Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen dinsdag nogmaals de trip gemaakt vanuit België tot Kroatië met een bagage aanhangwagen.

Had vorige keer deels ABRP en tesla navigatie gevolgd. Toen had ik wel aanhangmodus aan gelaten. Wou deze keer toch echt eens met autosteer rijden want is best wel lange trip (17h verspreid over 2 dagen).

Het was even zoeken naar juiste verbruik in te vullen met 110 km/h had voor 240 gekozen als start en zie wel hoeveel ik zou aankomen bij eerste stop.

100>16 was gepland maar kwam aan met 13%. Redelijk goed maar voor zekerheid wel 245 als referentie genomen aangezien ik telkens wou aankomen met < 10%.

Ik reed voornamelijk snachts maar ABRP klopte weinig nog van. Als ik ABRP volgde kwam ik altijd toe met 20%.

Iemand idee wat de reden kan zijn? Was zeer kalm op de baan met amper files. De weersomstandigheden waren ook goed. Heb altijd 105km/h gereden op autosteer wat me overigens heel goed was meegevallen met aanhangwagen.

Op de duur nam ik de ABRP percentages maar dan minimaal 10% er vanaf.

Voor terugweg ga ik misschien 230 invullen bij referentie verbruik.

Overigens ook bijzonder kalm bij de suc. Eerste 4 stops niemand gezien overdag telkens Max bezetting met 2 andere wagens. Wel makkelijk, moest ik niet afkoppelen en kon ik dwars staan.
 
Dat klopt, maar de rode linkjes staan in de postvan @D-NL en dat is nog steeds op basis van een stekker die recht naar beneden steekt, met het risico dat deze de grond raakt. Los van het feit dat de stekker wat langer is, zit de kabel zelf ook nog eens wat dichter bij de grond. Met een haakse stekker zit de kabel minder laag en zal eerst de trekhaak de grond raken ipv de kabel. Stukje extra bescherming dus.

@Roel87 heeft het in zijn post over een haakse stekker die hij in onderdelen heeft besteld, en dat is eigenlijk waar ik naar opzoek ben.

Op zich werkt de haakse oplossing die ik zelf heb gemaakt ook, alleen de waterdichtheid is wat minder en heb ik met tape moeten oplossen. Voor een rit naar Spanje geen punt omdat het dan toch nooit regent als ik er ben, maar in NL is wat meer waterdichtheid wel gewenst.

Ik heb geen haakse stekker in onderdelen besteld, maar ik heb de haakse adapter in losse onderdelen besteld.
Nu heb ik eigenlijk de adapter gebouwd die ik ook te koop heb staan, maar dan met alle aansluitingen verbonden in plaats van alleen de aansluitingen van de verlichting.

De behuizing van thingiverse heb ik laten printen bij een online print service. De stekkerdoos en stekker heb ik los gekocht bij aanhanwagendirect.nl

Zelf even de juiste bedrading er tussen maken en vervolgens in elkaar zetten. De stekker moet je dan wel nog even waterdicht aan de haakse behuizing monteren door bijvoorbeeld polymax kit tussen de schroefdraad te doen.

Niet echt goedkoper dan de kant en klare versie, maar nu wel met de bedrading die ik wil.
 
Interessant fenomeen, mn aanhanger werd getoon als een bumperklever :)
20231021_083232.jpg
 
  • Funny
Reactions: ERvee and nervus
Na gebruik van van een aanhanger blijft mij de aanhangermodus indicator op het dashboard rood branden. De knipperlichten van de auto knipperen nu sneller dan normaal. Het via het menu aan/uitschakelen van de aanhangermodus heeft geen verbetering. Iemand een idee of ik dit zelf kan oplossen of beter een service-call kan inschieten?
1702889034485.png