TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Roadster: Custom 2-piece slotted rotors

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by m0rph, Jan 17, 2015.

  1. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Veel Roadster eigenaars klagen over ondermaatse prestatie van het remsysteem, en ik hoor daar bij..
    Begin deze maand werden de remschijven en blokken vervangen, na slechts 20000km. De schijven waren volgens het SeC versleten, terwijl de (originele) remblokken nog 6mm over hadden.. :crying:
    Helaas is het probleem hiermee niet verholpen, en wordt ook de "brake booster" eind deze maand vervangen, maar ik heb weinig hoop dat dit het probleem zal oplossen.

    Na wat zoekwerk vond ik deze threads i.v.m. een groupbuy:

    http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/38155-Custom-Aluminum-Rotors-A-possibility
    http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/41112-LAST-CALL-to-ORDER-Custom-Tesla-Roadster-2-Piece-Slotted-Rotors

    Zijn er nog Roadster eigenaars geïnteresseerd?
     
  2. Marius

    Marius Member

    Joined:
    Oct 21, 2012
    Messages:
    81
    Location:
    Berkel en Rodenrijs NL
    #2 Marius, Jan 17, 2015
    Last edited: Jan 17, 2015
    Even een waarschuwing met betrekking tot adviezen van het SeC voor vervangingen.

    Bij 70.000 km kreeg ik het advies om schijven en blokken te laten vervangen. Heb ik niet opgevolgd en heb mijn eigen garage laten kijken en die vond het onzin. Nu op 182.000 km nog steeds met originele schijven en blokken en bij de beurten op 100.000 km en op 135.000 km geen opmerkingen van het SeC over de kwaliteit van de remmen.

    Bij 135.000 km kreeg ik te horen van het SeC in Tilburg dat mijn ophangrubbers van de wielophanging achter zijn versleten waardoor de auto als een dweil op de weg ligt. Nu ben ik geen coureur, maar ik heb dat nooit gevoeld. Auto had net APK bij mijn garage gehad, dus heb ik dit niet gedaan. Bij de 170.000 km beurt geen opmerkingen van het SeC dat mijn rubbers zijn versleten. Wagen ligt als een blok op de weg.

    Bij onderhoud 170.000 km heb ik aangegeven dat er een probleem met de airco is, want bij standaard laden staat tie continu vol op de airco te loeien en daardoor gaat de laadtijd met 100% omhoog. Mijn analyse is dat er een temperatuuropnemer defect is dat tie dus blijft koelen tijdens laden. SeC diagnotiseert een lekke airco en die moet worden vervangen voor 1100 euro. Ik laat dit maar doorgaan want dan zal ook wel die defecte sensor bij vervanging gehele unit worden opgelost, maar ook hier grote twijfel omdat het vds scherm een druk van 1,6 bar laat zien, oftewel niet lek en ik heb ook nog nooit vloeistof onder airco gezien.
    Doordat ik nu al 3 maanden zit te wachten op een nieuwe airco moet ik steeds op performance mode laden om te zorgen dat die airco niet uren staat te loeien en de laadtijd verdubbelt.

    Overigens grote complimenten voor de service en klantvriendelijkheid, krijg altijd een loaner mee en de auto wordt altijd schoongemaakt enz.
    Ik twijfel of er uberhaupt expertise is in onderhoud van met name de Roadster en dat alle techneuten bij ieder dingetje gewoon een nieuwe component plaatsen oftewel repareren is een onbekend begrip.
    Blijf dus kritisch en zeker mbt zaken die niet met accu en elektra te maken hebben kan een andere garage je ook helpen.
     
  3. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,645
    Location:
    Eindhoven
    Klinkt als standaard dealership gedrag... Niet echt Tesla waardig. Wellicht heeft de hoge werkdruk ermee te maken, een grote reparatie aankondigen = uitstel.
     

Share This Page