Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijden er in NL/BE al Model 3/Ys rond met de 150PK GHOST of 50PK Boost upgrade van Ingenext?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg vandaag deze tip binnen voor de aftermarket BOOST 50 en BOOST SR upgrade van de canadese firma www.Ingenext.ca voor de Model 3. Installeer in een paar minuten een dongle op de MCU onder de dashboardkast en je auto heeft 50PK erbij plus DRIFT MODE plus unlock achterbankverwarming plus unlock ambient lighting.

Ben benieuwd wat de ervaringen zijn met deze kastjes in NL/BE. Lijkt mij een erg aantrekkelijke upgrade maar aarzel nog ivm garantiegedoe en OTA updates van Tesla die wel/niet hierdoor worden beinvloed.

Hieronder de details overgenomen van hun website: Ingenext - EV Conversion, Used EV Parts, Tesla modifications

BOOST 50: You want to increase the performance of your Tesla Model 3/Y Dual Motor? With our Boost 50, you will be able to improve your acceleration time, your total power, your throttle sensitivity and get new cool options !

The Boost 50 increases the performance of the Tesla Model 3 Dual, without the "Performance" option.

  • Acceleration time for Model 3 from 0 to 60 mph : 3.7 seconds
  • Total power: increase of 50 HP
  • Improves throttle sensitivity: reduced response time
  • Heated rear seat control with web application or rear window switches
  • Ambient lights
  • Automatic driver door opening
  • Automatic frunk and trunk opening with proximity sensors*
  • Drift mode (a special driving mode that disables traction control but maintains ABS and power Steering)
  • Battery pack heating
  • Manual wiper control
  • Blocks TPMS alerts (BLE)
  • Live data: battery pack state of health, beginning of life pack energy, full nominal pack energy, isolation resistance of the battery, HV battery voltage/current, LV battery voltage/current, battery and charger temperature
  • You'll still have access to Tesla's firmware updates

BOOST SR: The Boost SR module increases the performance of the Tesla Model 3 SR+ with the 980 motor.
The product does not work with LFP batteries

  • You'll be able to reduce 0-60 MPH by 0.6 secondes.
  • Total power: increase of 50 HP
  • Improves throttle sensitivity: reduced response time
  • Heated rear seat control with web application or rear window switches
  • Ambient lights
  • Automatic driver door opening
  • Automatic frunk and trunk opening with proximity sensors*
  • Drift mode (a special driving mode that disables traction control but maintains ABS and power Steering)
  • Battery pack heating
  • Manual wiper control
  • Blocks TPMS alerts (BLE)
  • Live data: battery pack state of health, beginning of life pack energy, full nominal pack energy, isolation resistance of the battery, HV battery voltage/current, LV battery voltage/current, battery and charger temperature
  • You'll still have access to Tesla's firmware updates


GHOST UPGRADE​

It's almost scary..
  • You need to have the right motor (980). Here's a video to help you find the number motor. The Ghost doesn't work with the 990 motor.
  • The update transforms your dual motor into a Performance
  • It adds 150 HP to your car...
  • You'll be able to do 0-60 MPH in 3.2 seconds
  • Improves throttle sensitivity: reduced response time
  • You'll have access via a web browser on your smartphone, tablet or laptop to :
  • Lap mode : fully customizable parameters to optimize performance on a race track or other off road type driving : adjustable front and rear bias of power output, adjustable stability control and adjustable regenerative braking. Also Post-Drive cooling and Compressor overclock can be enable.
  • Drift mode : a special driving mode that disables traction control but maintains ABS and power Steering)
  • All the Bonus module features
 
Ben benieuwd wat de ervaringen zijn met deze kastjes in NL/BE. Lijkt mij een erg aantrekkelijke upgrade maar aarzel nog ivm garantiegedoe en OTA updates van Tesla die wel/niet hierdoor worden beinvloed.
>$1000 en geen garantie.

1630505327081.png
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Het ding hierbij is natuurlijk wel dat er voor de SR+ geen boost optie beschikbaar is vanuit Tesla, ook geen ambient light. Terwijl dit dus beide zeker wel mogelijk zou zijn. Als Tesla dit beschikbaar zou maken, zou ik het meteen kopen. Maar om de een of andere rede doen ze dit. Zit daarom ook wel te denken hieraan voor mijn SR+. Klopt, je hebt geen garantie meer dan, maar alleen als ze kunnen aantonen dat een defect ook echt is veroorzaakt door die Ingenext module. Ze kunnen natuurlijk wel uit de logfiles halen hoeveel vermogen er van de motor is gevraagd, en dat zal dan hoger liggen dan normaal mogelijk is. Dus ook al zou je de module eruit halen voordat je naar SeC gaat, ze kunnen het nog steeds wel zien dat het erin heeft gezeten. Maar in hoeverre ze garantie kunnen weigeren daarmee, geen idee.
 
  • Like
Reactions: pati07
Maar in hoeverre ze garantie kunnen weigeren daarmee, geen idee.
Tesla weigert garantie, jij zegt "dat mag niet", Tesla halen hun schouders op en je moet via juridische weg je garantie afdwingen, waarop Tesla natuurlijk met logs aankomt waaruit blijkt dat je met een aftermarket dingetje vermogens hebt zitten halen die niet uit het ding horen te komen.

Da's vergelijkbaar met al die chiptuners: de echte kopen gewoon af-fabriek de versie met het gewenste vermogen in plaats van aftermarket een bricoleur wat geld toe te stoppen en tegelijk belastingontduiking en verzekeringsfraude te plegen.
 
Tesla weigert garantie, jij zegt "dat mag niet", Tesla halen hun schouders op en je moet via juridische weg je garantie afdwingen, waarop Tesla natuurlijk met logs aankomt waaruit blijkt dat je met een aftermarket dingetje vermogens hebt zitten halen die niet uit het ding horen te komen.

Da's vergelijkbaar met al die chiptuners: de echte kopen gewoon af-fabriek de versie met het gewenste vermogen

Klopt, het vermogen hoort er bij een SR+ niet uit te komen. Maar van de ene kant, de motor zou het zeker wel aan moeten kunnen want het is gewoon exact dezelfde die ook in de LR en Performance ligt. Dus eigenlijk kunnen ze daar geen garantie op weigeren. Als de Performance veilig meer vermogen uit die motor kan halen zonder stuk te gaan, waarom zou dit bij de SR+ dan technisch niet kunnen? Willen ze gewoon niet, omdat SR+ goedkoopste en langzaamste moet blijven. Met zo'n boost is die eigenlijk net zo snel als een LR.

Ik zou heel graag van Tesla meer vermogen kopen maar dat doen ze niet. Zelfde met de ambient light die gewoon uitgeschakeld staat in de SR+ terwijl de verlichting wel aanwezig is. Ook hier is geen optie voor om het te kopen. Als Tesla niet wil dat mensen aftermarket spullen als deze kopen, dan moeten ze het zelf maar aanbieden toch? Zullen ze zeker veel extra geld mee krijgen. Denk dat de meeste mensen met een SR+ een boost upgrade wel interessant zouden vinden. En dus die ambient light.

in plaats van aftermarket een bricoleur wat geld toe te stoppen en tegelijk belastingontduiking en verzekeringsfraude te plegen.

Denk dat je hier net iets te ver afdwaalt. 😉 Ben het zeker niet eens met die 3 punten.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Als de Performance veilig meer vermogen uit die motor kan halen zonder stuk te gaan, waarom zou dit bij de SR+ dan technisch niet kunnen? Willen ze gewoon niet, omdat SR+ goedkoopste en langzaamste moet blijven. Met zo'n boost is die eigenlijk net zo snel als een LR.
BMW leverde de 318d en 320d (of 118d/120d) met dezelfde motor, maar er waren verschillen in versnellingsbak en assen. Daarop met een chip meer vermogen uit het motorblok halen kan dan voor snellere slijtage zorgen.

Denk dat je hier net iets te ver afdwaalt. 😉 Ben het zeker niet eens met die 3 punten.
Meer vermogen uit je auto dan opgegeven in de registratie en aangegeven aan je verzekering is verzekeringsfraude (want de verzekering verzekert het risico op het bestaande vermogen). Fiscale fraude is niet zo een ding met een EV, inderdaad, omdat het verbruik of de CO2-uitstoot gelijk blijft. In Brussel en Wallonië rekent men evenwel nog op fiscaal vermogen (combinatie van gewicht + vermogen) dus als je daar sleutelt aan het totale vermogen van je auto is het wel fiscale fraude.
 
BMW leverde de 318d en 320d (of 118d/120d) met dezelfde motor, maar er waren verschillen in versnellingsbak en assen. Daarop met een chip meer vermogen uit het motorblok halen kan dan voor snellere slijtage zorgen.

Dat kan, maar bij de Model 3 is er verder geen verschil voor zover ik weet tussen de SR+, LR en Performance. Aandrijfassen zijn volgens mij ook hetzelfde. Misschien dat iemand anders hier iets over kan zeggen, @Gtech misschien? 😁 De remmen zijn bij de echte Performance wel anders, maar de Stealth Performance daarentegen heeft weer gewoon dezelfde. Zie dus eigenlijk geen rede waarom de SR+ geen boost zou kunnen hebben.

Meer vermogen uit je auto dan opgegeven in de registratie en aangegeven aan je verzekering is verzekeringsfraude (want de verzekering verzekert het risico op het bestaande vermogen). Fiscale fraude is niet zo een ding met een EV, inderdaad, omdat het verbruik of de CO2-uitstoot gelijk blijft. In Brussel en Wallonië rekent men evenwel nog op fiscaal vermogen (combinatie van gewicht + vermogen) dus als je daar sleutelt aan het totale vermogen van je auto is het wel fiscale fraude.

Misschien dat het in België zo is, weet dat ze daar streng zijn met alles. Maar hier in Nederland mag je gewoon max 20% afwijken van het geregistreerde vermogen zonder in de problemen te komen. Er is dus totaal geen sprake van fraude als je hier in Nederland zo'n Ingenext module zou installeren.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Hayden and BMW740iL
Gewoon doen en afwachten wat de gevolgen zijn! Bij Tesla weet je in tegenstelling tot BMW en Mercedes wel zeker dat ze met logs komen en als de kw’s hoger zijn dan wat ze horen te leveren is het gewoon geen garantie. Als je meer vermogen wilt met een SR+ deze verkopen en een LR of een M3P kopen is waarschijnlijk betere en veiligere optie. Daarbij went het vermogen enorm snel en heb je er eigenlijk in dagelijks gebruik niks aan.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Tegen een partij als Tesla ga je verliezen, sowieso, of je moet er een serieus spel van maken, zeer zeker van je zaak zijn een een rechtzaak aanspannen maar is het dat allemaal waard.

Ik heb mij ook altijd afgevraagd toen ik de acceleration boost aanvinkte of dit allemaal wel wettelijk was, verzekeringstechnisch dan, in Belgie. Ik vermoed van wel aangezien ook in Belgie er een afwijking mag zijn. (7% dacht ik) maar je weet hoe verzekeringen zijn…..

But I feel your pain, ik vond het in tegenstelling tot andere wel een leuke optie, meer dan de ”sfeer”-verlichting

Als ik hem prive zou aanschaffen, zou ik het wel durven te doen maar inderdaad altijd dat gedoe met updates etc.
Misschien inderdaad beter een P aanschaffen.
 
Ik vraag mij überhaupt af waarom je extra vermogen zou willen hebben. Wij hebben zowel een SR+ als een LR en ik heb beiden op chill mode staan omdat ze in deze mode al meer dan voldoende vermogen hebben. In NL heb je er niets aan, tenzij je elke dag een stoplicht sprint wilt doen, of een sterk verhaal wilt hebben op een verjaardag. Overige zaken zijn leuke features, maar om voor dat geld een garantie risco te lopen….
 
  • Like
Reactions: Jelger
Ik vraag mij überhaupt af waarom je extra vermogen zou willen hebben. Wij hebben zowel een SR+ als een LR en ik heb beiden op chill mode staan omdat ze in deze mode al meer dan voldoende vermogen hebben. In NL heb je er niets aan, tenzij je elke dag een stoplicht sprint wilt doen, of een sterk verhaal wilt hebben op een verjaardag. Overige zaken zijn leuke features, maar om voor dat geld een garantie risco te lopen….
Waarom heb je dan die LR en niet 2x een SR+? Doe je meer dan 400km per dag?

Ps: ik wil zoveel vermogen als ik kan krijgen 😋
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Tja als je vrouw een M3 heeft dan kun je zelf niet achterblijven en dan wil je net iets meer, vandaar de LR;)

Je spreekt jezelf wel erg tegen zo hoor. 😉 Afvragen waarom je meer vermogen zou willen hebben en dan zelf voor meer vermogen kiezen zodat je vrouw niet de snellere auto heeft. 😄

Heb zelf chill mode nog nooit gebruikt, hoe meer vermogen hoe beter. 😁 Helaas kon ik een LR en Performance niet betalen, echter deze optie voor meer vermogen kan ik nu dan wel weer betalen. Daarom dus best interessant. Mijn SR+ verkopen en een LR of Performance kopen is echt geen optie, afschrijving is toch al meer dan verwacht enja.. dan moet ik al die modificaties weer opnieuw gaan doen. 😋
 
Ik vraag mij überhaupt af waarom je extra vermogen zou willen hebben. Wij hebben zowel een SR+ als een LR en ik heb beiden op chill mode staan omdat ze in deze mode al meer dan voldoende vermogen hebben. In NL heb je er niets aan, tenzij je elke dag een stoplicht sprint wilt doen, of een sterk verhaal wilt hebben op een verjaardag. Overige zaken zijn leuke features, maar om voor dat geld een garantie risco te lopen….
Ik heb ook een week op chill mode gereden, tot ik eens in een file op de snelweg kwam, en ik van rijstrook wou wisselen en dacht dat ik wel genoeg vermogen had om voldoende snelheid te maken.

Nou, heb sindsdien geen chill mode meer op gehad.