Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reviews van ICE loaners-rentals (vergeleken met je Tesla)

This site may earn commission on affiliate links.

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
898
amsterdam
Soms is het niet anders en rijdt je ineens in een loaner/huurauto. Dat zijn bij Tesla nog wel auto's waar je vroeger een gat in de lucht van sprong, maar nu denkt "alles leuk en aardig maar wanneer is mijn Tesla weer klaar"

Hier kun je je verhaal en foto's kwijt over de nieuwste modellen die door verhuurbedrijven (Sixt etc) bij Tesla e.a. ingezet worden en wat wel/niet aardig is t.o.v. de Tesla. Hebben we weer mooi gekleurde meningen om mee te kunnen praten bij de koffie-automaat!
 
Jaguar XE Limited 2.0
Deze "model 3" van Jaguar gaat het in elk geval niet winnen op ruimte achterin van onze Model 3. Weinig beenruimte, zelfs met mijn 1.70m achter het stuur. De touch! display in het midden werkt redelijk intuitief (Bluetooth pairen is snel geregeld) maar wat daar weer opvalt is het niet kunnen zoomen met je vingers bijvoorbeeld. De helderheid laat bij mooi weer zwaar te wensen over. Het dashboard is "apart" vormgegeven maar de zijpanelen van de console zijn wel erg plastic en zo klinkt het ook als je er tegenaan tikt..

het rijdt wel lekker sportief, zelfs nog voordat ik de sportstand had ontdekt, wat met een mooi circuitvlaggetje wordt aangeduidt. Fraai uitlaatgeluidje bij het optrekken en verder best wel stil.

Al met al geen tegenvaller. Heeft ook best wel uitstraling.
 
Ik rijd inmiddels een paar maanden in een BMW 318i. Leenauto van Haans autoschade. Uitgerust met een M pakket (skirts, sportstoelen, ander onderstel) waardoor hij er best flitsend uit ziet. Performance is echter teleurstellend. En de ruimte helemaal. Nu pas merk je hoe verwend we zijn met de ruimte in de Tesla. Twee setjes winterbanden naar mijn ouders brengen ging voorheen makkelijk in 2x (gecombineerd met de kinderen in de auto). Nu ben ik maanden bezig (alleen zonder kinderen/kinderwagen passen er met moeite 2 banden in de kofferbak).
Laatste met de BMW naar keulen ivm vliegvakantie die daar vertrok. Dan is het wel fijn om niet na te hoeven denken over opladen.
Alles is relatief: na tijdens de vakantie twee weken in een Renault Symbol te hebben rondgereden (wel een stuk ruimer dan de BMW) leek de BMW ineens weer sportief...
 
Ik had een paar weken geleden een loaner van Tesla Rotterdam: BMW 520i M Sport HE, dat ding was niet vooruit te branden, vergeleken met de MS. Die BMW is toch geen kinderachtige uitvoering. Je trapt de gaspedaal in en het duurt echt even voordat de auto reageert. Dat is voor mij ook het belangrijkste gemis in een ICE: de directe reactie van de auto als je 'gas' geeft.
Overigens had ik daarna een keer een splinternieuwe rode P90D als loaner maar ik vond de extra power t.o.v. mijn eigen 85D niet echt merkbaar. Hij had overigens geen ludricous mode. Een P90DL is wellicht wel merkbaar sneller naar de 100 dan mijn 85D.
 
Ik had een paar weken geleden een loaner van Tesla Rotterdam: BMW 520i M Sport HE, dat ding was niet vooruit te branden, vergeleken met de MS. Die BMW is toch geen kinderachtige uitvoering. Je trapt de gaspedaal in en het duurt echt even voordat de auto reageert. Dat is voor mij ook het belangrijkste gemis in een ICE: de directe reactie van de auto als je 'gas' geeft.
Overigens had ik daarna een keer een splinternieuwe rode P90D als loaner maar ik vond de extra power t.o.v. mijn eigen 85D niet echt merkbaar. Hij had overigens geen ludricous mode. Een P90DL is wellicht wel merkbaar sneller naar de 100 dan mijn 85D.

Dat kan heel goed hiervoor moet je eerst "max battery power" selecteren en dan ook de "Insane" mode, echt wel dat hier een aanmerkelijk verschil in is.
 
Heb een Renault Megane gehad toen ik pech had, BMW 5 Serie Efficient Dynamics ding man man man niet voor uit te branden dat is wat je echt mis in de ICE dat instant response, voordelen waren inderdaad niet druk hoeven te maken om een laadpaal en een navi die goed werkt. Verder is het niet echt ruimtelijk. Ook nog een voordeel van de BMW stoelverwarming werkt als een jekker veel beter dan de S. Maar toch wil ik steeds de Tesla terug rijdt veel soepelere ondanks alle ongemakken die ik heb gehad.
 
Een week schadeherstel en aansluitend 2 dagen van auto gewisseld: de Volvo V60 en de Lexus 200h.
Ze zitten in elk geval beiden lekkerder als een S met first-gen stoelen.
Zijn op kruissnelheid eigenlijk best wel stil, en de Lexus ook bij normaal (elektrisch) accelereren

vooralsnog geen reden om een inruil te overwegen :)
 
Omdat het tijd werd voor een fraaie wrap weer een loaner maar dit keer geen ICE: een Nissan E nv200 busje. Na 2 dagen ben ik nu van mijn tijdelijke range anxiety verlost met 120km max range. Een rare gewaarwording als je eerste rit al 100km is zonder navigatie (en achteruitkijkspiegel). En geen Fastned langs de route. Geen idee of de verbruiksmeter de laatste 50km versneld terug zou kunnen lopen... Hoeveel km is het eigenlijk nog naar huis? O staat dat op die ANWB borden...

Testoordeel: het rijdt best wel ok voor een busje, weinig lawaai en zonder schokken. Als er niet zulke dode hoeken in het uitzicht zaten geschikt om mee door de stad te scheuren. Een EV zonder geintegreerde navigatie en range-tools is eigenlijk wel belangrijk om mensen uit de ICE te krijgen. Maar ook deze Nissan is natuurlijk wel weer een bedreiging voor de aarde en veroorzaker van bijna alle menselijk leed en wereldoorlogen net zoals die vermalijde Tesla.
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN