TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Roadtrip 9 t/m 13 juni 2016 - Thema: Alpenpassen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans Noordsij, Jun 8, 2016.

  1. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,872
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Morgen vertrekken we met vier auto's, Model S, voor een trip die via Oostenrijk, de Italiaanse meren en Zwitserland, ons via wederom Oostenrijk maandag terug naar Nederland brengt.

    Vanwege logistieke redenen, niet iedereen kan vroeg in de ochtend, vertrekken we met twee equipes, de eerste rond 09.00 uit Eindhoven en de tweede rond 15.00 vanaf SuC Erftstadt.

    Het heeft in ieder geval het voordeel dat we niet met vier auto's tegelijk bij een SuC aankomen met kans op bezetting en dus langere laadtijd.

    Via dit draadje zullen wij een verslag bijhouden en natuurlijk veel foto's plaatsen.
     
    • Like x 4
  2. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp Member

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    760
    Location:
    Westzaan
    Veel plezier!! En laat die pica's maar rollen.

    Mischien toch eens mee :)
     
  3. eelcodb

    eelcodb Member

    Joined:
    Mar 22, 2015
    Messages:
    213
    Location:
    Nieuwerkerk a/d IJssel
    klinkt goed! Have fun en inderdaad benieuwd naar de foto's en verslagen!
     
  4. Rick A.

    Rick A. Member

    Joined:
    Aug 26, 2015
    Messages:
    699
    Location:
    Netherlands
    Have fun!
     
  5. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    372
    Location:
    De Meern
    Veel plezier! Zetten jullie de route ook nog online?
     
  6. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Ik verwacht dat die op de site www.roadtriptravel.club terecht komen ;)

    Maar... in tekst even de globale route:

    Dag 1 naar Rankweil (Hotel)
    Dag 2 via St. Ankton (SuC), Stelviopas en Berninapas naar St. Moritz (SuC), via Malojapas naar Chiavenna (Agriturismo)
    Dag 3 Lago di Como, Lago di Lugano, Monteceneri (SuC) naar Cannobio (Hotel op Camping)
    Dag 4 Gotthard pas, Beckenried (SuC), Grimselpas, Furka pas en dan de 19 naar het oosten, Maienfeld (SuC) naar Rankweil (Hotel).
    Dag 5 Terug naar NL (waarschijnlijk even doorsteken van Sülz Vohringen naar Achern voor een stukje Schwarzwald ter afsluiting...)
     
  7. Erik-S85

    Erik-S85 Member

    Joined:
    Jul 28, 2014
    Messages:
    372
    Location:
    De Meern
    Ziet er goed uit. Heel veel plezier!!
     
  8. RobL

    RobL Member

    Joined:
    May 4, 2016
    Messages:
    38
    Location:
    Wijchen
    Ziet er goed uit die site! Zou mooi zijn als er ook een trip naar Noorwegen aan wordt toegevoegd. Ik ben voornemens om in het najaar daar heen te rijden kan ik alvast wat ideeën / tips opdoen......;)
     
  9. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Daar zijn we vorig jaar al geweest ;)...
    Maar, hou de site in de gaten voor komend jaar... Als de SuCs zich ontwikkelen zoals ik hoop dan komt er een bijzondere trip aan... :cool:
     
  10. FrankNL

    FrankNL Member

    Joined:
    Jan 16, 2016
    Messages:
    280
    Location:
    Nederland
    En heren, goed aangekomen?
     
  11. Ivo-G

    Ivo-G Member

    Joined:
    Nov 15, 2015
    Messages:
    527
    Location:
    Utrecht, Netherlands
    image.jpeg
     
    • Like x 6
  12. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    En... vanaf morgen (als t weer mee zit) de mooiere stukken van de roadtrip...
    Als ik zo de collage van Ivo zie, dan gaan jullie daar nog veel moois van zien!
     
  13. Nexus

    Nexus Member

    Joined:
    Aug 25, 2015
    Messages:
    757
    Location:
    Brabant, Netherlands
    Goede muziek ook onderweg (Daft Punk) :cool:

    Leuk om te zien dat er telkens een SuC stall wordt overgeslagen. Dan weet je dat er ervaren Teslarijders onderweg zijn ;). (Afhankelijk van de nummering uiteraard...).
     
  14. PhoneMan

    PhoneMan Member

    Joined:
    May 27, 2016
    Messages:
    11
    Location:
    Drechtsteden (NL)
    Veel plezier !
     
  15. shoot72

    shoot72 Member

    Joined:
    Nov 6, 2014
    Messages:
    112
    Location:
    Beers (n.b.) Netherlands
    Een aantal 'sfeer' beelden.
    DSC_7440.jpg DSC_7420.jpg DSC_7531.jpg DSC_7500.jpg IMG_6354.jpg
     
    • Like x 8
  16. René ZAP

    René ZAP Member

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    78
    Location:
    Noordwijk netherlands
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

    Het waren 5 fantastische dagen met een zeer leuke groep en geweldige ritten. Aanrader voor iedereen.
     
    • Like x 4
  17. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,872
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    De foto's spreken voor zich. Ik kan het iedereen aanraden om, als men de kans krijgt, een trip als deze mee te maken.

    Als aanvulling wil ik de performance van de auto's naar voren halen. We hebben een flink aantal passen, waaronder de geduchte Stelvio pas, gereden waarbij we veel van de auto's hebben gevraagd. Het in een haarspeldbocht tijdens een forse klim nog voluit weg kunnen accelereren is absoluut een unicum. Door het ontbreken van zaken als ideaal toerental, schakelmomenten, max.koppelmoment blijf je elke andere klimmer, ook motorfietsen (op de korte stukken) moeiteloos voor.
    Geen zorg om te hete motor of remmen, geen controle van olie en koelvloeistof en geen noemenswaardige slijtage. Elke ICE die zo wordt aangepakt zou minimaal een controlebeurt nodig hebben.

    Wij? Wij rijden naar huis en de volgende dag naar Albert Heyn "as if nothing happened".
     
    • Like x 3
  18. twall-e

    twall-e Roaming

    Joined:
    Feb 2, 2016
    Messages:
    434
    Location:
    Netherlands
    In het kader beter wel gesteld dan geen domme vraag onbeantwoord latende; zit er nu veel verschil in het rijden met veel/weinig capaciteit en/of de P danwel geen D? Over anderhalve week lees ik het vast ook anders als de S70D onder het achterwerk schuilt maar een passentocht is natuurlijk iets anders dan alleen maar vlakke weg ranging en vermogen?

    Ik kan me ergens voorstellen dat een P anders reageert in de bergen dan een gewone en afhankelijk van wel/geen range-mode en zwaardere achterste motor (of uberhaupt geen voorste) nog wel wat uitmaakt voor je performance in het klimmen en de daarmee gepaarde range?
     
  19. shoot72

    shoot72 Member

    Joined:
    Nov 6, 2014
    Messages:
    112
    Location:
    Beers (n.b.) Netherlands
    #19 shoot72, Jun 19, 2016
    Last edited: Jun 19, 2016
    @twall-e, op deze trip hadden we geen P modellen onderons, 70D, 85D, 90D en 85. In alle gevallen was het wel duidelijk dat geen van alle power te kort kwam. Wat wel het vermelden waardig is dat de 85D en 90D wel het meest efficiënt om zijn gesproken met de Kw/h. Vooral de 85 was in de meeste gevallen ruim 10% minder zuinig dat de 85D en 90D. Vanuit St. Moritz, Switzerland richting Italie had ik een verbruik van - 0,4 w/h op het eerste stuk van 50 Km.

    IMG_6331.jpg

    Over het gehele stuk naar de eindbestemming was het 27 w/h Schermafbeelding 2016-06-19 om 20.12.00.png
     
  20. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,872
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Ik kan hier aan toevoegen dat ik met de 70D op zich best mee kon komen, hoefde nergens ruimte te laten maar uiteraard was het nergens nodig om echt de 100% van de power aan te spreken.
    Wat wel merkbaar was was dat mijn 70D om dezelfde prestaties neer te zetten in de klim er verhoudingsgewiijs duidelijk harder aan moest trekken wat betekende dat hij simpelweg meer verbruikte. Maar aan de andere kant was er nauwelijks verschil in laden te merken. Bij bijna leeg start hij gewoon op 117 Kw (lager voltage compenseert hij door hoger amperage) en dan zit hij ook snel op wat nodig is.

    Maar ze hebben het allemaal prima gedaan.
     

Share This Page