Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Richtingaanwijzer pook werkt af en toe niet

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben dus niet de enige ben die dit af en toe ervaart sinds kort (paar maandjes -M3 uit nov 2019). Kan me niet aan indruk onttrekken dat het mechanisch / software -update issue is, aangezien het me tot voor kort dus niet is opgevallen. Die tegengestelde stuurhoek verklaring klinkt aannemelijk als dit via een update recent is gewijzigd, anders had ik het probleem al eerder ervaren denk ik. Zal er eens beter op gaan letten en mogelijk een keer de logging uit laten lezen.
Bij mij is dit al heel lang, vermoed vanaf aankoop.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik heb een periode in het begin gehad dat dit goed werkte, dit is bij mij weg gegaan sinds een bepaalde software versie, maar ik heb geen idee meer welke dit was. Het werkt bij mij ook al een aardige periode niet meer, in ieder geval voor augustus 2020. Mijn auto is van juni 2019, en heeft ondertussen al heel veel software updates gehad.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Herkenbaar dit. Vooral op rotondes ervaar ik dit regelmatig. Wat mij ook opvalt en dat ligt meer aan mijzelf vermoed ik:

Je kan de hendel zacht drukken om 3x te knipperen en harder voor constante knipperlicht. Soms druk ik de hendel in bijna over de weerstand om naar constante knipperlicht te gaan maar bereik ik dat punt net niet. In dat geval knippert die niet 3x en niet constant.

Mijn hendels zijn vorig jaar al een keer vervangen toen de 3x knipperen functie naar links niet werkte.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Herkenbaar dit. Vooral op rotondes ervaar ik dit regelmatig. Wat mij ook opvalt en dat ligt meer aan mijzelf vermoed ik:

Je kan de hendel zacht drukken om 3x te knipperen en harder voor constante knipperlicht. Soms druk ik de hendel in bijna over de weerstand om naar constante knipperlicht te gaan maar bereik ik dat punt net niet. In dat geval knippert die niet 3x en niet constant.

Mijn hendels zijn vorig jaar al een keer vervangen toen de 3x knipperen functie naar links niet werkte.
Ik sluit me aan bij het dit gevoel. Het lijkt er wel op dat het 'tussenin' duwen geen signaal geeft, terwijl je hier natuurlijk drie keer zou moeten knipperen. Het is echter moeilijk om doelbewust te repliceren.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Bij ons onder garantie vervangen (bijna 3 jaar, 72k km). Afspraak via app gemaakt, duurde 2 uur, waarin ook de wire harness voor de achteruitrij camera (terugroepactie) werd vervangen.

Het lijkt slijtage want na de vorige vervanging was het probleem een hele tijd weg, waarna het langzaam maar zeker weer terugkwam. Waarbij ik wel moet aantekenen dat ik het lastig vind om te bepalen of het 'user error' is of echt slechter functioneren van de pook. Feit is dat 'ie het nu weer foutloos doet, maar ook dat kan psychologie zijn natuurlijk. Ik ben vast niet de enige die vind dat zijn auto beter rijdt als 'ie net uit de wastunnel komt :)
 
Bedankt, goed te weten. Als het aanhoudt, dan ga ik dit laten repareren.

Begon het bij jou ook als een sporadische "Heh? Ik hoor 'm niet knipperen. Verdorie, geen richting aangegeven"? En werd dat een "Heh? Het gebeurt vaker? Zou ik mijn rijgedrag hebben veranderd?". Dat laatste is bij mij sinds 4 tot 6 weken.
 
Precies dat. Ik reed even geleden met m'n dochter naast me en die merkte uit zichzelf op dat ik weliswaar steeds richting aangaf bij het van baan veranderen, maar dat ze dat niet altijd terugzag op het scherm.

De beste vergelijking voor mij is met onze reserveauto, een oude Mini. Die heeft dezelfde bediening vwb de pook (half indrukken voor 3x en helemaal indrukken voor continue richting aangeven) en daar gaat dit eigenlijk nooit mis.
 
Lange rit gehad en het gebeurde me meerdere keren. Nieuw was dat ie tot viermaal toe slechts 1x knipperde ipv 3x bij half indrukken. Dus die moet vervangen worden.

Baal echt van die slechte kwaliteit die steeds maar weer op andere plekken tevoorschijn komt - had twee weken geleden de kofferbak nog vol plastic, omdat er een stuk los kwam en zich niet makkelijk liet vastmaken.