Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip 8-10 Mei 2015

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb mijn auto (60kw) alvast eens laten berekenen naar Setermoen(Norway)
3166km enkele reis met 19 SuC stops, totaal 48uur 15 min.(met verkeersinfo uit) de opgegeven laadtijden leken me zeer optimistisch. (nergens langer dan 50min)
Heen en weer lijkt me niet te doen op één week.:wink:
 
ik heb mijn auto (60kw) alvast eens laten berekenen naar Setermoen(Norway)
3166km enkele reis met 19 SuC stops, totaal 48uur 15 min.(met verkeersinfo uit) de opgegeven laadtijden leken me zeer optimistisch. (nergens langer dan 50min)
Heen en weer lijkt me niet te doen op één week.:wink:

Ik kom op een minimum van 11 dagen, uitgaande van 1 dag naar kopenhagen, (heen via Zweden) en 1 nacht terug vanuit Oslo naar Kiel, waarna laatste etappen nog 1 dag in en verder 450 tot 600 km / dag.....
Maandag heb ik even contact met Wido, daarna heb ik komende week nog wat afspraken staan, maar de week erna wil ik snel samenzitten met de belangstellenden om te kijken wat we als eerste gaan oppakken....
 
de opgegeven laadtijden leken me zeer optimistisch. (nergens langer dan 50min)
Naar mijn gevoel wordt er door de navigatie, in het berekenen van een toadtrip, geen rekening gehouden dat het een 60kw/85kw versie is. En neemt hij de 85kw laadtijden.
procentueel bijladen maakt geen verschil, maar even 200km bijladen zal opmerkelijk langer duren bij een 60kw batterij dan bij een 85kw versie.
 
Naar mijn gevoel wordt er door de navigatie, in het berekenen van een toadtrip, geen rekening gehouden dat het een 60kw/85kw versie is. En neemt hij de 85kw laadtijden.
procentueel bijladen maakt geen verschil, maar even 200km bijladen zal opmerkelijk langer duren bij een 60kw batterij dan bij een 85kw versie.

Afhankelijk van het aantal deelnemers zal er toch gewacht en gewisseld moeten worden bij de SuC. Als jij dan blijft staan en anderen wisselen is dat toch geen probleem.
 
Met dank aan AnalysiZ hebben we afgelopen weekend een fantastische reunie gehad in Luxemburg met de deelnemers aan de eerste roadtrip naar Lago Maggiore. Zaterdag leuke en mooie trip van 105 km langs "klein Zwitserland" gemaakt. Wat hebben we weer moeten afzien in het hotel bij de SuC: :tongue:

IMG_20150808_210109.jpg
 
Ik zit nu in Porto Valtravaglia (Lago Maggiore), nog tips wat ik zeker moet doen?

Je zou met de boot van Laveno naar Intra kunnen gaan, en dan aan de andere kant vanuit Verbania naar Domodossola en dan via Malesco naar Locarno, Monte Ceneri en dan weer terug naar startpunt....
Dit was de eerste link die ik vond:
http://stresasights.blogspot.nl/2013/08/transportation-motonave-auto-ferry.html

Wij hebben het Stukje Locarno Malesco de andere kant opgedaan en daarna het cannobino dal naar Cannobio, maar die wordt erg krap... Was blij dat er een local voorop reed om de vrachtwagens tijdig aan de kant te dirigeren:biggrin: maar als je daarvoor kiest dan kun je vanuit verbania de kustlijn volgen en bij cannobio richting Malesco....

Wij zijn vanaf 30 Aug in Cannobio, dus als er in de 1e week van September nog Tesla rijders in de buurt van het Lago Maggiore zijn, graag contact.... altijd leuk om samen iets te ondernemen....
 
Dank voor de tips heren, we hebben gisteren inderdaad de autoveerboot van Laveno naar Intra genomen en aan die kant de 'waterbus' naar Isola Belle en Pescatore genomen. Daarna de autoveerboot weer terug. De straten kunnen inderdaad nogal smal worden, vooral als je kleine dorpjes in gaat!
Ik moet op TMC ook niet naar toeristische tips vragen als ik geen RoadTrip wil maken [emoji6]