TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Roadster laadsnelheid of pas beschikbaar ??

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Edi99, Dec 16, 2013.

1. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Vanochtend mijn Model S in Amsterdam achter gelaten ivm winterbanden. Ik kon een Roadster meekrijgen - leuk om dat ook te ervaren overigens !
    Realiseer me alleen bij thuiskomst dat m'n laadpassen in de M S liggen.. heb wel een aansluitbare Mennekes Type 3 kabel meegekregen, maar met een vaste kabel aan mijn laadpunt werkt dat niet natuurlijk… Ga het met wat resteert net of net niet halen vandaag..

Hij staat nu op 220V te laden. Weet iemand van de ervaren Roadster rijders hoe snel dat gaat ?
    Of is er iemand in de buurt van Haarlem/Heemstede die mij een laadpas zou kunnen lenen (tegen vergoeding kosten uiteraard). ?

2. Maarten

Maarten Active Member

Kan ik voor je oplossen. Heb je net een pm gezonden.

3. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Top !- dank jewel . heb inmiddels PM gereageerd.
    Mogelijk gaat 220V voldoende snel. En anders neem ik ik even contact op.

4. Fuzzylogic

Fuzzylogic EU Sport 359 & S94

De Roadster kan maar op een fase laden. Op een stopkontakt pakt ie maar 13A. Ga uit van 15-20 km/u.

5. widodh

widodh Model S R231 EU

Niet om een trap na te geven, maar dit is dé reden waarom ik nooit een laadstation met vaste kabel zou nemen.

Een station moet losse kabel (al zit hij er altijd in) is flexibeler doordat je elke EV kan inprikken.

Wat FuzzyLogic verder terecht opmerkt, de Roadster laad 1-fase. Dus op een 16A laadstation trekt de Roadster 3.6kW waar de Model S 11kW trekt.

6. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Hoeveel trekt hij maximaal op 1 fase? 16A of 32A?

7. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

ja, ja -;) punt wat hier meespeelt is dat laadpunt ongeveer aan de weg staat… vandaar oa voorkeur voor vast. We hebben nogal last van vandalen.. paar weken terug 20 auto's in de straat bekrast…naast de 40 eerder in het dorp.. (gelukkig niet die van mij , stond op de oprit). Daarbij wordt Type 2/Mod 3 toch langzamerhand de standaard. De kans dat een andere EV hier thuis zal laden is niet zo groot … Moet gewoon m'n pas niet vergeten !

Overigens zie ik nu dat ik het op 220 ook wel ga redden.. Inderdaad 16 km per uur. Maarten, Fuzzylogic&widoh bedankt voor jullie reactie.

8. widodh

widodh Model S R231 EU

Een Roadster kan maximaal 70A op een enkele fase afnemen.

In Tilburg (en wellicht Amsterdam) hebben ze een 70A lader hangen, dan gaat de Roadster ook best snel vol.

9. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

In Amsterdam kunnen ze maar een auto opladen met 3phasen 32A indien ze een tweede aansluiten gaat het gebouw op zwart, hebben nog de oude Skoda aansluiting..

10. Bram Hilgersom

Is het al opgelost? Zo nee stuur mij dan even een PM dan kun je mijn pas lenen (woon in Haarlem)

11. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Bram - dankjewel voor je reactie en aanbod.
    Was al na 20 minuten opgelost.. geweldig zo'n actief forum !
    Uiteindelijk staat de auto te laden op 16A 1 phase - 16 km per uur. Daar kon ik de dag wel mee doorkomen.

-

12. Bram Hilgersom

Share This Page