Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Wij vertrekken over paar dagen naar Frankrijk met onze M3 en vouwwagen.
Eerst naar de omgeving van Tours en later door naar de Ardeche.
Ben wel benieuwd naar ervaringen met het superchargen i.c.m. een aanhanger/vouwwagen. Is afkoppelen steeds nodig of zijn er laadplekken waar je de aanhanger aangekoppeld kunt laten zitten? Volgens ABRP ga ik op de eerste reisdag laden bij Lille, Thiais en Orleans.
 
Wij vertrekken over paar dagen naar Frankrijk met onze M3 en vouwwagen.
Eerst naar de omgeving van Tours en later door naar de Ardeche.
Ben wel benieuwd naar ervaringen met het superchargen i.c.m. een aanhanger/vouwwagen. Is afkoppelen steeds nodig of zijn er laadplekken waar je de aanhanger aangekoppeld kunt laten zitten? Volgens ABRP ga ik op de eerste reisdag laden bij Lille, Thiais en Orleans.
Afkoppelen - aankoppelen duurt bij ons circa1 minuut. Op een gegeven moment kun je de stekker ‘op gevoel’ aansluiten.
Ik ben nog geen SUC tegengekomen waar niet afkoppelen handiger en mogelijk was.
 
Afkoppelen - aankoppelen duurt bij ons circa1 minuut. Op een gegeven moment kun je de stekker ‘op gevoel’ aansluiten.
Ik ben nog geen SUC tegengekomen waar niet afkoppelen handiger en mogelijk was.
Wij zitten net onder de Ardèche, en moesten op 1x na (in Remouchamps) afkoppelen maar dat gaat erg soepel. Ik heb wel een verlengkabel met tierip aan de trekhaak gemaakt.
 
Afkoppelen - aankoppelen duurt bij ons circa1 minuut. Op een gegeven moment kun je de stekker ‘op gevoel’ aansluiten.
Ik ben nog geen SUC tegengekomen waar niet afkoppelen handiger en mogelijk was.
Dankjewel. Had ik al 'n beetje verwacht maar graag wat anders gehoord.
Die stekker op gevoel is wel 'n dingetje hoor, je moet 'm vastdraaien en dat blijft hier behoorlijk stroef gaan ondanks regelmatig gebruik van de (reguliere) aanhanger. Zal 's voorzichtig met beetje WD40 aan de gang gaan.
 
Dankjewel. Had ik al 'n beetje verwacht maar graag wat anders gehoord.
Die stekker op gevoel is wel 'n dingetje hoor, je moet 'm vastdraaien en dat blijft hier behoorlijk stroef gaan ondanks regelmatig gebruik van de (reguliere) aanhanger. Zal 's voorzichtig met beetje WD40 aan de gang gaan.

Met een verlengkabel is het slechts eenmalig onder de auto kruipen en de overige keren eenvoudig "inprikken" (zoals supperOZz vermeld in bericht #203) Spiraalsnoeren van een meter lang kosten niet zo veel en maakt het laden een stuk eenvoudiger.
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Zo’n korte verlengkabel heb ik ook overwogen. Maar toen ik de vouwwagen van de stalling haalde en het onmiddellijk lukte de stekker op gevoel aan te sluiten, dat maar laten zitten. Ik hoef er niet onder te kruipen. A53C75BD-C733-4CA5-8290-EDCFFA567230.jpeg
Onze stekker heeft een uitstekend object er aan zitten. Wanneer ik dat naar de auto richt, gaat de stekker er gemakkelijk in. Daarna kwartslag draaien naar links. Het uitstekend object bevindt zich dan onder het klepje van de Model 3.
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Zo’n korte verlengkabel heb ik ook overwogen. Maar toen ik de vouwwagen van de stalling haalde en het onmiddellijk lukte de stekker op gevoel aan te sluiten, dat maar laten zitten. Ik hoef er niet onder te kruipen. View attachment 570185
Onze stekker heeft een uitstekend object er aan zitten. Wanneer ik dat naar de auto richt, gaat de stekker er gemakkelijk in. Daarna kwartslag draaien naar links. Het uitstekend object bevindt zich dan onder het klepje van de Model 3.
Ik doe het ook altijd op gevoel, als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het vrij gemakkelijk.
 
Wat wel echt onhandig blijft is de plaatsing ver uit het midden, je moet best een lus laten hangen om een bocht naar rechts zover schade te kunnen maken. Ben bij dat ik de trekhaak erbij kon kopen, maar het is duidelijk een aftertought.
 
Wat wel echt onhandig blijft is de plaatsing ver uit het midden, je moet best een lus laten hangen om een bocht naar rechts zover schade te kunnen maken. Ben bij dat ik de trekhaak erbij kon kopen, maar het is duidelijk een aftertought.

Inderdaad vreemd en onnodig -> een after market Brink trekhaak is veel eenvoudiger te (de)monteren en de stekkerdoos kun je naar beneden klappen zodat deze veel centraler en toegankelijker gepositioneerd is dan de Westfalia trekhaak van Tesla.
 
Hi Roberto,

wat voor aanhangwagen heb je? Ik zit erover te denken voor volgend jaar, dan willen we ook weer gaan kamperen. En ben op zoek naar een kleine aanhangwagen voor de tent, tafeltje, stoeltjes etc.

Wij hadden voor onze vouwwagen een gesloten Anssems GT. Hele fijne wagentjes, stabiel achter de auto, veel ruimte, makkelijke opening en volledig van aluminium. Wat mij betreft ‘n aanrader.
 
Hi Roberto,

wat voor aanhangwagen heb je? Ik zit erover te denken voor volgend jaar, dan willen we ook weer gaan kamperen. En ben op zoek naar een kleine aanhangwagen voor de tent, tafeltje, stoeltjes etc.

De aanhanger is ooit voorzien van een klep, dus niet altijd een echte bagage wagen geweest.
De afmetingen binnenzijde zijn 2 meter in lengte bij 1 meter breed.
Ik rij het liefst altijd zonder iets op de kar, zoals een dakkoffer oid. Want dan heb je gewoon een te kleine kar gekocht
Na enige tijd zoeken op marktplaats voor een mooie prijs gekocht.
Bijgevoegd een foto
 

Attachments

  • 00DEFEA1-F500-44BC-8CF5-C689605BE204.jpeg
    00DEFEA1-F500-44BC-8CF5-C689605BE204.jpeg
    722.5 KB · Views: 110
De aanhanger is ooit voorzien van een klep, dus niet altijd een echte bagage wagen geweest.
De afmetingen binnenzijde zijn 2 meter in lengte bij 1 meter breed.
Ik rij het liefst altijd zonder iets op de kar, zoals een dakkoffer oid. Want dan heb je gewoon een te kleine kar gekocht
Na enige tijd zoeken op marktplaats voor een mooie prijs gekocht.
Bijgevoegd een foto
dank voor de extra info / foto !
 
  • Like
Reactions: Roberto-NL
Eerste proefrit van 50 km gemaakt met M3 en Eriba Touring 950 kg. Deels snelweg 90 km/h en deels provinciale weg en bebouwde kom. Gemiddeld verbruik 240 Wh/km. Mooi resultaat! Je voelt de caravan nauwelijks achter de auto.
Morgen gaan we naar de camping, nieuwe updates over verbruik met caravan volgen.
 
  • Like
Reactions: Roberto-NL