Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

RoadTrip Brussel -> Parijs (26/11/2013)

This site may earn commission on affiliate links.

Soulopoulos

Byron VIN:22999 & 151975
Jan 9, 2013
202
1
Haacht, Belgium
RoadTrip Brussel -> Parijs

Dinsdag 26 november zal ik van Brussel naar Parijs rijden.
Een roadtrip van 336km in +/- 3u15.
Hier zal ik documenteren hoeveel kWh ik verbruik en waar ik zal laden.
Zodat als iemand anders ook eens naar Parijs wil rijden ze gebruik kunnen maken van de lessons learned tijdens deze trip.
Alle tips zijn welkom...
- Laden bij IKEA
- Parkeren in het treinstation Saint-Lazare om tijdens de overnachting aan 13A te kunnen laden
- ...
 
Last edited:
Dinsdag 26 november zal ik van Brussel naar Parijs rijden.
Een roadtrip van 336km in +/- 3u15.
Hier zal ik documenteren hoeveel kWh ik verbruik en waar ik zal laden.
Zodat als iemand anders ook eens naar Parijs wil rijden ze gebruik kunnen maken van de lessons learned tijdens deze trip.
Alle tips zijn welkom...
- Laden bij IKEA
- Parkeren in het treinstation Saint-Lazare om tijdens de overnachting aan 13A te kunnen laden
- ...

good luck Byron.

(én op die dag mag ik, en Jeroen, de S gaan oppikken in Woluwe.)
 
Hoe traag moet ik rijden om 120kWh in Cruise Controle te halen.
Ik heb nu een gemiddelde van 249kWh...

Ik denk dat er 210wh/km bedoelt word. ik dacht dat voor de 500km uit de specs je full charge a rato van 180wh/km moet rijden (en dat is veel moeilijker). 210wh/km is/was doenbaar in september oktober maar dat lukt mij intussen ook niet meer (kouder en de winterbanden)
 
Deze morgen heb ik dan kunnen laden tot 393km range.
Naast mijn bureau in Brussel is er een BMW garage (Evere) waar ze ook de BMW i3 verkopen. Binnen gestapt met de vraag of ik hier mijn Tesla Model S mocht laden. En dat mocht. 32A aan 30km/hr kunnen laden tot 499 km range.

Na het werk vertrokken en steeds tussen 109-113 km/u gereden met CC.

Ik ben in Parijs toegekomen met de volgende trip info: 323,2 km 67,9 kWh 210 Wh/km en nog 51 km range op de teller.

Mijn conclusie is dan ook dat je met een Tesla Model S 85kW Max 350km in een stuk kunt rijden zonder bij te laden. En dat is enorm.
 
Dus nu ben ik in Parijs. En alle laadpalen zijn Type 1 of Type 3 en mijn UMC wil niet laden op de stopcontacten die ik gevonden heb.
Ga ik morgen thuis geraken? Momenteel niet wat hij is 0,0 aan het laden.

Stations | Autolib
Genoeg palen, maar inderdaad type 3 en zonder type2-3 kabel kom je niet verder.
Dan de UMC - heb je de plug al omgedraaid?

- - - Updated - - -

Dat wordt waarschijnlijk 1 vd 5 IKEA's rondom Paris opzoeken?
http://openchargemap.org/site/

Even iemand zoeken die je erheen rijdt, auto aan paal, terugrijden, slapen, morgen zelfde spelletje maar dan andersom.

- - - Updated - - -

Er zijn twee BP stations met type 2 laders: check http://fr.chargemap.com
Die zijn aan de rand van de stad, dus je kunt er met de metro heen?
 
Stations | Autolib
Genoeg palen, maar inderdaad type 3 en zonder type2-3 kabel kom je niet verder.
Dan de UMC - heb je de plug al omgedraaid?

- - - Updated - - -

Dat wordt waarschijnlijk 1 vd 5 IKEA's rondom Paris opzoeken?
Open Charge Map - The global public registry of electric vehicle charging locations

Even iemand zoeken die je erheen rijdt, auto aan paal, terugrijden, slapen, morgen zelfde spelletje maar dan andersom.

- - - Updated - - -

Er zijn twee BP stations met type 2 laders: check ChargeMap - Carte des bornes de recharge pour voitures électriques
Die zijn aan de rand van de stad, dus je kunt er met de metro heen?
Ik heb een type 3 naar 2 stekker besteld en hoop eind december hiermee in Frankrijk te kunnen laden. Als iemand vóór of na die tijd (20-28 dec) die kant opgaat en de kabel wil lenen, pm me dan even.

ps: T-day vandaag! 1400 uur, Tesla, Tilburg.
 
Na het werk vertrokken en steeds tussen 109-113 km/u gereden met CC.

Ik ben in Parijs toegekomen met de volgende trip info: 323,2 km 67,9 kWh 210 Wh/km en nog 51 km range op de teller.

Mijn conclusie is dan ook dat je met een Tesla Model S 85kW Max 350km in een stuk kunt rijden zonder bij te laden. En dat is enorm.

Zaterdag, de dag na aflevering een 395km gereden zonder tussentijds opladen en had nog 50 km 'projected range' over. Ik heb toen niet harder gereden dan 104 km en voornamelijk snelweg. Het gemiddeld verbruik was 199kwh dus 400 km moet mogelijk zijn. Om de rated range te rijden denk ik dat de snelheid niet hoger dan 85km mag zijn.
 
In tegenstelling tot bovenstaand verhaal is mijn roadtrip (van Den Haag via Maastricht) naar Parijs qua laden succesvoller verlopen.
In Maastricht vol kunnen laden ondanks dat de laadpaal ge-ICE'd was (zie Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 8).
Onderweg redelijk snel kunnen laden bij Ikea Reims (zie Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 9).
En nu sta ik in Parijs in de Saemes parking Porte d'Orleans te laden aan een schuko. Gelukkig had ik een verlengkabel bij me, want de UMC stekker is zo onhandig qua formaat dat deze niet rechtstreeks in het stopcontact in een klein kastje paste. Langzaam, maar snel genoeg om morgen weer vol te vertrekken. :)

image.jpg


image.jpg


Info over de parking:
Parking Porte dOrléans | SAEMES
Parking Porte d'Orléans: charge point in Paris
Tarief is 26 euro per dag (of 50 euro voor de drie dagen die ik er sta) en gratis laden.
 
In tegenstelling tot bovenstaand verhaal is mijn roadtrip (van Den Haag via Maastricht) naar Parijs qua laden succesvoller verlopen.
In Maastricht vol kunnen laden ondanks dat de laadpaal ge-ICE'd was (zie Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 8).
Onderweg redelijk snel kunnen laden bij Ikea Reims (zie Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure - Page 9).
En nu sta ik in Parijs in de Saemes parking Porte d'Orleans te laden aan een schuko. Gelukkig had ik een verlengkabel bij me, want de UMC stekker is zo onhandig qua formaat dat deze niet rechtstreeks in het stopcontact in een klein kastje paste. Langzaam, maar snel genoeg om morgen weer vol te vertrekken. :)

View attachment 36800



Info over de parking:
Parking Porte dOrléans | SAEMES
Parking Porte d'Orléans: charge point in Paris
Tarief is 26 euro per dag (of 50 euro voor de drie dagen die ik er sta) en gratis laden.

en duidelijk geod bewaakt.
 
Overigens nog een compliment voor dit forum. Zonder alle kennis hier had ik:
- geen 8m type 2 kabel gehad
- niet geweten dat ik bij Ikea in Frankrijk kon laden
- geen verlengkabel gehad of een met onvoldoende diameter
- niet geweten dat de UMC stekker omgedraaid moet worden als deze niet wil laden

Zonder deze informatie was ik dus nooit (op tijd) in Parijs aangekomen. Bedankt!