvio

ferrosilvio Member

Ik heb ze aan de lijn gehad. Je moet je terplaatse aanmelden bij een Enel kantoor om een kaart te krijgen. Telefonisch en via post valt niks te regelen. En je moet een "italiaanse belastingbetaler" zijn. Oftewel een Codice Fiscale bezitten. Dus de tante-optie lijkt me de enige mogelijke.

Share This Page