You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Iemand een idee of er wel eens experimenten geweest zijn met zulke opstelling? View attachment 718324
Wij hebben een heel kleine a la formaat Eriba Puck. Verbruik blijft wel rond de 270wh/km bij 100km/h. Zou leuk zijn als dat lager konEen spoiler voor een goede windgeleiding schijnt erg precies te komen qua plaatsing, hoek etc. Dus lijkt me heel lastig om hier echt voordeel uit te halen.
Omdenken: een lichte en relatief goed gestroomlijnde caravan nemen. Zoals een Eriba Touring hefdak caravan.
Wij hebben een heel kleine a la formaat Eriba Puck. Verbruik blijft wel rond de 270wh/km bij 100km/h. Zou leuk zijn als dat lager kon
Maar dan rij ik in Frankrijk gewoon met t verkeer mee. (Tot 130).
Leg de achterklep eens in de auto of doe er een zeil overheen dat scheelt een hoop.Tja vondt het ook hoog, maar ja wat doe je eraan !? 282kg is 3 personen extra en dat maakt niet veel uit. Denk dat z'n open (eduard) bakwagen (met kop rek) veel drag heeft. Kan best dat als ik er 500kg inzet het verbruik niet veel zal afwijken.
Haha. Nee. Vouwwagen, Holtkamper. Maar hoog doordat er veel rommel zit onder t dekzeil.130km/u met een sleurhut?...
Het is inderdaad vooral de luchtweerstand, gewicht doet maar beperkt mee.Tja vondt het ook hoog, maar ja wat doe je eraan !? 282kg is 3 personen extra en dat maakt niet veel uit. Denk dat z'n open (eduard) bakwagen (met kop rek) veel drag heeft. Kan best dat als ik er 500kg inzet het verbruik niet veel zal afwijken.
wellicht goede tip, zeil moet ik toch nog kopen (koop ik dicht zeil ipv net).Leg de achterklep eens in de auto of doe er een zeil overheen dat scheelt een hoop.
Net weer gereden (veel wind, 12 graden), zonder koprek. Heen naar het oosten: 230kw, dus dacht top. Terug, flink wind tegen: 300kw! (nog niet eens storm) Alles 90 km/h. Dus achter vrachtwagen (met 87 km/h): 230 kw. Toen A2 naar noorden (flinke zijwind, niet achter vrachtwagen en weer 90 km/h)): 230 kw. Dus koprek maakt verschil.Net z'n 150km met 282kg zware aanhanger gereden (leeg en 256cm lang). 90kmh en 260-270 kw verbruik (normaal is dat ongeveer 170 kw aan die snelheid), droog en 8 graden. Scheelt dus flink (maar ga 99% korte stukjes rijden, dus prima).
Wat is jouw ervaring met verbruik met 2 motorfietsen erop? Ik heb er volgende week 2 GSen op naar Z DuitslandVanmorgen even de motor naar de dealer gebracht. Rustig gereden.
Waardes in de uitdraai Teslafi. Foto is niet van vandaag. Had voor vandaag wel even de aero's gemonteerd
View attachment 471498 View attachment 471499
Wat zijn jouw ervaringen met verbruik met de motor aanhanger erachter inmiddels?Wil zelf ff binnenkort testrondje rijden met de duc erachter op aanhanger, en dan ff 90 en 110 proberen. Ff kijken hoe en wat, ben heel benieuwd naar het verbruik. Naar Frankrijk mag je nl best de max snelheid rijden, en aangezien t best een eind Frankrijk in is, zou ik best wel willen weten wat die doet om t met ABRP te berekenen.
Slecht!Wat zijn jouw ervaringen met verbruik met de motor aanhanger erachter inmiddels?