Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijden er in NL/BE al Model 3/Ys rond met de 150PK GHOST of 50PK Boost upgrade van Ingenext?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook een week op chill mode gereden, tot ik eens in een file op de snelweg kwam, en ik van rijstrook wou wisselen en dacht dat ik wel genoeg vermogen had om voldoende snelheid te maken.

Ik rij *altijd* op chill mode en ben nog steeds in 99.9% riant eerder weg.

Ik zal eens een 0 tot 100 tijd meten met chill mode en standard (ik heb geen performance) als m'n pack warm is. Kijken wat het verschil is want ik vind het merkbaar maar het wordt echt geen traktor :)
 
Ik zal zelden het volle vermogen gebruiken, maar heb niet de tegenwoordigheid van geest om in die paar keren per jaar wanneer ik het wél nodig heb of wil gebruiken, om eerst chill mode uit te zetten :).

Ik bedoelde meer dat er een verschil is. Zeker in de eerste 10%/20% van het pedaal maar dan daarna de curve toch wel flink stijgt. Het zou me niets verbazen dat 100% pedaal ingedrukt ook 100% of bijna 100% vermogen is.

Zeg maar zoiets:

1630661055888.png
 
Langs de andere kant, non-chill laat je perfect doseren, vind ik persoonlijk. Ook heb ik nog nooit het gevoel gehad dat hij in de stad of tijdens het parkeren in chill moest. Het is eerder vervelend als je dan het vermogen nodig hebt dat het er niet is...of toch niet direct. Maar dit zal wel een persoonlijke voorkeur zijn..
 
Het is eerder vervelend als je dan het vermogen nodig hebt dat het er niet is...of toch niet direct. Maar dit zal wel een persoonlijke voorkeur zijn..

Dat is het... ik wou dat er een granny mode was zodat ik op z'n minst 50% van de keren optrekken bij het stoplicht ik wel langzamer ben dan de gemiddelde ICE.

Zelfs op chill moet ik te voorzichtig zijn met het pedaal in trappen. Ik heb het vermogen niet nodig en heb liever een zeer zeer zeer chille cruise ervaring.

Ieder z'n rij wens :)

Zo hoop ik dat straks met FSD je ook kunt instellen hoe aggressief AP remt/accellereert voor drempels en stoplichten want ik vind het persoonlijk te laat/ te aggressief.


Maar dit is off-topic... weer even on-topic maken. Misschien een feature request voor de ghost upgrade om granny mode toe te voegen :cool:
 
  • Like
Reactions: JanG007
Je spreekt jezelf wel erg tegen zo hoor. 😉 Afvragen waarom je meer vermogen zou willen hebben en dan zelf voor meer vermogen kiezen zodat je vrouw niet de snellere auto heeft. 😄

Heb zelf chill mode nog nooit gebruikt, hoe meer vermogen hoe beter. 😁 Helaas kon ik een LR en Performance niet betalen, echter deze optie voor meer vermogen kan ik nu dan wel weer betalen. Daarom dus best interessant. Mijn SR+ verkopen en een LR of Performance kopen is echt geen optie, afschrijving is toch al meer dan verwacht enja.. dan moet ik al die modificaties weer opnieuw gaan doen. 😋
Nee hoor ik spreek mijzelf niet tegen;) Beiden staan in chill mode dus wat betreft vermogen is er dan weinig verschil. Wat ik wel meer heb is meer range, betere audio EAP en een trekhaak.
 
….Het is eerder vervelend als je dan het vermogen nodig hebt dat het er niet is...of toch niet direct. Maar dit zal wel een persoonlijke voorkeur zijn..
Naar mijn idee heb je in chill meer dan voldoende vermogen en al meer dan de gemiddelde ICE.
Mocht je tot de conclusie komen dat je op een bepaald moment vermogen te kort komt dan heb je naar mijn idee de situatie verkeerd ingeschat. Met inhalen kijk je toch eerst wat het achteropkomend verkeer doet voordat je van baan verwisselt.
In de normale mode kun je inderdaad best wel goed doseren, maar in chill rijd de auto toch wat rustiger naar mijn idee, maar dat us dan weer mijn persoonlijke voorkeur……..
 
in chill rijd de auto toch wat rustiger naar mijn idee, maar dat us dan weer mijn persoonlijke voorkeur……..
Ik blijf het vreemd vinden. Ik vind dat hij in niet-chill even rustig rijdt dan in chill hoor. Trappen jullie dat ding dan standaard helemaal in om te vertrekken? Is toch hetzelfde als one-pedal-drive? (=doseren/gewoonte) Ik kan in niet-chill gewoon als laatste weg zijn aan het rood licht hoor, zonder er ook maar een seconde bij stil te staan/over na te denken….echt heel erg bizar vind ik dit 🤔…jullie laten nu precies uitschijnen dat die auto in niet-chill niet te temmen is.

maar je bent de tweede die dit zegt dus ik zal of een enorm goede chauffeur moeten zijn of helemaal naast de kwestie aan het antwoorden zijn, in ieder geval het doet er eigenlijk niet toe 🤣
 
  • Like
Reactions: Paco
…jullie laten nu precies uitschijnen dat die auto in niet-chill niet te temmen is.

maar je bent de tweede die dit zegt dus ik zal of een enorm goede chauffeur moeten zijn of helemaal naast de kwestie aan het antwoorden zijn, in ieder geval het doet er eigenlijk niet toe 🤣
Auto is in standaard mode prima te doseren, daar hoef je geen goede chauffeur voor te zijn…. Al denk ik net als iedereen dat van zichzelf vindt, dat ik enorm goed kan rijden;)
 
Ik rij ook nooit in chill mode. Ik merk ik elk geval een gigantisch verschil als ik hem eens in chill mode zet (M3P). Hij voelt dan heel wat trager aan en ook alsof er een kleine vertraging zit tussen het induwen van de pedaal en de versnelling zelf. Het is leuk om het vermogen beschikbaar te hebben en ik heb (uiteraard) nooit het gevoel gehad dat het niet doseerbaar zou zijn of ik de auto niet onder controle heb. Maar ik vermoed/hoop dat niemand een performance koopt om hem in chill te rijden.

Terug on topic: ik kan er niet bij dat je iets zou installeren om een beetje meer vermogen te krijgen, maar dan wel garantie, software-updates,... op te geven. Zoals je kan zien in mijn link in één van de eerste posts, kregen eerder gebruikers een waarschuwing die bijna heel de navigatie bedekt. Ik snap dat er een groot prijsverschil zit tussen SR+ en LR, maar denk eens aan de kost als je zelf de kost voor het vervangen van bv aandrijfassen mag ophoesten. Tesla doet zo al vaak heel moeilijk over garantie. Die zullen niet aarzelen om alles op jou te schuiven. En dan wil ik jou wel eens bij de rechter zien uitleggen dat je een module hebt geïnstalleerd om meer vermogen op de assen te zetten, maar dat dat helemaal niets te maken heeft met het 'garantiegeval'.
 
Ik rij ook nooit in chill mode. Ik merk ik elk geval een gigantisch verschil als ik hem eens in chill mode zet (M3P). Hij voelt dan heel wat trager aan en ook alsof er een kleine vertraging zit tussen het induwen van de pedaal en de versnelling zelf. Het is leuk om het vermogen beschikbaar te hebben en ik heb (uiteraard) nooit het gevoel gehad dat het niet doseerbaar zou zijn of ik de auto niet onder controle heb. Maar ik vermoed/hoop dat niemand een performance koopt om hem in chill te rijden.

Terug on topic: ik kan er niet bij dat je iets zou installeren om een beetje meer vermogen te krijgen, maar dan wel garantie, software-updates,... op te geven. Zoals je kan zien in mijn link in één van de eerste posts, kregen eerder gebruikers een waarschuwing die bijna heel de navigatie bedekt. Ik snap dat er een groot prijsverschil zit tussen SR+ en LR, maar denk eens aan de kost als je zelf de kost voor het vervangen van bv aandrijfassen mag ophoesten. Tesla doet zo al vaak heel moeilijk over garantie. Die zullen niet aarzelen om alles op jou te schuiven. En dan wil ik jou wel eens bij de rechter zien uitleggen dat je een module hebt geïnstalleerd om meer vermogen op de assen te zetten, maar dat dat helemaal niets te maken heeft met het 'garantiegeval'.
Dan komt de vraag bij mij op van zijn wij nu eigenaars van onze wagen of blijft Tesla eigenaar? Ik heb vroeger ook nog mijn auto gechiptuned en daarbij nooit diensten van het merk verloren of garantie issues. Net zoals een aftermarket geluidsinstallatie inbouwen nooit problemen gaf.
Nu moet je alles omzeilen en overbruggen als je je auto wat wil personaliseren en bestaat de mogelijkheid dat alles onbruikbaar wordt na een update.
Ik heb geen interesse in het sneller maken van mijn Tesla maar kan begrijpen dat er daar een markt voor is net zoals bij ice's was/is.
Het grootste probleem bij Tesla is dat ze niets in optie aanbieden en ze je verplichten om u te richten tot derde partijen.
Ik heb geen interesse in een LR, moet nu al slechts om de twee weken laden omdat ik geen km’s doe. Maar ik had met plezier bijbetaald voor een betere geluidsinstallatie, ambient lighting, automatische trunk/frunk, echte lederen geventileerde stoelen, ....alleen is het niet mogelijk.
Zelfs kleuren kiezen is beperkt tot een handvol kleuren.
Je moet dan toch wel ergens verwachten dat we elders gaan om ons doel te bereiken.
Zelf heb ik ook al mijn trunk geautomatiseerd, dsp/amps, subwoofer, andere luidsprekers, foglights edm ingebouwd.
Laatst eens een BMW I4 geconfigureerd, zalig hoe je die kan personaliseren en volledig naar je smaak laten bouwen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Jij bent eigenaar van je Tesla.

Maar garantie is een contractuele aangelegenheid.

Als je nooit aanspraak gaat maken op die garantie, is er absoluut geen probleem om zo een dingetje te kopen en te gaan chiptunen.

Ik heb de i4 ook al eens door de configurator gehaald. Vooral interessant hoe voor elk dingetje je moet bijbetalen en de prijs blijft stijgen, terwijl je nog altijd met een BMW rijdt met beperkte binnenruimte, minder vermogen, minder verregaande software en beperktere ADAS.
 
Jij bent eigenaar van je Tesla.

Maar garantie is een contractuele aangelegenheid.

Als je nooit aanspraak gaat maken op die garantie, is er absoluut geen probleem om zo een dingetje te kopen en te gaan chiptunen.
Je zal zo’n ding maar geinstalleerd hebben en je draagarmen beginnen te breken, totaal ongerelateerd maar je bent toch de pineut. (Waarschijnlijk) Als je de lijdensweg hebt gezien om dit als constructiefout (in de S) te laten erkennen dan denk ik dat je individueel dus echt wel aan het korste eind trekt. Het is ook niet zo dat je de dealer binnenstapt en “dreigt“ om je business ergens anders naartoe te brengen of iets dergelijks. (Mocht je in je recht zijn)

Ik bekijk het misschien wat te zwartgallig maar ik hou Tesla liever te vriend als het op zulke zaken aankomt.
Met ICE maakte ik er ook geen probleem uit, de BMW dealer gaf zelfs met plezier het adres van hun “huistuner”.

Langs de andere kant, vanaf 2022 een begrenzer waarschijnlijk dus mja…
 
Goede reacties op dit draadje met nuttige argumenten voor en tegen deze chiptuning door een derde partij. Ik had nog niet zelf bedacht dat andere wielen en zelfs ook een wrap en andere speakers ook aanpassingen zijn die invloed op garantie hebben. Helaas nog geen reacties van Model 3 rijders in NL/BE die deze upgrade in hun auto hebben zitten. Ik kwam op Reddit wel dit draadje tegen met gebruikerservaringen elders


Okay here is my review/experience with this new module. I have a Model 3 Standard Range(not plus) 2020 - FW 2020.48.35.5. First of all, the installation is a pain in the ass - I got my fingers destroyed. It took me 3 hours to unplug the module out from the MCU. Once I plugged the module and pressed the break to start the car, I heard a beep and I got the message about the modification on my car. (Of course I freaked out). I contacted Ingenext and they were able to remove the message by me unplugging the 'Nice Try Module' and connecting to the computer and use the Version V.32 from their update. They told me I was the first one with a SR having this issues. ( I was like GREAT). Once I did that I turned on the car the car message went away. But I was able to see the error message on my notification history and I contacted Ingenext again - and ask them about that but they didn't answer (they saw my message - no reply). I was like okay, waited about a day an half and the message went away from notification history (Thank God). Now, let's talk about the Boost 50 HP - oh *sugar*. It does feel fast, the acceleration feels more touchy, I have to drive more careful now. Actually is not a bad thing since now I'm saving more range. How? Trust me you'll get the feeling how sensitive is the acceleration and you want to pre cautious. What about Chill mode? On this mode the car acceleration is okay. And YES I am able to use supercharging after I got the message removed. Would this void my warranty? Not sure to be honest, I would figure out once the car needs services. Finally, is this module worth it? Yes, if you want more power and willing to take the risk.
 
Ik had nog niet zelf bedacht dat andere wielen en zelfs ook een wrap en andere speakers ook aanpassingen zijn die invloed op garantie hebben.
Jah duh.

Tesla gaat echt niet je wrap, je aftermarket velgen of je aftermarket speakers vervangen, en als blijkt dat die dingen iets hebben beschadigd wat wél nog onder garantie viel ("mijn lak komt los/mijn remklauwen slijten tegen de velg/ik hoor geen geluid meer door de speakers omdat ik een kortsluiting heb veroorzaakt") draai je daar ook nog voor op.

Zelfde met dit. Zolang er niks mis gaat, gaat alles goed. Eens er wat mis gaat, staat het de garantieverlener natuurlijk vrij om de garantie niet te vervullen op onderdelen waarvoor je als eigenaar zelf verantwoordelijk voor het defect bent.
 
I got the message about the modification on my car. (Of course I freaked out). I contacted Ingenext and they were able to remove the message by me unplugging the 'Nice Try Module' and connecting to the computer and use the Version V.32 from their update. They told me I was the first one with a SR having this issues. ( I was like GREAT). Once I did that I turned on the car the car message went away. But I was able to see the error message on my notification history and I contacted Ingenext again - and ask them about that but they didn't answer (they saw my message - no reply). I was like okay, waited about a day an half and the message went away from notification history (Thank God).
Bijzonder dat mensen denken dat als de melding niet meer op de MCU is te zien dat deze dan niet meer voor Tesla te zien is. Althans, dat vermoed ik omdat deze een denkbeeldig figuur bedankt.
 
Ik begrijp een soort van 'verontwaardiging' richting Tesla niet , dat zij ons een auto hebben verkocht die meer zou kunnen dan de auto daadwerkelijk doet.

Ben wel nieuwsgierig of er forumleden zijn die bezwaren hebben tegen het softwarematig beperken van functies. Als je iets in je bezit krijgt het altijd ten volle zou moeten kunnen gebruiken.

Het is toch juist een geweldig prijsdifferentiatie middel voor Tesla en voor potentiële klanten om softwarematig opties te kunnen uitschakelen en zo aan potentiele klanten die een lager budget hebben (of willen besteden) voor een auto tegemoet te komen? Als van te voren voor beide partijen de spelregels duidelijk zijn is er toch niets op tegen.
Als het voor Tesla efficienter was geweest om de hardware achterwege te laten, dan hadden ze dat wel gedaan. Dus het krijgen van de hardware zonder deze (volledig) te kunnen gebruiken is m.i. onderdeel van de deal om te komen tot dat lagere (instap) budget.

Ook de accucapaciteit zou softwarematig beperkt kunnen worden, mocht het efficienter zijn om de standaard-accu's te gebruiken. Geen idee of de Sandaard-Range t.o.v. de Standaard Range + softwarematig zo is beperkt.

Als je akkoord gaat met voornoemde deal (met softwarematig toegepaste beperkingen) dan weet je van tevoren dat het niet de bedoeling is om via een derde partij toch bepaalde functies te activeren. Als dat heel eenvoudig wordt gemaakt en veelvuldig door bezitters toegepast, dan wordt daarmee deze wijze van prijsdifferentiatie ondergraven. Dat lijkt mij uiteindelijk niet in het voordeel van potentiele klanten die een beperkt budget over hebben voor de auto.

Misschien is het (om nog meer helderheid te verschaffen en misverstanden te voorkomen) handig dat Tesla een extra door de koper te ondertekenen juridisch stuk bij het koopcontract toevoegt waarin de koper met de spelregels akkoord gaat en belooft de softwarematig gesloten opties niet door derden of door zichzelf te ontsluiten... 🤔
 
  • Like
Reactions: Maurice1