TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

RoadTrip Brussel -> Parijs (26/11/2013)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Soulopoulos, Nov 20, 2013.

  1. Soulopoulos

    Soulopoulos Byron VIN:22999

    Joined:
    Jan 9, 2013
    Messages:
    201
    Location:
    Erps-Kwerps, Belgium
    #1 Soulopoulos, Nov 20, 2013
    Last edited: Dec 22, 2013
    RoadTrip Brussel -> Parijs

    Dinsdag 26 november zal ik van Brussel naar Parijs rijden.
    Een roadtrip van 336km in +/- 3u15.
    Hier zal ik documenteren hoeveel kWh ik verbruik en waar ik zal laden.
    Zodat als iemand anders ook eens naar Parijs wil rijden ze gebruik kunnen maken van de lessons learned tijdens deze trip.
    Alle tips zijn welkom...
    - Laden bij IKEA
    - Parkeren in het treinstation Saint-Lazare om tijdens de overnachting aan 13A te kunnen laden
    - ...
     
  2. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,765
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    good luck Byron.

    (én op die dag mag ik, en Jeroen, de S gaan oppikken in Woluwe.)
     
  3. Suntronics

    Suntronics P267 VIN17995

    Joined:
    Aug 5, 2011
    Messages:
    230
    Location:
    Kortrijk
    zou moeten lukken op een full charge en aan 120kwh cc rijdend.
     
  4. Soulopoulos

    Soulopoulos Byron VIN:22999

    Joined:
    Jan 9, 2013
    Messages:
    201
    Location:
    Erps-Kwerps, Belgium
    Hoe traag moet ik rijden om 120kWh in Cruise Controle te halen.
    Ik heb nu een gemiddelde van 249kWh...
     
  5. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
    Auto vol helium ballonnen plaatsen, gymschoenen kopen (ze moeten minder zwaar zijn dan de huidige).
    Leeftijd +50 jaar, kinderen niet op de achterbank, maar mee laten duwen...
    uhmmm even denken.. er waren nog wat opties...
     
  6. Suntronics

    Suntronics P267 VIN17995

    Joined:
    Aug 5, 2011
    Messages:
    230
    Location:
    Kortrijk
    tikfout :)

    onder de 249 geraken zal moeilijk zijn, misschien van de ardennen richting kust :p
     
  7. kbekaert

    kbekaert EU P360 vin 17969

    Joined:
    Oct 16, 2011
    Messages:
    331
    Location:
    Brakel, Belgium
    Ik denk dat er 210wh/km bedoelt word. ik dacht dat voor de 500km uit de specs je full charge a rato van 180wh/km moet rijden (en dat is veel moeilijker). 210wh/km is/was doenbaar in september oktober maar dat lukt mij intussen ook niet meer (kouder en de winterbanden)
     
  8. Soulopoulos

    Soulopoulos Byron VIN:22999

    Joined:
    Jan 9, 2013
    Messages:
    201
    Location:
    Erps-Kwerps, Belgium
    Gisterenavond laat thuis gekomen. Eerst nog een Vedette gaan drinken bij @Mik en zijn 16A 3fase laadkabel meegekregen. Tnx!
     
  9. Soulopoulos

    Soulopoulos Byron VIN:22999

    Joined:
    Jan 9, 2013
    Messages:
    201
    Location:
    Erps-Kwerps, Belgium
    Deze morgen heb ik dan kunnen laden tot 393km range.
    Naast mijn bureau in Brussel is er een BMW garage (Evere) waar ze ook de BMW i3 verkopen. Binnen gestapt met de vraag of ik hier mijn Tesla Model S mocht laden. En dat mocht. 32A aan 30km/hr kunnen laden tot 499 km range.

    Na het werk vertrokken en steeds tussen 109-113 km/u gereden met CC.

    Ik ben in Parijs toegekomen met de volgende trip info: 323,2 km 67,9 kWh 210 Wh/km en nog 51 km range op de teller.

    Mijn conclusie is dan ook dat je met een Tesla Model S 85kW Max 350km in een stuk kunt rijden zonder bij te laden. En dat is enorm.
     
  10. Soulopoulos

    Soulopoulos Byron VIN:22999

    Joined:
    Jan 9, 2013
    Messages:
    201
    Location:
    Erps-Kwerps, Belgium
    Dus nu ben ik in Parijs. En alle laadpalen zijn Type 1 of Type 3 en mijn UMC wil niet laden op de stopcontacten die ik gevonden heb.

    Ga ik morgen thuis geraken? Momenteel niet wat hij is 0,0 aan het laden.
     
  11. Stations | Autolib
    Genoeg palen, maar inderdaad type 3 en zonder type2-3 kabel kom je niet verder.
    Dan de UMC - heb je de plug al omgedraaid?

    - - - Updated - - -

    Dat wordt waarschijnlijk 1 vd 5 IKEA's rondom Paris opzoeken?
    http://openchargemap.org/site/

    Even iemand zoeken die je erheen rijdt, auto aan paal, terugrijden, slapen, morgen zelfde spelletje maar dan andersom.

    - - - Updated - - -

    Er zijn twee BP stations met type 2 laders: check http://fr.chargemap.com
    Die zijn aan de rand van de stad, dus je kunt er met de metro heen?
     
  12. Z1970

    Z1970 Tezla has arrived

    Joined:
    Feb 19, 2013
    Messages:
    798
    Location:
    Vianen
    Ik heb een type 3 naar 2 stekker besteld en hoop eind december hiermee in Frankrijk te kunnen laden. Als iemand vóór of na die tijd (20-28 dec) die kant opgaat en de kabel wil lenen, pm me dan even.

    ps: T-day vandaag! 1400 uur, Tesla, Tilburg.
     
  13. Hannes

    Hannes Member

    Joined:
    Sep 5, 2013
    Messages:
    103
    Location:
    Netherlands
    Zaterdag, de dag na aflevering een 395km gereden zonder tussentijds opladen en had nog 50 km 'projected range' over. Ik heb toen niet harder gereden dan 104 km en voornamelijk snelweg. Het gemiddeld verbruik was 199kwh dus 400 km moet mogelijk zijn. Om de rated range te rijden denk ik dat de snelheid niet hoger dan 85km mag zijn.
     
  14. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,947
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ben wel heel benieuwd hoe het verhaal afgelopen is?
     
  15. Soulopoulos

    Soulopoulos Byron VIN:22999

    Joined:
    Jan 9, 2013
    Messages:
    201
    Location:
    Erps-Kwerps, Belgium
    Ik ben nu aan het overnachten in Van der Valk, Nivelles. Maar de Type 2 lader is bezet door een hybride Volvo.
    De receptie zal mij informeren wanneer hij vertrekt.
    Er staat nog 10km range op mijn teller.
     
  16. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,556
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    Wat een avontuur... Waar heb je gisteren dan nog geladen?
     
  17. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,765
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    hey Byron, hoe is het afgelopen ?
     
  18. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,319
    Location:
    Den Haag
    In tegenstelling tot bovenstaand verhaal is mijn roadtrip (van Den Haag via Maastricht) naar Parijs qua laden succesvoller verlopen.
    In Maastricht vol kunnen laden ondanks dat de laadpaal ge-ICE'd was (zie Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 8).
    Onderweg redelijk snel kunnen laden bij Ikea Reims (zie Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 9).
    En nu sta ik in Parijs in de Saemes parking Porte d'Orleans te laden aan een schuko. Gelukkig had ik een verlengkabel bij me, want de UMC stekker is zo onhandig qua formaat dat deze niet rechtstreeks in het stopcontact in een klein kastje paste. Langzaam, maar snel genoeg om morgen weer vol te vertrekken. :)

    image.jpg

    image.jpg

    Info over de parking:
    Parking Porte dOrléans | SAEMES
    Parking Porte d'Orléans: charge point in Paris
    Tarief is 26 euro per dag (of 50 euro voor de drie dagen die ik er sta) en gratis laden.
     
  19. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,765
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    en duidelijk geod bewaakt.
     
  20. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,319
    Location:
    Den Haag
    Overigens nog een compliment voor dit forum. Zonder alle kennis hier had ik:
    - geen 8m type 2 kabel gehad
    - niet geweten dat ik bij Ikea in Frankrijk kon laden
    - geen verlengkabel gehad of een met onvoldoende diameter
    - niet geweten dat de UMC stekker omgedraaid moet worden als deze niet wil laden

    Zonder deze informatie was ik dus nooit (op tijd) in Parijs aangekomen. Bedankt!
     

Share This Page