Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadster, kabelmodificaties en 64A laden

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, dat was inderdaad mijn idee, om dan alleen de Roadster-connector van mijn reserve kabel te gebruiken, de rest kan dan in de prullenbak ;-)
10mm² is inderdaad the way to go voor dergelijke amperages, zolang ik de kabel maar niet te lang maak. Een maat van me is electronerd, die is erg enthousiast over kabelgeknutsel, dus wie weet wat we kunnen fabriceren zo :)
 
Ja, dat was inderdaad mijn idee, om dan alleen de Roadster-connector van mijn reserve kabel te gebruiken, de rest kan dan in de prullenbak ;-)
10mm² is inderdaad the way to go voor dergelijke amperages, zolang ik de kabel maar niet te lang maak. Een maat van me is electronerd, die is erg enthousiast over kabelgeknutsel, dus wie weet wat we kunnen fabriceren zo :)
En er zit geen elektronica op die kabel? Of zit dat allemaal in de Roadster connector?
 
Ik ga deze week nog een kabel bestellen bij Henry Sharp, zowat dezelfde als Marius maar 3m ipv 5m. Kostprijs $1000 + $93 shipping.. Daarnaast een 63A type 2 verlengkabel ineen knutselen met een ingekorte connector op het eind.
 
Zou het lonen om een 7polige Mennekes connector te kopen, en een stuk kabel om vervolgens zelf een verbeterde kabel te fabriceren? (en dus alleen de Roadster connector van mijn reserve kabel te benutten)

Bedoel je dat je op een of andere ingenieuze manier dan die andere stromen gaat samenvoegen voor een hoger amperage tegen een lager voltage?

Roadster kan slechts 1 fase benutten, 3 fasen gaat sowieso niet lukken.

- - - Updated - - -

Ik ga deze week nog een kabel bestellen bij Henry Sharp, zowat dezelfde als Marius maar 3m ipv 5m. Kostprijs $1000 + $93 shipping.. Daarnaast een 63A type 2 verlengkabel ineen knutselen met een ingekorte connector op het eind.

Daar zou ik ook wel in geïnteresseerd zijn. Bestel je dat via zijn website?

Oh, en hou rekening met extra douanekosten... op pakketjes van $1000 wordt in NL in ieder geval flink extra invoerrechten gekleefd...
 
Last edited:
Daar zou ik ook wel in geïnteresseerd zijn. Bestel je dat via zijn website?

Oh, en hou rekening met extra douanekosten... op pakketjes van $1000 wort in NL in ieder geval flink extra invoerrechten gekleefd...

In België is dat ook zo, rond de 25%..
Ik heb rechtstreeks contact met Henry, en zal die via e-mail bestellen en betalen met PayPal.

Edit, er komt € 30 douanekosten bij, de rest is BTW en kan ik met de zaak terugvorderen..

douane.JPG
 
Last edited:
Thx voor de info. Ik zal hem ook ns PM-en. De 32A kabel is toch wat aan de magere kant voor 64A laden.

Wordt je 32A kabel te heet? Of wat zijn je symptomen?


Bedoel je dat je op een of andere ingenieuze manier dan die andere stromen gaat samenvoegen voor een hoger amperage tegen een lager voltage?

Roadster kan slechts 1 fase benutten, 3 fasen gaat sowieso niet lukken.

je hebt gelijk, I went full retard ;)
 
Heb bij Henry een Mennekes to Roadster kabel besteld. Geschikt voor max 70A. Hij stelde dat voor als alternatief voor een combinatie van een Mennekes to J1772 kabel + losse CAN-J.

Eenmaal geleverd, was het idd kwestie van de Mennekes stekker inkorten tot ca 29,5mm en klaar :)
 
Last edited: