TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Reisverslag 2 weken Zuid-Frankrijk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, May 2, 2014.

  1. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,144
    Omdat m'n verslag waarschijnlijk snel zal verdwijnen in de slow-chat van het algemene reizen-door-europa-topic en er dus misschien verschillende geïnteresseerden niet op zullen stoten. Maak ik bij deze een nieuw topic aan met een link naar het verslag..
    Dan ben ik er toch niet voor niets 2 dagen aan bezig geweest :redface:.

    Eventuele vragen of opmerkingen kan ik dan ook gemakkelijker opvangen.
     
  2. Destiny

    Destiny Member

    Joined:
    Mar 31, 2014
    Messages:
    76
    Location:
    Alkmaar
    Dank voor je pracht verslag. Genot om te lezen. Leuke vakantie foto's ook. ( Tesla bij de Ikea, Tesla aan een verlengsnoer ;-)
    wat ik me afvroeg, wat is die plasticbox met een zekering erin? (Die tussen je kabels ligt)
     
  3. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,144
    Die plastiekbox is een homemade UMC (zeg maar een mobiele laadpaal), aan de ene kant zat een 5m lange Type2-kabel en aan de andere kant een 10m lange 3x32A 400V-kabel.
    In die fusebox zit de schakelapparatuur.
     
  4. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Had je niet ergens daarvan ook de schema's van gepost ?

    In september trouwt mijn neef en aangezien hij in Italië woont, wil ik met de auto daar naartoe.
    Ik hoop natuurlijk dat ze het Supercharger netwerk tegen die tijd zover af hebben, maar...
    Ik zou me een stuk "veiliger" voelen indien ik iets extra had zoals die own-made UMC. (Zwijg maar over ENEL met hun oneindig durende pasjes aanvraag.....)
     
  5. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    782
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Mooi verslag!
    Heb lang spijt gehad dat ik geen dual charger had genomen maar nu ik zie dat jij het met single heb gehaald ben ik al wat geruster.. :biggrin:
     
  6. Jean

    Jean Member

    Joined:
    Aug 20, 2013
    Messages:
    397
    Location:
    Ulvenhout (NL)
    Is het jou wel al gelukt om een pas aan te vragen bij Enel? Ik heb hen een mail gestuurd, omdat ik nergens kon vinden hoe ik een pas kan aanvragen. Vooralsnog geen antwoord. Ik wil wel bij Enel kunnen laden deze zomer, of Tesla moet nog even met een paar strategisch opgestelde laadpunten komen...
     
  7. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,144
    Tuurlijk, in het slechtste geval kan je zo'n 500 à 600km per dag doen. En als de snelladers er zijn is het probleem toch van de baan.
     
  8. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Nope, nog niet gelukt. Ook nog geen reactie tot nu toe....

    Ik ga mijn tante vragen of ze een pasje kan regelen (woont in italie, speekt italiaans etc). Hoop dat die het wel voor elkaar kan krijgen.

    Zodra ik het voor elkaar heb, laat ik het wel weten op het forum of PM :)
     
  9. ferrosilvio

    ferrosilvio Member

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    163
    Location:
    Belgium
    Ik heb ze aan de lijn gehad. Je moet je terplaatse aanmelden bij een Enel kantoor om een kaart te krijgen. Telefonisch en via post valt niks te regelen. En je moet een "italiaanse belastingbetaler" zijn. Oftewel een Codice Fiscale bezitten. Dus de tante-optie lijkt me de enige mogelijke.
     

Share This Page