Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijervaringen - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag veel wind.
Hoe gedraagt de S zich op de baan ?

(ik veronderstel 'als een blok', geen/weinig hinder ? - afgezien van hoger verbruik bij tegenwind.)

uitstekend ..vanochtend richting Amsterdam op de A4, A10 met schuifdak helemaal open, stoelverwarming op hoogste stand.. muziek op 11 !
aantrekkende storm - VanVelzen - Unwind.. wint in je haren...

Overigens verbruik je pakweg 10% meer met dit natte weer...
 
Laat ik eens een luxe probleem in dit topic gooien: "Ook een Model S went!"

Ik heb er nu een krappe 5600km op staan in 6 weken tijd en inmiddels is het gewoon normaal. Je raakt helemaal aan de auto gewend en hebt als je aan het rijden bent niet echt meer door dat je in een Model S rijd.

Net even naar de lokale wasstraat met wasboxen gegaan en dan heb je ineens weer veel bekijks, zeker als met puur toeval je collega met zijn Model S óók nog binnen komt rijden, dan staan er ineens twee Model S'en naast elkaar.
 
Laat ik eens een luxe probleem in dit topic gooien: "Ook een Model S went!"

Ik heb er nu een krappe 5600km op staan in 6 weken tijd en inmiddels is het gewoon normaal. Je raakt helemaal aan de auto gewend en hebt als je aan het rijden bent niet echt meer door dat je in een Model S rijd.

Net even naar de lokale wasstraat met wasboxen gegaan en dan heb je ineens weer veel bekijks, zeker als met puur toeval je collega met zijn Model S óók nog binnen komt rijden, dan staan er ineens twee Model S'en naast elkaar.

Have mercy on me...

Het eindeloze wachten....
 
Ik heb na 3900 km nog steeds het gevoel in een zeer speciale auto te rijden. Kijk er steeds naar uit om weer te kunnen gaan rijden, en dat voelt telkens weer bijzonder. De rust, de power, het touchscreen, ik blijf me als een kind in een snoepwinkel voelen.
De rust en power blijf ik geweldig vinden en ik rijd er ook nog altijd met alle plezier in.

Have mercy on me...

Het eindeloze wachten....
Het komt allemaal goed! Nog een paar weken :)
 
Ik heb na 3900 km nog steeds het gevoel in een zeer speciale auto te rijden. Kijk er steeds naar uit om weer te kunnen gaan rijden, en dat voelt telkens weer bijzonder. De rust, de power, het touchscreen, ik blijf me als een kind in een snoepwinkel voelen.
Ik had het (met 4100 op de teller) niet beter kunnen zeggen. Sterker nog, ik denk dat ik met iedere rit weer méér geniet. Ik merk dat ik in de eerste weken vrij "anticiperend" in de auto zat - alsof ik bang was dat er zich bij iedere bocht of bobbel in de weg weer één van de vele potentiele problemen waarover ik op de forums had gelezen zou openbaren. Een jaar lang "Tesla psychose" heeft ook z'n nadelen. :)

Maar sinds een week zakt dat gevoel langzaam weg - ik begin op de auto te vertrouwen, en gewoon onbevangen te rijden. En MAN wat is dat genieten!
 
Ik had het (met 4100 op de teller) niet beter kunnen zeggen. Sterker nog, ik denk dat ik met iedere rit weer méér geniet. Ik merk dat ik in de eerste weken vrij "anticiperend" in de auto zat - alsof ik bang was dat er zich bij iedere bocht of bobbel in de weg weer één van de vele potentiele problemen waarover ik op de forums had gelezen zou openbaren. Een jaar lang "Tesla psychose" heeft ook z'n nadelen. :)

Maar sinds een week zakt dat gevoel langzaam weg - ik begin op de auto te vertrouwen, en gewoon onbevangen te rijden. En MAN wat is dat genieten!


Thanks. Zo'n berichtje is méér dan welkom !


Het zit waarschijnlijk in onze natuur om meer nadruk te leggen op die zaken die voor verbetering vatbaar zijn - net met de bedoeling ze te verbeteren !
Maar dat mag ons er niet van weerhouden ook eenvoudigweg te genieten van de dingen die gewoon goed zijn.


Intussen tel ik -net zoals zoveel op het forum- verder af tot de dag dat we dit zelf ook mogen ervaren.
 
@Edi99
Ik zag het afgelopen weekend pas jouw posts met de foto's. Blauw is toch wel dé kleur voor de MS! (En ja...over smaak valt wel te twisten:tongue:)
Zelf krijg ik ook een grijs interieur. Had niet gedacht dat ooit in een auto te nemen, maar vind het bij de MS goed passen. Ben dus ook benieuwd naar wat interieur foto's van jouw interieur als extra voorpret op mijn aflevering over ca. 4 weken:smile:
 
Ik had het (met 4100 op de teller) niet beter kunnen zeggen. Sterker nog, ik denk dat ik met iedere rit weer méér geniet. Ik merk dat ik in de eerste weken vrij "anticiperend" in de auto zat - alsof ik bang was dat er zich bij iedere bocht of bobbel in de weg weer één van de vele potentiele problemen waarover ik op de forums had gelezen zou openbaren. Een jaar lang "Tesla psychose" heeft ook z'n nadelen. :)

Maar sinds een week zakt dat gevoel langzaam weg - ik begin op de auto te vertrouwen, en gewoon onbevangen te rijden. En MAN wat is dat genieten!
Misschien omdat ik al best veel met de Roadster gereden heb dat de ervaring anders is?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds SUPER blij met de Model S, het blijft een prachtige en heerlijke auto.

Ik moet hem nu wel tot Vrijdag missen, hij staat in Goes op de Contacta beurs. Wie weet is Vrijdag het gevoel dus weer compleet anders als ik weer in stap.