Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ritje Enschede <-> Kassel (Duitsland)

This site may earn commission on affiliate links.
Ritje Enschede &amp;lt;-&amp;gt; Kassel (Duitsland)

Voor mij dan eindelijk de eerste minder straight forward rit met de Model S. Aankomend weekend wil ik op 1 dag op en neer tussen Enschede en Kassel (Duitsland). Afstand enkele reis: 263km. Op en neer gaat dus zonder laden niet lukken.

Maar nu de vraag: hoe werkt dat in Duitsland? Waar ik zelf al naar gekeken heb:

- Helaas geen SuperCharger die gunstig op de route zit
- Helaas geen RWE laadpunten in Kassel (afgezien van het feit dat ik dat bij Essent ook nog niet geactiveerd heb, hoe lang duurt dat eigenlijk?)
- Er is een IKEA in de buurt, maar het is mij niet duidelijk of IKEA in Duitsland ook al laadpunten heeft. Morgen maar even bellen. Weet iemand het toevallig?
- De laadpunten die ik wel kan vinden in Kassel lijken allemaal van de Stadtwerke te zijn. Hiervoor moet je een speciale pas aanvragen: SUN: Elektromobilität - erneuerbare Energien — weet iemand of er misschien een overkoepelende pas is voor Duitsland, zodat je niet straks met tig pasjes zit? Het gaat me sowieso niet meer lukken om dit pasje op tijd te regelen vermoed ik.. :(

Kortom, op basis van bovenstaande durf ik de rit eigenlijk nog niet te maken met de S. Wie heeft ideeën/tips? Ik heb overigens een 22kWh-lader, dus vanzelfsprekend zou het het mooist zijn als ik ergens met 3x32A kan laden.

Alvast dank voor het meedenken :)

- - - Updated - - -

Volgens oplaadpalen.nl kun je met het pasje van The New Motion ook laden bij de palen van ladenetz.de (dat is net zoiets als stichting e-laad.nl, zij verzorgen de oplaadpalen voor Stadtwerke):

http://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/29024

Heeft iemand hier ervaring mee en kan die bevestigen dat je inderdaad met het pasje van TNM kunt laden bij palen van ladenetz.de?

- - - Updated - - -

Hmm, gezien de laatste regel in dit nieuwsbericht van TNM verwacht ik dat onze Nederlandse TNM-passen niet werken in Duitsland: http://www.thenewmotion.com/international-news/papa-was-ist-benzin/
 
Je kan een Duitse TNM Lovetoload pas aanvragen, dat is gratis. Weet alleen niet hoe lang het duurt voordat die binnen gaat zijn.

Hoop dat ze in Europa een beetje opschieten dan kunnen we overal laden met 1 pas..
 
Heb inderdaad zojuist maar alvast een Duitse TNM pas aangevraagd, maar het zal ze vast niet lukken om die morgen al meteen op te sturen zodat ik hem vrijdag in huis heb. Los van dat het me niets zou verbazen dat er in Duitsland nog wel wat meer tijd overheen gaat voordat de pas daadwerkelijk overal goed werkt :)

edit: Misschien iemand in de omgeving Enschede die zo'n Duits pasje van The New Motion zou willen uitlenen? :)
 
Een goede site is LEMnet. Groot aantal laadpunten in Duitsland - inclusief particulieren voor het geval dat. Afgeloen week naar Davos op en neer geweest en iedereen uit Duitsland raadde deze site aan.
Daarnaast is E-routing voor Duitsland heel belovend. Heb het zelf nog niet hoeven te gebruiken. Maar qua opzet interessant - je geeft aan met welke auto je rijdt, hoeveel range je over wilt houden, met hoeveel je vertrekt. Welke laadpunten je kunt gebruiken, incl SC's.. Of er rekening moet worden gehouden met hoogteverschillen (absoluut !) en weersomstandigheden. .. Opgezet door Tesla fanaten - wel eerst registreren wil je het volledig kunnen gebruiken. Geef aan waarvandaan je vertrekt en wat je doel is en het systeem rekent de weg uit inclusief de te passeren laadpunten. Als het werkt (heb nog geen ervaring) is dit precies wat je in de auto wilt hebben gekoppeld /geintegreerd aan de feitelijke data uit de auto.

En McDonalds heeft op veel plekken inmiddels gratis laadpunten. Je bent gelukkig niet verplicht daar dan ook te eten.
 
Een goede site is LEMnet. Groot aantal laadpunten in Duitsland - inclusief particulieren voor het geval dat. Afgeloen week naar Davos op en neer geweest en iedereen uit Duitsland raadde deze site aan.
Daarnaast is E-routing voor Duitsland heel belovend. Heb het zelf nog niet hoeven te gebruiken. Maar qua opzet interessant - je geeft aan met welke auto je rijdt, hoeveel range je over wilt houden, met hoeveel je vertrekt. Welke laadpunten je kunt gebruiken, incl SC's.. Of er rekening moet worden gehouden met hoogteverschillen (absoluut !) en weersomstandigheden. .. Opgezet door Tesla fanaten - wel eerst registreren wil je het volledig kunnen gebruiken. Geef aan waarvandaan je vertrekt en wat je doel is en het systeem rekent de weg uit inclusief de te passeren laadpunten. Als het werkt (heb nog geen ervaring) is dit precies wat je in de auto wilt hebben gekoppeld /geintegreerd aan de feitelijke data uit de auto.

En McDonalds heeft op veel plekken inmiddels gratis laadpunten. Je bent gelukkig niet verplicht daar dan ook te eten.
Dank voor de links, toegevoegd in thread 'relevante lijstjes'
 
Een goede site is LEMnet. Groot aantal laadpunten in Duitsland - inclusief particulieren voor het geval dat. Afgeloen week naar Davos op en neer geweest en iedereen uit Duitsland raadde deze site aan.

Ziet er goed uit, misschien iets te efficiënt zelfs, tenminste ik weet niet of met de Tesla op de landingsbaan van Dusseldorf Airport nu zo gezond is ;-)

Screenshot 2014-01-02 16.40.01.png