Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

retrofit

This site may earn commission on affiliate links.
Voor jaarlijkse onderhoudsbeurt Tesla een loner meegekregen. Deze heeft de richtingaanwijzer/cruise control wel op de juiste plek.

Zou het een mogelijk zijn dit te wijzigen (retrofit).
Daarnaast nog steeds een aantal Tesla eigenaren die de voor mistlampen mis gelopen zijn (wel/niet in Tech Package discussie)

Zou Tesla daarvoor een leuke aanbieding kunnen maken?
 
Voor jaarlijkse onderhoudsbeurt Tesla een loner meegekregen. Deze heeft de richtingaanwijzer/cruise control wel op de juiste plek.

Zou het een mogelijk zijn dit te wijzigen (retrofit).
Daarnaast nog steeds een aantal Tesla eigenaren die de voor mistlampen mis gelopen zijn (wel/niet in Tech Package discussie)

Zou Tesla daarvoor een leuke aanbieding kunnen maken?

De nieuwe stuurconsole zou ik ook wel interesse in hebben. Na 15.000 km grijp ik nog steeds wel eens mis :-/. Ja, ik weet het; het ligt aan mij en mijn hardnekkige muscle memory...
 
Voor jaarlijkse onderhoudsbeurt Tesla een loner meegekregen. Deze heeft de richtingaanwijzer/cruise control wel op de juiste plek.

Zou het een mogelijk zijn dit te wijzigen (retrofit).
Daarnaast nog steeds een aantal Tesla eigenaren die de voor mistlampen mis gelopen zijn (wel/niet in Tech Package discussie)

Zou Tesla daarvoor een leuke aanbieding kunnen maken?

een dolle aanbieding wordt dat: een complete stuurkolom, inclusief stuur, airbag en een kabelboom die niet past op de oude stekkers (want extra/andere functies). Gaat, mijn inschatting, niet lukken. Is ook 1 van de redenen dat ook de autopilot niet kan worden geretrofitted.

Moet er mee leren leven. voor een verstokte Mercedes rijder -ik zij de gek- geen probleem.
 
De kans dat er te retrofitten is, is wel degelijk aanwezig. Heb ik ook in het hoofddraadje een aantal maanden geleden al gesuggereerd.
Die Mercedes boel (bij andere merken ook overigens) is allemaal erg modulair. Ik had in die post ook al laten zien dat de nieuwe stuurkolommodule online te verkrijgen is.

Ben juist in de Touran ook het stuur aan het vervangen voor golf mk5 naar mk6. Dat kan prima met het omzetten van wat bitjes her en der.

Als er en standaard canbus in zit dan is de communicatie naar de rest van de auto gewoon nog hetzelfde. Zolang de nieuwe modules dezelfde commandos de bus op sturen zal de auto ook hetzelfde reageren. Hou je hooguit ergens een knopje over die niets doet omdat die functie niet op de auto zit. (of dergelijke kleinigheden)

Probleem is dat we dat niet zeker weten. Ander probleem is dat we de middelen missen om her en der een bitje om te zetten (heb ik wel voor de VW en dan is bijna alles te retrofitten).

Of het uberhaupt zou kunnen is waarschijnlijk eerst beter bij de mercedes specialisten uit te vinden.

Als startpunt zou het wel aardig zijn als we de exacte onderdeelnr's van oude en nieuwe onderdeel/module te pakken zouden hebben (de Mercedesnummers; aardige kans dat Tesla daar weinig aan veranderd heeft).
Maar het probleem met Tesla begint al met het feit dat als ik wat los haal er al snel ergens een (tijdelijke) foutmelding is het systeem komt te staan. Die krijg ik er niet uit zonder hulp van Tesla.
 
Ongetwijfeld. Die auto wordt steeds beter. Desalniettemin ben ik nog steeds reuze tevreden na 49.000 km in mijn november 2013 exemplaar. :D

Dat geldt voor mij ook. Ik geniet van de auto zoals ik die heb gekocht en wat ik er in de loop van de tijd "bij heb gekregen". Ik zal er ook niets aan veranderen, tenzij er vanuit Tesla iets in retrofit mogelijk wordt op een passende manier. Maar ook dan is het een afweging.

Het is natuurlijk goed dat de auto steeds verder ontwikkeld wordt, het zou trouwens sneu zijn als dat niet gebeurde. Richting 42.000 km en ik kijk al uit naar kraambezoek bij mijn zoon in Oostenrijk op korte termijn, ik denk binnen 14 dagen als ze "op tijd" zijn :)
 
..loner... (loaner)...
...Daarnaast nog steeds een aantal Tesla eigenaren die de voor mistlampen mis gelopen zijn (wel/niet in Tech Package discussie)
Zou Tesla daarvoor een leuke aanbieding kunnen maken?
Er was hiervoor een upgrade aanbieding voor leden van Tesla Club Belgium. Ik had dit echter in april 2014 voor een redelijke prijs al laten doen bij SeC A'dam-ZO.
Was € 1.016,00 incl. inbouwen en BTW.
 
Heb vandaag een nieuwe Loaner meegekregen met Tacc e.d..(erg fijn overigens) Merkt toch aan een boel dingen dat de auto volwassener is geworden vergeleken met de mijne uit Mei 2014. Auto voelt meer solide.

Ik kan dit zeker evenaren. Had ook een loaner mee met 35k km, een P85+. Het klinkt misschien gek, maar alles voelde wat fragieler aan dan onze P85 (eg. pedalen leken wel los te zitten, knoppen stuur en isolatie). Vond de P85 zelfs stugger van de P85+....
 
Die zijn stugger dan de luchtvering, dus voelt sowieso al stugger/solider/anders aan dan.

Ah ok dat verklaard wel een deel maar de deur panelen, het dashbord en dergelijke voelde ook wat steviger aan als je er op duwt.
Het is ook wel logisch dat ze na ervaringen in het veld het een en ander aanpassen, voor ons wel jammer natuurlijk...

Ook de nieuwe stuurkolom is een verbetering. (de hendels maar ook het gevoel met het sturen vond ik.)

Voor de duidelijkheid ben ik super tevreden met mijn eigen S natuurlijk!!