Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reset tijdens het rijden

This site may earn commission on affiliate links.
toch even delen, gisteren reed ik met cruisecontrol op de snelweg en was met mijn vrouw aan het bellen. Het geluid was niet hard genoeg dus ik draaide aan het volumewieltje, echter er gebeurde niets. Toen maar de knoppen op het touchscreen geprobeerd ook geen effect. En na een paar seconden werd het scherm zwart. Mijn dashboard deed het wel gewoon. En ook kon ik nog steeds bellen. Daarna tesla logo en na even wachten deed het scherm het weer. Was enorm schrikken. Was ik blij dat ik autopilot niet aan had staan, geen idee wat er dan gebeurd was...
Lijkt er op dat de rijdfuncties in ieder geval wat aandrijving en sturen betreft zijn losgekoppeld van het touchscreeb.
 
toch even delen, gisteren reed ik met cruisecontrol op de snelweg en was met mijn vrouw aan het bellen. Het geluid was niet hard genoeg dus ik draaide aan het volumewieltje, echter er gebeurde niets. Toen maar de knoppen op het touchscreen geprobeerd ook geen effect. En na een paar seconden werd het scherm zwart. Mijn dashboard deed het wel gewoon. En ook kon ik nog steeds bellen. Daarna tesla logo en na even wachten deed het scherm het weer. Was enorm schrikken. Was ik blij dat ik autopilot niet aan had staan, geen idee wat er dan gebeurd was...
Lijkt er op dat de rijdfuncties in ieder geval wat aandrijving en sturen betreft zijn losgekoppeld van het touchscreeb.

Soft reset kun je gewoon uitvoeren tijdens het rijden, niets aan de hand.
 
Wat ik tegenwoordig wel met een reset heb is dat het scherm bij het stuur ook uitgaat. Voorheen was het alleen het grote scherm.

Dat is sinds de komst van MCU2 cq. auto's van na maart 2018.. In MCU1 auto's is het IC (het kleine scherm achter het stuur) een aparte computer die via een netwerkverbinding wordt aangestuurd vanuit het grote scherm (met computer).

In MCU2 auto's is het IC scherm een 2e monitor op de computer van de MCU. Die gaat derhalve mee bij een reset.
 
Vandaag ook bij mij tijdens het rijden in mijn M3. Ik reed in cruise control en met spotify. Ongeveer 1 seconde voor het scherm zwart ging, klonk het alsof de muziek even bleef hangen in de laatste toon. Dus... wellicht is er een relatie met een 'bug' in spotify. Alle functies bleven het doen. Ik zag op het engelstalige deel van het forum eerder ook dergelijke meldingen waar men zich niet druk over maakt. Maar zeker een eerste keer een gekke gewaarwording... niet relaxed ook
 
Heb het 1 keer gehad. Ik was toen ingelogd met mn eigen Spotify gebruiker terwijl thuis op de Sonos installatie mijn kinderen ook begonnen te luisteren.
Sindsdien uitgelogd in de Model 3 en maak ik gebruik van de Tesla account. Geen reset meer gehad. Ondertussen staat de teller na een maand op 2000 km.
 
Heb het 1 keer gehad. Ik was toen ingelogd met mn eigen Spotify gebruiker terwijl thuis op de Sonos installatie mijn kinderen ook begonnen te luisteren.
Sindsdien uitgelogd in de Model 3 en maak ik gebruik van de Tesla account. Geen reset meer gehad. Ondertussen staat de teller na een maand op 2000 km.

Hier hetzelfde. Vastgelopen nadat thuis account ook gebruikt werd via de Sonos. Weer op Tesla account gezet, en al 19k km geen probleem meer.