Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Ride & Shine Detailing (serge) weer terug op het forum als vendor

This site may earn commission on affiliate links.
Het valt me dus op dat de meeste mensen mailen van een Gmail adres.
Dat is handig en doe ik zelf ook vanwege dat deze vaak gebruikt wordt voor de "rommel"

Stuurt u mij een mail vanaf een Gmail zorg er dan voor dat u mijn email adres niet als spam aanmerkt.
Of stuur mij een mail vanaf een ander (geen Gmail) adres.
Ik stuur nooit geen nieuwsbrieven dus daar hoeft u niet bang voor te zijn.

Of check even uw spambox als u denkt geen mail te krijgen.
Ik heb alles beantwoord wat ik tot nu toe binnen heb gekregen.
 
Ik krijg veel vragen over ppf wat het is en wat we kunnen doen voor de auto hiemee.
Is het misschien een idee om bij ons een infomiddag of ochtend te houden over wat wij allemaal doen en kunnen doen?

We hebben altijd wel projecten staan waar we mee bezig zijn.

Dan zouden we dit wel op korte termijn moeten verzorgen natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik krijg veel vragen over ppf wat het is en wat we kunnen doen voor de auto hiemee.
Is het misschien een idee om bij ons een infomiddag of ochtend te houden over wat wij allemaal doen en kunnen doen?

We hebben altijd wel projecten staan waar we mee bezig zijn.

Dan zouden we dit wel op korte termijn moeten verzorgen natuurlijk.
Dat is best een goed idee denk ik. Wil zelf geen ppf maar lijkt me leuk om een keer binnen te kijken.
 
8066DAC4-8EF8-4BB4-8E6B-0BFB875A5EA4.jpeg
Vandaag kort na aflevering door Tesla de auto bij Serge gebracht voor een PPF, coating en raamtint.

Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Ik ga van deze auto speciaal voor het forum updates plaatsen van wat we aan het doen zijn.

Dat geeft een leuk beeld hoe we het doen, en wat we doen en wat de verschillen zijn qua beschermingen.

Deze Model 3 gaan wij:

-Wassen (voorbereiden op het polijsten)
-Lakcorrectie (wij zijn het gewend maar je gelooft je ogen niet qua krasjes)
-PPF aanbrengen op de gehele voorkant, A stijlen en luggage zone achterbumper
-Blackout van alle chromen delen
-Ramen tinten (rondom behalve de voorruit)
-Modesta Glass Coating aanbrengen.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Ramen tinten behalve de voorruit en de voorste zijruiten hoop ik? In Nederland is het niet toegestaan om de voorste zijruiten te tinten behalve als je boven 80% doorlaatbaarheid blijft. En dan heeft het tinten weer weinig zin. ;)
 
Ramen tinten behalve de voorruit en de voorste zijruiten hoop ik? In Nederland is het niet toegestaan om de voorste zijruiten te tinten behalve als je boven 80% doorlaatbaarheid blijft. En dan heeft het tinten weer weinig zin. ;)

Eigenlijk mag je de voorste ramen niet tinten omdat er wettelijk gewoon niets op mag.
Maar de 70% tint blijft onder de norm.
Heel veel mensen willen de 50% tint omdat het mooi is, maar het mag niet omdat je dan grens overschrijdend bent.
Dit vertellen we ook altijd erbij, en als je aangehouden wordt kan het zijn dat het er dan af moet.
We hebben al enorm veel Tesla's getint en ik heb er nog niet 1 gehoord dat ze zijn aangehouden.
Dus de klant kiest voor het risico en weten dit heel goed.

De politie weet ook vaak helemaal niet of het zo hoort of niet omdat het Amerikaanse auto's zijn.
Ze kijken hier vaak niet naar en een Tesla wordt in tegenstelling tot een b.v. VW Golf niet snel aangehouden als je normaal rijd.
Nogmaals het is de bewuste keuze van de klanten.

Als je alleen naar de tint kijkt en je kiest de lichtste tint kan het zijn dat de harde overgang vaar de achterste ramen iets minder wordt het loopt mooier in elkaar over afhankelijk van de gekozen tint op de achterste portieren.
Als je kijkt naar de overige voordelen die tinten heeft zoals UV en warmte werend en bij het inslaan van de ruit dat deze niet gelijk in duizenden stukje breekt is het niet geheel een zinloze investering.
 
Ik heb mijn auto ook bij Serge laten doen.....top gedaan!

Het enige waar ik maar mee blijf tobben is dat ik mijn auto niet voor de deur kan wassen. In een washok mag ik hier in de buurt geen emmers en eigen spullen gebruiken. Wordt dus of zoeken naar iemand waar ik wel even met een hogedrukspuit aan de slag kan. Of de auto afspuiten, thuis wassen met de emmers. En dan met emmers afspoelen of nog weer een keer naar de wasstraat. Laatste wijze lijkt mij het prettigst, maar de vraag is of ik de auto goed afgespoeld krijg. Iemand nog goede ideeën?
 
Ik zou zelf geen ppf meer nemen. Ik heb het destijds op mijn S gehad en het werkte perfect. Ook wassen heel soepel nooit krasjes etc. Echter krijg je het prijs verschil bij verkoop nooit terug. Ik heb toen mijn gehele S gedaan was iets van 5k bij de betreffende partij exc detailing. Maar bij verkoop kijken ze enkel naar km en leeftijd ow hij is dit nog waard. Dat je ze dan vertel dat de lak in nieuwstaat is dan komen ze even kijken hmm ja mooi 500e meer. Je moet ppf echt voor je zelf willen dat je geen steenslag wilt, kleine krasjes of makkelijkere schoonmaken maar niet met het ook van dan als ik hem verkoop heb ik een veel hogere rest waarde.
 
67DB4979-DD41-4D64-BE2A-4F55B4F7C431.jpeg

Mee eens dat je er niet vanuit moet gaan dat je het in de verkoop- /inruilprijs terug gaat zien.

Ik heb destijds in 2013 mijn Model S door Serge van een glass coating laten voorzien. De auto glimt na 5 jaar nog als een spiegel. Maar ik heb de auto ‘ongezien’ bij Tesla ingeruild en er dus geen euro extra voor gekregen.

Ik doe het echt om de auto voor mijzelf met minimale inspanning langer mooi te houden.

Bijgaande foto is van een paar weken terug. De auto is in 5 jaar nooit gepoetst. Alleen gewassen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb mijn auto ook bij Serge laten doen.....top gedaan!

Het enige waar ik maar mee blijf tobben is dat ik mijn auto niet voor de deur kan wassen. In een washok mag ik hier in de buurt geen emmers en eigen spullen gebruiken. Wordt dus of zoeken naar iemand waar ik wel even met een hogedrukspuit aan de slag kan. Of de auto afspuiten, thuis wassen met de emmers. En dan met emmers afspoelen of nog weer een keer naar de wasstraat. Laatste wijze lijkt mij het prettigst, maar de vraag is of ik de auto goed afgespoeld krijg. Iemand nog goede ideeën?


Ik zit met een soortgelijk probleem: wij mogen in onze wijk de auto niet op straat wassen. Maar ik heb voor een oplossing gekozen. Ik ben het overgrote deel van de tijd een uiterst keurige burger die meer dan gemiddeld belasting betaalt, vóór het asielzoekerscentrum in de wijk was, goede doelen steunt en vrijwilligerswerk doet. En dus heb ik er voor gekozen mijn S (ook door Serge gecoat) gewoon op de oprit te wassen. Noem het selectieve burgerlijke ongehoorzaamheid ;) Ik betaal ook weer gewoon netjes de boete wanneer de politie zou komen.....
 
Last edited:
Eigenlijk mag je de voorste ramen niet tinten omdat er wettelijk gewoon niets op mag.
...
Je mag de voorste zijruiten wel tinten hoor.
Je moet alleen boven de 70% blijven. Sterker nog het OM schrijft zelf dat ze onder de 55% noet optreden op hun eigen website:
Openbaar ministerie
Als wij de voorste zijramen tinten, meten we de ramen na met onze meetapparatuur en de klant krijgt dan ook een certificaat mee met de gemeten waardes.
 
Ik ga van deze auto speciaal voor het forum updates plaatsen van wat we aan het doen zijn.

Dat geeft een leuk beeld hoe we het doen, en wat we doen en wat de verschillen zijn qua beschermingen.

Deze Model 3 gaan wij:

-Wassen (voorbereiden op het polijsten)
-Lakcorrectie (wij zijn het gewend maar je gelooft je ogen niet qua krasjes)
-PPF aanbrengen op de gehele voorkant, A stijlen en luggage zone achterbumper
-Blackout van alle chromen delen
-Ramen tinten (rondom behalve de voorruit)
-Modesta Glass Coating aanbrengen.

Heb je hier inmiddels al een update over of nog niet klaar? :)