Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadster uit Noorwegen importeren ?

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla vrienden, een vraag van een fanatiek lurker.

Sinds zomer 2013 ben ik bevangen met het virus, mijn S van 6 december 2013 bevalt nog prima en die hou ik voorlopig zeker nog maar ik zou er zo graag een Roadster naast parkeren.
Wat is jullie mening over het importeren van een exemplaar uit Noorwegen?

Er staan 2 Noorse Roadsters te koop en de prijzen zijn beduidend lager dan in andere landen.
Ik vraag me af of ik iets technisch over het hoofd zie…..

Het is toch dezelfde auto als de Ned/Duitse versie?

Ik hoor het heel graag van jullie.

Thanks.
 
import mag geen probleem zijn
technisch is het dezelfde
let wel op : de roadster is een zeer probleemgevoelig beestje
en de kennis van de roadsters in de ServiceCenters is niet om over naar huis te schrijven

zeker de logs opvragen !
als je wil help ik jou om de logs te analyseren
 
import mag geen probleem zijn
technisch is het dezelfde
let wel op : de roadster is een zeer probleemgevoelig beestje
en de kennis van de roadsters in de ServiceCenters is niet om over naar huis te schrijven

zeker de logs opvragen !
als je wil help ik jou om de logs te analyseren
Dit maakt dit forum zo waanzinnig gaaf! Compliment Bart!
 
  • Like
Reactions: S-19910
Als ik me niet vergis: 10% importtaks en dan nog eens 21% BTW te betalen bij import in EU.
De waarschuwing van Bart is er niet ééntje om te negeren. Van zodra er iets kapot gaat zitten de herstelkosten tussen de € 10k en € 60k. En ik weet dat uit ervaring :(
 
  • Informative
Reactions: BartJ
Een auto inNoorwegen kopen valt officieel onder het kopen van een auto buiten de EU, net zoals bij een auto uit Zwitserland (of Amerika, bijvoorbeeld), er moet daarom 10% invoerrechten betaald worden over de aankoopfactuur (officieel ook het transport) en 21% BTW indien er vrijstelling is genoten in Noorwegen.
 
My Dutch is not that good, but I guess you are talking about importing a car from Norway and that they may add 10% on it?

Some cars are imported directly to Norway, but a lot of cars (most of them) go through Tilburg on the way to Norway. The cars assembled in Tilburg would be excluding tax, right?

Just ask if you need any help with the Norwegian ;)
 
import mag geen probleem zijn
technisch is het dezelfde
let wel op : de roadster is een zeer probleemgevoelig beestje
en de kennis van de roadsters in de ServiceCenters is niet om over naar huis te schrijven

zeker de logs opvragen !
als je wil help ik jou om de logs te analyseren

De logs opvragen en dan wil meestal een RS expert in een van de Service Centres je wel vertellen wat de lotgevallen zijn geweest.

En kies je RS goed - er zit verschil tussen de diverse versies en alles heeft zijn +en en -en !

Succes en plezier !
 
@Willem1984
Aangezien de auto's direct en geassembleerd (land van productie daarmee USA) van USA naar Noorwegen gaan, wordt er geen invoerrecht betaald op moment van binnenkomst in EVA.
Ik denk niet dat Tesla een EUR verklaring gaat afgeven (productie in EU), en wij kunnen niet controleren of de auto wel of naar Tilburg is geweest. Ik denk zelfs dat dit niet terzake doet, Tesla zal dit afdoen als een hub voor transport, land van lossen is Noorwegen.
 
@Willem1984
Aangezien de auto's direct en geassembleerd (land van productie daarmee USA) van USA naar Noorwegen gaan, wordt er geen invoerrecht betaald op moment van binnenkomst in EVA.
Ik denk niet dat Tesla een EUR verklaring gaat afgeven (productie in EU), en wij kunnen niet controleren of de auto wel of naar Tilburg is geweest. Ik denk zelfs dat dit niet terzake doet, Tesla zal dit afdoen als een hub voor transport, land van lossen is Noorwegen.
De roadster is toch in Engeland geassembleerd? Volgens mij moet je bij de KVK in Noorwegen dan een EUR1 verklaring kunnen halen.
 
De roadster is toch in Engeland geassembleerd? Volgens mij moet je bij de KVK in Noorwegen dan een EUR1 verklaring kunnen halen.
als ik hier kijk is het wat gecompliceerder dan dat:
Tesla Roadster - Wikipedia

Vraag wordt dan, waar komt deze Roadster oorspronkelijk vandaan? Gemaakt voor de EU of geïmporteerd uit US naar N?

Waarom zou de KVK een EUR verklaring geven? Dit moet de fabrikant toch doen, mits en maar productie in EU was?
 
als ik hier kijk is het wat gecompliceerder dan dat:
Tesla Roadster - Wikipedia

Vraag wordt dan, waar komt deze Roadster oorspronkelijk vandaan? Gemaakt voor de EU of geïmporteerd uit US naar N?

Waarom zou de KVK een EUR verklaring geven? Dit moet de fabrikant toch doen, mits en maar productie in EU was?
Toen ik een V60 PIH uit Zwitserland wilde halen, kwam ik er achter dat de lokale KVK de EUR1 verklaring zou afgeven die met de invoerpapieren mee moesten naar NL. Misschien werkt het in Noorwegen anders.
 
  • Informative
Reactions: eelcodb