Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Release v5.8.7

This site may earn commission on affiliate links.
Tot nu toe ben ik heel tevreden met de de krachtstroomoplossing. De UMC met rode Tesla adapter zit altijd in de 16A krachtstroomstekker. De kabel hangt in geleideoogjes in de carport.
Thuis de laadstekker van de UMC erin en om 23.00 uur gaat ie automatisch laden.
Nooit enig probleem daarmee gehad.
Ik zie toch op heel veel plaatsen probleem(pies) optreden met laadstations. Sowieso komt er bij mij pas een laadstation als smart charging echt goed is uitgekristalliseerd.
Hier ook tevreden met krachtstroom i.c.m. rode adapter en UMC. Elke dag probleemloos vanaf het begin. Betwijfel of ik het later ooit anders wil, ook al is er dan smart charging.
 
Ik ervaar voor het eerst wat vreemde (niet onoverkomelijke) dingetjes na een upgrade.

Ten eerste lijkt het erop dat ik via de app (Android) geen contact meer kan krijgen met de Tesla via 3g. Bij mij thuis lukt het telkens wel om via WiFi contact te krijgen.

Ten tweede heb ik de laatste dagen een paar keer ervaren, dat het scherm niet reageert bij het selecteren van een ander driver profile. Andere functies reageren wel en vervolgens kon ik dan ook wel weer een ander driver profile selecteren.
Vanavond wilde ik echter het nachtelijke laadschema gaan instellen, maar het scherm reageerde nergens op. Het staat wel aan, ik zie alle functies, maar krijg geen response. Dus gaan we op zoek naar workarounds, gewend als we dat zijn als software-developers en na de auto een meter naar achter en weer een meter naar voren gereden te hebben (op de eigen oprit), reageerde het scherm wel. Mmmm... Ik ben benieuwd de komende dagen of het incidentjes zijn, maar ga wel alvast een mailtje dichten richting Tesla.
 
Ik ervaar voor het eerst wat vreemde (niet onoverkomelijke) dingetjes na een upgrade.

Ten eerste lijkt het erop dat ik via de app (Android) geen contact meer kan krijgen met de Tesla via 3g. Bij mij thuis lukt het telkens wel om via WiFi contact te krijgen.

Ten tweede heb ik de laatste dagen een paar keer ervaren, dat het scherm niet reageert bij het selecteren van een ander driver profile. Andere functies reageren wel en vervolgens kon ik dan ook wel weer een ander driver profile selecteren.
Vanavond wilde ik echter het nachtelijke laadschema gaan instellen, maar het scherm reageerde nergens op. Het staat wel aan, ik zie alle functies, maar krijg geen response. Dus gaan we op zoek naar workarounds, gewend als we dat zijn als software-developers en na de auto een meter naar achter en weer een meter naar voren gereden te hebben (op de eigen oprit), reageerde het scherm wel. Mmmm... Ik ben benieuwd de komende dagen of het incidentjes zijn, maar ga wel alvast een mailtje dichten richting Tesla.

Reset al geprobeerd ?
(beide scroll-wieltjes indrukken)
 
Rubberen rand van mijn panoramadak. Ziet er niet goed uit!

IMG_2548a.jpg


- - - Updated - - -

Reset al geprobeerd ?
(beide scroll-wieltjes indrukken)

Nog niet, maar dat gaat zeker gebeuren als het blijft voorduren. Thanks!
 
Ik vind het allemaal maar tegevallen, eerlijk gezegd; Vol verwachting heb ik de update geïnstalleerd, maar ik merk geen enkel verschil of verbetering. De gepresenteerde 'enhancements' en 'new features' zijn dezelfde als drie releases geleden en nog steeds werkt mij WiFi niet. En aan release notes doet men blijkbaar niet.

Zelfs kleine bugs, zoals het niet vasthouden van setting projected range op basis van avarage in plaats van instant, worden niet opgelost. Of het matig werken van de daglichtsensor worden niet opgelost. Dat stemt mij somber over een fatsoenlijk of zelfs ook maar bruikbaar navigatiesysteem voor de zomer, of zelfs het einde van het jaar.

Ik ben bang dat de 'the car that gets better over time'-belofte in de kast van broken promises terecht gaat komen, één plank onder de plank waar de 480km range op staat.
 
Ik vind het allemaal maar tegevallen, eerlijk gezegd; Vol verwachting heb ik de update geïnstalleerd, maar ik merk geen enkel verschil of verbetering. De gepresenteerde 'enhancements' en 'new features' zijn dezelfde als drie releases geleden en nog steeds werkt mij WiFi niet. En aan release notes doet men blijkbaar niet.

Zelfs kleine bugs, zoals het niet vasthouden van setting projected range op basis van avarage in plaats van instant, worden niet opgelost. Of het matig werken van de daglichtsensor worden niet opgelost. Dat stemt mij somber over een fatsoenlijk of zelfs ook maar bruikbaar navigatiesysteem voor de zomer, of zelfs het einde van het jaar.

Ik ben bang dat de 'the car that gets better over time'-belofte in de kast van broken promises terecht gaat komen, één plank onder de plank waar de 480km range op staat.

Ik wil nog wel een tweede Model S. Hoeveel wil je ervoor hebben? :tongue:
 
Ik vind het allemaal maar tegevallen, eerlijk gezegd; Vol verwachting heb ik de update geïnstalleerd, maar ik merk geen enkel verschil of verbetering. De gepresenteerde 'enhancements' en 'new features' zijn dezelfde als drie releases geleden en nog steeds werkt mij WiFi niet. En aan release notes doet men blijkbaar niet.

Zelfs kleine bugs, zoals het niet vasthouden van setting projected range op basis van avarage in plaats van instant, worden niet opgelost. Of het matig werken van de daglichtsensor worden niet opgelost. Dat stemt mij somber over een fatsoenlijk of zelfs ook maar bruikbaar navigatiesysteem voor de zomer, of zelfs het einde van het jaar.

Ik ben bang dat de 'the car that gets better over time'-belofte in de kast van broken promises terecht gaat komen, één plank onder de plank waar de 480km range op staat.

Bij mij werkt de wifi na de update voor het eerst. Wel is de auto afgelopen nacht blijkbaar in slaapstand gegaan (nog nooit eerder gebeurd), want de range-charge in de ochtend via VisibleTesla was niet gelukt.
Ook kon ik geen contact meer krijgen via IPhone en VisibleTesla, maar even naar de auto lopen was voldoende om hem wakker te krijgen. Ben benieuwd hoe het morgenochtend zal gaan....
 
Ik ga het meteen proberen!

- - - Updated - - -

Nope; Werkt nog steeds niet. Niet op mijn TimeCapsule en niet op mijn buurman's open netwerk.

Er zijn enkele beperkingen in de Wifi van de model S. Vooral op US gedeelte veel over te vinden.
- geen Wireless N
- Geen 40mhz
- enkele issues waarbij connected Wifi geen dhcp uitdeelt etc etc.

Hier idem, nog steeds geen connectie gekregen, wel via buurmans gast netwerk. Of via internet sharing op mobiel. Bereik bij mijn auto is met dan voldoende.
 
Ik heb dubbele lader. De 1 x 16a Lolo waar ik altijd op laad deed voor update 5.8.6 (?) netjes 1 x 16A. Maar exact sinds deze laatste paar updates doet 'ie nog maar max 12A. Dus ook na 5.8.7. Sommige palen (3 x 16A) haal ik wel 3 x 16A dus aan de lader lijkt het niet te liggen.

Mijns inzien zit er nog steeds de beperking op dat bij iets te lage voltage hij omlaag gaat in A.

Ahaaaaaa, iets verderop las ik dat 'ie de lage amperage heeft onthouden. Even handmatig omhoogzetten, weer naar 16A, en probleem is opgelost!:)
 
Ik heb gemerkt dat de dag-nacht schakeling van het scherm is veranderd. Verbeterd kun je wel zeggen. Hij blijft langer op de dag stand. Ook de koplampen gaan pas aan als het duisterder is.

Hmmm, bij mij sprong het display gister in de automaat-stand juist op de dag-modus, terwijl het buiten pikkedonker was. Handmatig naar nachtstand, dan weer terug naar auto-stand en HUP: weer een fel verlicht dag modus scherm. Kon het overigens niet meer reproduceren na de auto te hebben afgesloten en weer geopend.

Ik houd het maar op een incident, tenzij anderen dit herkennen?
 
Hmmm, bij mij sprong het display gister in de automaat-stand juist op de dag-modus, terwijl het buiten pikkedonker was. Handmatig naar nachtstand, dan weer terug naar auto-stand en HUP: weer een fel verlicht dag modus scherm. Kon het overigens niet meer reproduceren na de auto te hebben afgesloten en weer geopend.

Ik houd het maar op een incident, tenzij anderen dit herkennen?
Verbaas me soms wel over de momenten wanneer wordt gewisseld van de dag- naar de nachtstand en andersom. Begrijp de logica erachter nog niet.