Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Retrofit next gen seats

This site may earn commission on affiliate links.
Net een kleine 4500 km er op zitten (Noorwegen Trip, alleen rijdend) in iets meer dan 6 dagen met de Next Gen Seats en ik ben absoluut fan van deze stoelen.
Maar, zoals anderen ook al zeggen: het kost duur (qua geld dan:wink:) dus wellicht beter meteen een hele nieuwe S met ook andere verbeteringen.
Of wachten totdat ik de X koop en de mijne te koop aanbied (INCL. Next Gen REAR Seats:biggrin:); Mocht je die dan in L mode willen, even op tijd aangeven dan kan ik dat ook nog voor je proberen te upgraden:smile:.
 
:biggrin: - daar is'tie weer: kost duur qua geld...mooi. Ik onderstreep ook je conclusie. Deze stoelen zijn echt beter dan de voorgaande versies. Ben blij ze nu te hebben. Als je je auto nog lang gaat houden is de retro-fit mogelijkheid een optie die ik zijn geld wel waar zou vinden (al blijft het erg veel geld inderdaad).
 
Ik vond de stoelen van mijn Volvo ook fijner zitten. De laatste twee jaar heb ik echter minder rugklachten. Kan toeval zijn, maar zou ook aan de Tesla stoelen kunnen liggen...

Wellicht heeft af en toe maximaal optrekken hetzelfde effect op je wervelkolom als de manipulatie van de manueel therapeut?

Verder heel herkenbaar. Geen geweldige stoelen, maar ook ik ben de laatste twee jaar minder bij de MT geweest. Causaal verband blijft moeilijk aan te tonen natuurlijk.
 
Nice thought zon Recaro stoel maar ik heb niemand gevonden die t aandurft de stoelen te vervangen en dan vervolgens te garanderen dat alles t nog doet. Incl. Geheugen etc. Plus dat ziet er dan wel stevig anders uit, geen idee wat dat met inruilwaarde doet.
Dit is alleen de voorstoelen. Zit nooit achterin, kids moeten niet klagen hun moeder rijdt een Clio uit 2004.

Het gaat ermeer om dat stoelen vervangen een fluitje van een cent is. Dat die aangesloten moet worden is een ander verhaal maar je kan mij niet vertellen dat ze daar 4K aan uren kwijt zijn daar gaat het om.
 
Het gaat ermeer om dat stoelen vervangen een fluitje van een cent is. Dat die aangesloten moet worden is een ander verhaal maar je kan mij niet vertellen dat ze daar 4K aan uren kwijt zijn daar gaat het om.

De Next Gen stoelen kosten in een nieuwe auto (in de configurator) 2800€ meer dan de standaard stoelen (granted, daar zit ook een achterbank bij en ik denk niet dat die in de 6200€ meegerekend wordt). De standaard stoelen hebben zelf natuurlijk ook al hun kost. Het gaat dan om geëlektificeerde, verwarmde zetels uitgevoerd in textiel, met ingebouwde airbag. Vermits de standaard stoelen niet gerecupereerd kunnen worden, moet die kost (2500€ voor de twee?) ook meegerekend worden.

Met dit in het achterhoofd val ik van de prijs van 6200€ niet plat achterover.
 
Gisteren zag ik in de fabriek in Fremont een robot die de stoelen er in ongeveer 1 minuut inzet. Monteur loopt de bouten nog even langs, en klikt wat stekkers vast :)

Uiteraard komen er wat uren bij, maar het is volgens mij een ontmoedigingspremie. Onderbemande werkplaatsen en de marge op het product is laag. Het wordt extern ingekocht bij Recaro. Dus waarom zou je het goedkoop aanbieden aan een klein groepje gebruikers wat al ruim een ton aan je primaire product heeft uitgegeven.?
 
Gisteren zag ik in de fabriek in Fremont een robot die de stoelen er in ongeveer 1 minuut inzet. Monteur loopt de bouten nog even langs, en klikt wat stekkers vast :)

Uiteraard komen er wat uren bij, maar het is volgens mij een ontmoedigingspremie. Onderbemande werkplaatsen en de marge op het product is laag. Het wordt extern ingekocht bij Recaro. Dus waarom zou je het goedkoop aanbieden aan een klein groepje gebruikers wat al ruim een ton aan je primaire product heeft uitgegeven.?

Denk dat aftersales een stevige margedoelstelling heeft als t gaat om betaalde producten en diensten. Kijk ook naar de prijzen van bijvoorbeeld banden, die zijn snel 25 à 30% hoger dan de reguliere bandenboer.
 
Gisteren zag ik in de fabriek in Fremont een robot die de stoelen er in ongeveer 1 minuut inzet. Monteur loopt de bouten nog even langs, en klikt wat stekkers vast :)

Uiteraard komen er wat uren bij, maar het is volgens mij een ontmoedigingspremie. Onderbemande werkplaatsen en de marge op het product is laag. Het wordt extern ingekocht bij Recaro. Dus waarom zou je het goedkoop aanbieden aan een klein groepje gebruikers wat al ruim een ton aan je primaire product heeft uitgegeven.?

Spijker op zijn kop. Tesla heeft bij alle vernieuwingen/veranderingen bijna categorisch aangegeven niet te (kunnen/willen) retrofitten (behalve bij de spiegels dan).
Veel te veel gedoe. Leidt af van wat op dit moment echt belangrijk is en met overvolle SeC agenda's vanwege eindeloze problemen en verbeterpunten zitten ze niet op extra belasting te wachten.

Ik denk dat ze door alle aanvragen, terugkoppeling en het eigen besef dat de eerste stoelen toch echt ondermaats zijn voor zo'n auto (hoewel ik er best aardig OP zit) niet anders konden dan toegeven aan deze wens.
Door het voor een (veel te) hoge prijs mogelijk te maken kan niemand meer klagen dat ze het niet aanbieden, voorkomen ze te veel extra belasting van de SeC's en steken ze een vorstelijke marge in hun zak als de klant toch wil swappen.
 
Ik las ergens dat de next gen seats niet van Recaro zijn... (bron kan ik zo niet vinden)

Er zitten in elk geval geen Recaro labeltjes aan vast. Bij de eerste uitleveringen in de US in december stond het merk Recaro op de wettelijk verplichte stuklijst die bij een nieuwe wagen wordt geleverd. Dan is er vanalles misgelopen met die zetels (vooral met die achteraan maar ook met de airbags in die vooraan). Mogelijk is er daar dan iets gebeurd waardoor Tesla de productie in eigen handen heeft genomen. De merknaam Recaro is toen ook van de stuklijst verdwenen. Ik ben in elk geval heel tevreden met de next gen seats.

Er hangen bij mij nog etiketten op de achterste zetels waarop ik de productiedatum kan zien (25 januari 2015). Deze datum verklaart waarom mijn wagen abnormaal lang in productie is geweest. Dat was in de periode dat er problemen waren met de achterste next gen seats. Ze zijn 10 dagen later gemaakt dan dat mijn wagen in productie is gegaan (15 januari 2015). Ik heb nog iets anders ontdekt, volgens mij hebben mijn achterzetels zetelverwarming. Dat staat namelijk op de etiketten. Omdat ik geen winterpakket heb genomen werd de zetelverwarming achteraan niet geactiveerd in de software.
 
Er zitten in elk geval geen Recaro labeltjes aan vast. Bij de eerste uitleveringen in de US in december stond het merk Recaro op de wettelijk verplichte stuklijst die bij een nieuwe wagen wordt geleverd. Dan is er vanalles misgelopen met die zetels (vooral met die achteraan maar ook met de airbags in die vooraan). Mogelijk is er daar dan iets gebeurd waardoor Tesla de productie in eigen handen heeft genomen. De merknaam Recaro is toen ook van de stuklijst verdwenen. Ik ben in elk geval heel tevreden met de next gen seats.

Er hangen bij mij nog etiketten op de achterste zetels waarop ik de productiedatum kan zien (25 januari 2015). Deze datum verklaart waarom mijn wagen abnormaal lang in productie is geweest. Dat was in de periode dat er problemen waren met de achterste next gen seats. Ze zijn 10 dagen later gemaakt dan dat mijn wagen in productie is gegaan (15 januari 2015). Ik heb nog iets anders ontdekt, volgens mij hebben mijn achterzetels zetelverwarming. Dat staat namelijk op de etiketten. Omdat ik geen winterpakket heb genomen werd de zetelverwarming achteraan niet geactiveerd in de software.

bah dat zijn Audi praktijken carkit niet activeren omdat je pakket x niet mee besteld heb. Zelf inloggen in vagcom en aanzetten.
 
Ik kan me herinneren dat destijds de 40kW klanten een 60kW kregen omdat dat uiteindelijk makkelijker en goedkoper was, maar dat deze wel teruggezet was naar 40kW.
Vond ik wel redelijk eigenlijk. Vergelijkbaar verhaald voor de SuC mode.
En de hardware voor autopilot etc. zit er daarom ook nu standaard in, maar moet nog wel geactiveerd worden als deze niet aangeschaft was.
Vind ik ook wel redelijk eigenlijk.
Als nu blijkt dat de achterbank van Jan (en die van mijzelf :biggrin:) achteraf geactiveerde verwarming kan krijgen dan vind ik dat juist een bonus.

Maar ja, ik zie een glas soms als halfvol en soms denk ik dat het glas gewoon te groot is. In beide gevallen heb ik genoeg:cool:

Als het nu gaat over de PD in verhouding tot de D.... ja, dan heb ik ook wel mijn klaagpuntje, maar die zit m meer in de marketing in November waardoor ik achteraf niet de optimale keuze heb kunnen maken.
Maar gelukkig kan ik over alle andere ontwikkelingen bij Tesla nog erg enthousiast zijn.:smile:
 
Ik las ergens dat de next gen seats niet van Recaro zijn... (bron kan ik zo niet vinden)

Mij is begin september in Duiven wel verteld dat het wel Recaro's zouden moeten zijn! Kan natuurlijk ook een verkooppraatje geweest zijn. Ben altijd wel fan van Recaro geweest, heb er althans heel wat uurtjes in versleten in een stuurhuis. Want ze zijn ook op menig schip (beroeps) en jacht terug te vinden.