Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Remklauwen van kleur veranderen

This site may earn commission on affiliate links.
In afwachting van mijn Model S ben ik wat "huiswerk" aan het doen om te bekijken hoe is straks de remklauwen van de donker grijze kleur naar een rode kleur kan krijgen. Op zich niet zo heel probleem, dat kan met een kwast en ook met een spuitbus. Daar is wel het één en ander over te vinden. Nu is de vraag aan diegene die het al gedaan hebben, wat geeft het beste resultaat? Ik hou nogal van strak werk en wat is dan het eenvoudigste. Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om gelijk de remklauwen te demonteren.

Een andere vraag is, en daar vind ik wel iets van maar is me niet geheel duidelijk van wat ik nodig heb, is dat ik graag de tekst en logo graag weer op de remklauwen wil hebben. Ik lees van het opspuiten van de tekst en logo's, en ook met (hittebestendige) stickers die je na het plakken nog eens voorzie van een blanke lak.

Wat zijn de (jongste) ervaringen en waar kan ik dan bijvoorbeeld de betreffende stickers eenvoudig verkrijgen.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en wijsheden :cool:.
 
In afwachting van mijn Model S ben ik wat "huiswerk" aan het doen om te bekijken hoe is straks de remklauwen van de donker grijze kleur naar een rode kleur kan krijgen. Op zich niet zo heel probleem, dat kan met een kwast en ook met een spuitbus. Daar is wel het één en ander over te vinden. Nu is de vraag aan diegene die het al gedaan hebben, wat geeft het beste resultaat? Ik hou nogal van strak werk en wat is dan het eenvoudigste. Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om gelijk de remklauwen te demonteren.

Een andere vraag is, en daar vind ik wel iets van maar is me niet geheel duidelijk van wat ik nodig heb, is dat ik graag de tekst en logo graag weer op de remklauwen wil hebben. Ik lees van het opspuiten van de tekst en logo's, en ook met (hittebestendige) stickers die je na het plakken nog eens voorzie van een blanke lak.

Wat zijn de (jongste) ervaringen en waar kan ik dan bijvoorbeeld de betreffende stickers eenvoudig verkrijgen.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en wijsheden :cool:.

Ik heb dit laten doen (alleen dan naar groen) bij Procartuning in Aalsmeer. Ik weet dat IS3 daar zijn rode verf ook heeft besteld.....
 
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen en wijsheden :cool:.

Goede ervaring bij Paul Geeris porsche service & racing.... zie foto. Klauwen zijn gepowder coat, besticker en daarna afgelakt.

2015-03-21 16.45.52.jpg
 
Goede ervaring bij Paul Geeris porsche service & racing.... zie foto. Klauwen zijn gepowder coat, besticker en daarna afgelakt.

Die optie was ik inderdaad nog vergeten, poedercoaten. Komen er toch wat vragen op; wat zijn de voor- of nadelen van poedercoaten? Ik neem aan dat dit niet te "doe het zelf" is en dat zij het geheel verzorgen, maar wat zijn de kosten en hoe lang was je je auto kwijt?
 
Die optie was ik inderdaad nog vergeten, poedercoaten. Komen er toch wat vragen op; wat zijn de voor- of nadelen van poedercoaten? Ik neem aan dat dit niet te "doe het zelf" is en dat zij het geheel verzorgen, maar wat zijn de kosten en hoe lang was je je auto kwijt?

Voor de voordelen moet je ff googlen, maar als je het (voor lange tijd) goed en mooi wil hebben, zou ik ze poeder coaten.... als je zegt het moet goed zijn voor een paar jaar, dan is misschien speciale remklauwen lak ook okay.....

Een paar dagen de auto kwijt...

PG.png
 
ik heb het zelf gedaan met dit setje.
Remklauw verf rood - Raid HP

een dikke halve dag aan bezig geweest. zonder de klauwen te demonteren. "Tesla" is uitgesneden met snijplotter in witte sticker en er op gekleefd (zonder lak er over) het staat er nu een jaartje op en ze zijn nog als nieuw.

zie post 1930
Velgen en banden - Page 193

nu zijn ze zo, inclusief plastidip op de velgen.(post 2152)
Velgen en banden - Page 216
 
ik heb het zelf gedaan met dit setje.
Remklauw verf rood - Raid HP

een dikke halve dag aan bezig geweest. zonder de klauwen te demonteren. "Tesla" is uitgesneden met snijplotter in witte sticker en er op gekleefd (zonder lak er over) het staat er nu een jaartje op en ze zijn nog als nieuw.

zie post 1930
Velgen en banden - Page 193

nu zijn ze zo, inclusief plastidip op de velgen.(post 2152)
Velgen en banden - Page 216

Sorry, heb ik zojuist gereageerd op je bericht in het andere draadje, bij "levertijd", en zie ik dat je al geantwoord hebt. Dank je wel.

Wat betreft de stickers, hoe kom ik daaraan? Want ik bezit geen snijplotter en ook niet over het font en logo e.d. Die moeten toch wel ergens in de juiste afmetingen te bestellen zijn lijkt me? Iemand die dat weet?
 
Last edited:
Heb zwart en zilveren letters over. En diapositieve transfers voor als de letters gespoten worden. PM adres maar.

Overigens, in een ander draadje aangegeven: Hier gespoten met gewone autolak. Zónder de klauwen te demonteren. Binnen één dag. Letters erop, blanke vernislak eroverheen. Euro 400,-. Remklauwen worden nooit zó heet dat het de lak beïnvloedt, en wij remmen (bijna) niet, dus...
 
Voor de voordelen moet je ff googlen, maar als je het (voor lange tijd) goed en mooi wil hebben, zou ik ze poeder coaten.... als je zegt het moet goed zijn voor een paar jaar, dan is misschien speciale remklauwen lak ook okay.....

Een paar dagen de auto kwijt...

Dank je wel. Ben het wel eens dat poedercoaten de meest nette oplossing is maar ook volgens mij de één na kostbare, een P90D is dan de duurste :smile:. Maar fijn om even te weten wat het kost. Het voordeel is wel dat je er zelf geen werk aan hebt.

- - - Updated - - -

Heb zwart en zilveren letters over. En diapositieve transfers voor als de letters gespoten worden. PM adres maar.

Overigens, in een ander draadje aangegeven: Hier gespoten met gewone autolak. Zónder de klauwen te demonteren. Binnen één dag. Letters erop, blanke vernislak eroverheen. Euro 400,-. Remklauwen worden nooit zó heet dat het de lak beïnvloedt, en wij remmen (bijna) niet, dus...

Volgens mij krijg je het spuiten van de letters nooit echt netjes. Heeft iemand dat al gedaan?

Wat is trouwens de lengte van de tekst voor op de remklauwen? Heb wel iets gevonden die de remklauwstickers kan leveren, niet het logo, gemaakt van hoogwaardig hittebestendig vinyl.
 
Zelf gedaan met RAID HP verf. daarna met een een snijplotter de letters negatief er opgeplakt. Met witte verf en een rolletje de letters erop gezet.
Resultaat:

Een net resultaat. Alleen nog de vraag wanneer je de negatieve sticker verwijderd nadat je de witte verf erop gezet hebt. En hoe kom ik aan de letters in negatief aangezien ik niet over een snijplotter beschik.
 
Door een kennis met ervaring laten uitvoeren. Volledig gedemonteerd, primer, 2 lagen Motip Brake Calipe Spray en daarna een verharder. Tesla stickers van cheapstickers. Door het demonteren perfect uitgevoerd en de leidingen gevrijwaard van rode verf. Dagje werk.
IMG_20151112_192627.jpg