Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rivian R1T full size BEV pickup

This site may earn commission on affiliate links.
Qua looks is het een stoere pickup...


Maar die koplamp :eek::eek::eek:
F.-Rivian_R1T_Headlight_Detail.jpg
 
Impressive specs.

This company has been working on this for several years. It looks quite impressive. At the bottom of this post is the Silverado truck and Ford truck yearly sales. I suspect there is room for a BEV truck and the prices of ICE trucks go pretty high (60-70s) already.
http://products.rivian.com/
Rivian product link: Rivian

https://electrek.co/2018/11/26/rivia...kup-specs/amp/

The startup was founded by CEO RJ Scaringe, a MIT graduate, and it has been in stealth mode since its inception in 2009 up until last year when they took over a shuttered Mitsubishi factory in Normal, Illinois. https://electrek.co/2017/01/09/rivia...lant-illinois/
https://insideevs.com/rivian-r1t-ele...k-world-debut/

The all-new Rivian R1T electric pickup truck will be in a class of its own.

Several years ago, Rivian Founder and CEO RJ Scaringe initiated a plan to bring a vehicle lineup to market that has never been executed before. After years of research, planning, and development, the R1T electric pickup truck will be unveiled as the first entrant in the realization of Scaringe’s dream.

Many have long-awaited Rivian’s launch and assumed the vehicle would be easily comparable to today’s trucks — aside from the fact that it’s100-percent electric — but that’s not really the case. In fact, Rivian has gone so far as to create its own unofficial vehicle class in which its R1T fits perfectly: Electric Adventure Vehicles.
Screen-Shot-2018-11-26-at-12.47.01-AM.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
ik heb geen verstand van CW waardes, maar ik vermoed dat deze het niet zo best doet met zo'n groot vierkant betonblok (Wim kom er maar in :rolleyes: ) Zien er wel stoer uit (SUV en Pick-up).

Tevens ook een gevalletje van eerst op de weg zien, dan geloven. Of misschien beter gezegd, eerst kijken wanneer de productie echt begint.
Please Note: Preorders require a deposit of $1,000. Production will begin in 2020. Fully-equipped vehicles with the highest performance level and largest battery pack will enter production first. Our 180 kWh and 135 kWh packs will be available at launch with the 105 kWh to follow in 2021. You can cancel your preorder and receive a full refund at anytime by sending an email to [email protected]. You should receive your refund within approximately three business days.
 
volgens mij is het deels "cultuur" (iets een echte vent rijdt niet in een "small car"), tevens kunnen ze toch heel gemakkelijk zijn, je zit lekker hoor, kan alles meenemen en trekken (boot, quad, etcetc). Big engine kan een hoop trekken (trailer/rv etc). Je kan overal de bushbush in met je 4WD en een lier.
 
volgens mij is het deels "cultuur" (iets een echte vent rijdt niet in een "small car"), tevens kunnen ze toch heel gemakkelijk zijn, je zit lekker hoor, kan alles meenemen en trekken (boot, quad, etcetc). Big engine kan een hoop trekken (trailer/rv etc). Je kan overal de bushbush in met je 4WD en een lier.
Die pickup trucks zijn voor US auto makers interessant vanwege de chicken tax; minder concurrentie van buitenlandse merken.
A 1960s 'Chicken War' reveals the driving force behind the boom of American pickup trucks
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Selling $65-90K pickups is not a mass-market breakthrough. I think their order page said that they will build expensive models first a la Tesla. My 2007 Ram medium-duty pickup cost me $26K and has served me well and is still worth over $10K. I would jump to electric at a price point near $40K but never at $65K and wouldn't even bother checking it out at $90K.

Also, I can't find specs on the truck bed size but it definitely doesn't look like a regular 8' bed. It doesn't even look like a 6.5' short bed. If I can't put a 4'x8' plywood flat in the bed with the tail down and have it not stick out, it's definitely not a full size pickup.

Rivian will die like all the other electric wannabe companies with niche pricing. I pass.
 
Last edited:
ik heb geen verstand van CW waardes, maar ik vermoed dat deze het niet zo best doet met zo'n groot vierkant betonblok (Wim kom er maar in :rolleyes: ) Zien er wel stoer uit (SUV en Pick-up).

Tevens ook een gevalletje van eerst op de weg zien, dan geloven. Of misschien beter gezegd, eerst kijken wanneer de productie echt begint.
Allereerst vind ik het een lelijk hok, maar smaken verschillen.
De CW waarde zal bedroevend slecht zijn. Dat is voor dit soort auto's minder bezwaarlijk. Ze rijden gemiddeld maar 12.000 mijl per jaar en worden vooral lokaal gebruikt bij gemiddeld lage snelheden.
En met een accupakket van 180 kWh komt dit apparaat dan nog steeds best ver.
 
Ze mogen er 1 per ommegaande naar Amsterdam sturen.

Er vanuit gaande dat er geen BPM op elektrische voertuigen zit en tegen die tijd nog steeds geen wegenbelasting, is ie groter, sneller en rijd die verder dan mijn X100D.
Heb er nu al zin in :)