Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reisverslag Brussel -> Luxemburg (en terug... hopelijk)

This site may earn commission on affiliate links.
Reisverslag Brussel -> Luxemburg (en terug... hopelijk)

ben gisteren avond vertrokken richting Bertrange (Luxemburg) vanuit Brussel.
Met volgeladen batterij (390 km typical range) ben ik na 220 km aangekomen met een resterende (typical) range van 80 km.

Ik had mijn huiswerk gemaakt en laadpunten en laadpasje gevonden, dus deze morgen als een 'grote' jongen nog even de auto laten opwarmen via de iPhone app.

Eenmaal aangekomen op het laadpunt van het commerciëel centrum 'Belle Etoile' even moeten zoeken naar de juiste parking (C-D) in het nieuwe gedeelte om de laadpaal van ENOVOS (Accueil - Luxembourg) te vinden.

Na wat geklungel met de paal en de bagde, even naar support nummer gebeld dat op de paal stond.
Persoon die verantwoordelijk is, was ziek en zijn vervanger kon me niet meer vertellen dat langs hun kant alles OK was.

Wel, langs mijn kant was het dat duidelijk niet :mad:.

Tijdens de eerste fazen van het laden, loopt alles normaal: starting to charge

laden1.png


maar na een paar seconden loopt het al mis en slaan de LEDjes niet groen, maar wit uit...

laden2.png


Charging stopped...

en dan de 'rare' melding : supercharging niet mogelijk, terwijl dit geen supercharger is...

laden3.png


blijkt een probleem te zijn met de laadpaal.
Heb TESLA aan de lijn gekregen en we gaan morgen nog een poging wagen, al was het maar om dit uit te klaren voor alle andere TESLA eigenaars.

Ondertussen rij ik dus met nog 50km range rond in Luxemburg, op weg naar mijn klant, met wat meer stress dan voorzien.

Tot mijn grote opluchting kom ik in de garage van de klant een rode 16A stekker tegen... YESSSSSSSS

laden4.png


de hele dag kunnen laden en rij nu terug met volle batterij rond in Luxemburg...
Ik heb wel de laadkaart van de TESLA club aan de voorruit laten liggen, om de rechtmatige 'eigenaar' van de laadplaats te verwittigen, moest deze zijn laadplaats nodig hebben :biggrin::

laden5.png


- - - Updated - - -

even voor de volledigheid: een aantal kaarten met de laadpalen in Luxemburg (die dus (nog) niet werken).

map.geoportail.lu

ENOVOS charging stations - Google Maps
 
Place de l'europe werkt wel. Verdieping -2. Geen pas nodig.
Dag Maurice,

zoals de foto toonde heb ik kunnen laden met de UMC in de garage van mijn klant (oef).

Na heen en weer gebel met TESLA en ENOVOS blijkt er dus een probleem te zijn met de paal.
De fabrikant (RWE ?) zou werken aan een aanpassing en de 'workaround' is dat je de kabel moet insteken aan de kant van de paal, naar ENOVOS bellen (nr staat op de paal) met de vraag de paal te activeren EN DAN PAS de kabel in de wagen steken (laadpas is blijkbaar storende factor in dit verhaal...).

't is te hopen dat ze dit opgelost hebben als ik nog een keer naar Luxemburg moet.

PM je mij even jouw adres zodat ik je laadkaart kan terugsturen ?