Breda Parijs in 9 uur!!!
Mijn vrouw zegt zullen we niet toch met de ICE gaan ?
Ik zeg klein avontuurtje is toch leuk? En we kunnen onderweg laden.
zo gezegd zo gedaan.
09:00 zaterdag gezin in de auto volle accu en met 101 km/pu naar Brussel
Total Ruisbroek even laden! Nog 256 typical range Helaas niemand weet van een Plug to Drive station... De toiletdame gelukkig wel en die verteld dat die aan de overkant (E19 richting Brussel) staat, dus weg overgestoken en .... Helaas alleen normale 220 aansluiting en ChaMeDo de 32a en 63A zijn afgeblind, bij navraag al een maandje, reden??
Dus terug naar Ikea Anderlecht en daar na even zoeken voor hoofdingang buiten keurig aan mennekes type 2 kunnen laden a 64 kmpu typical inmiddels stond de teller op 243.
Kinderen in de ballen bak ( werd moeilijk gedaan omdat we geen belgisch telefoonnummer hadden voor bellen bij calamiteiten??)
en wij aan de koffie, heeel veeel koffie. En mijn ogen uit gekeken naar het volk wat daar komt.
Hele gezinnen die voor 0,75 euro een ijshoorntje kopen, vieze kopjes pakken voor koffie,vieze glazen pakken voor frisdrank, en met 1 ijshoorntje 10 keer opnieuw ijs halen en dit op bordjes scheppen om met het gezin te delen. (........)
Na een uur kinderen uit de ballenbak en met zijn allen aan de "lunch" (sorry maar dit vind ik echt niet te fr.....)
2 uur later accu weer vol en met range van 374 weer op pad inmiddels is het 13.00
met een snelheid van 95 kmpu verder gereden, bij Parijs nog 35km op de teller dus toch even bijladen bij Ikea paris nord
daar klein uurtje met de kids tikkertje gedaan en met 95 km range naar hotel.
inmiddels was het 17.15 dus file hotel bereikt om 18.20.
Met een ICE was ik om 13.00 in Parijs aangekomen .......
eerst met gezin hotelletje douche en lekker hapje eten in centrum, daarna een parking gezocht met laadmogelijkheid.
na tip hier op forum bij Saemes parking gezet op rue des piramides ( ze hebben er 8 met laadmogelijkheid op schuko) en daar staat hij perfect in het zicht van portier te laden met 13 kmpu
Wat heb ik geleerd:
ik ben geen echte pionier zeker niet met het gezin, dit soort grappen moet ik niet teveel uithalen
Mijn verbruik is ondanks mijn slakkengang 218 gemiddeld over 421 km.
Total is totaal nutteloos voor electric charging ( plug to drive is alleen ChaMDo)
Met ChaMeDo is het leven een stuk makkelijker voor ned,belg,frankrijk, ( Total,fastned,nissan,renault)
Ikea werkt fantastisch (chapeau ikea!) maar natuurlijk voor de pioniers want wie wil er op reis nou 2 uur door een warenhuis wandelen iedere 200 km en een vieze lunch naar binnen werken.
Laden in Parijs werkt goed Saemes parking heeft keurige mogelijkheden en er zullen ook nog een paar andere zijn.
in Frankrijk heb je veel bekijks (alleen jammer dat ze jou inhalen ipv andersom....zelfs touringcar haalt me in!) en val je op
In Parijs zelf nog meer stond met eten gisteren achter Ferrari en voor Porsche en Masarati en raad eens wie het meeste aandacht trok....
woensdag weer terug brrr. Zie er nu al tegenop denk dat we met 80 per uur naar huis zoemen en dan weer bij de Ikea gaan hangen tot ik thuis kan komen.
Al met al na een dagje en een hoop goede wijn en lekker eten, ben ik weer in de juiste mood, maar zou ik het nog eens doen? Nee voorlopig niet zonder snellaadpunten. En het bereik van de tesla in de winter is echt dramatisch met een beetje normaal (en dan bedoel ik geen 100 ) rijden is max 250 km en dat is echt te weinig tov het beloofde. Het kan niet zo zijn dat ik voor L.U.L. Rijdt a 80 per uur om een afstand van 400 km moet overbruggen
ps ik heb een 85+ full option met momenteel winterbanden 19"
Mijn vrouw zegt zullen we niet toch met de ICE gaan ?
Ik zeg klein avontuurtje is toch leuk? En we kunnen onderweg laden.
zo gezegd zo gedaan.
09:00 zaterdag gezin in de auto volle accu en met 101 km/pu naar Brussel
Total Ruisbroek even laden! Nog 256 typical range Helaas niemand weet van een Plug to Drive station... De toiletdame gelukkig wel en die verteld dat die aan de overkant (E19 richting Brussel) staat, dus weg overgestoken en .... Helaas alleen normale 220 aansluiting en ChaMeDo de 32a en 63A zijn afgeblind, bij navraag al een maandje, reden??
Dus terug naar Ikea Anderlecht en daar na even zoeken voor hoofdingang buiten keurig aan mennekes type 2 kunnen laden a 64 kmpu typical inmiddels stond de teller op 243.
Kinderen in de ballen bak ( werd moeilijk gedaan omdat we geen belgisch telefoonnummer hadden voor bellen bij calamiteiten??)
en wij aan de koffie, heeel veeel koffie. En mijn ogen uit gekeken naar het volk wat daar komt.
Hele gezinnen die voor 0,75 euro een ijshoorntje kopen, vieze kopjes pakken voor koffie,vieze glazen pakken voor frisdrank, en met 1 ijshoorntje 10 keer opnieuw ijs halen en dit op bordjes scheppen om met het gezin te delen. (........)
Na een uur kinderen uit de ballenbak en met zijn allen aan de "lunch" (sorry maar dit vind ik echt niet te fr.....)
2 uur later accu weer vol en met range van 374 weer op pad inmiddels is het 13.00
met een snelheid van 95 kmpu verder gereden, bij Parijs nog 35km op de teller dus toch even bijladen bij Ikea paris nord
daar klein uurtje met de kids tikkertje gedaan en met 95 km range naar hotel.
inmiddels was het 17.15 dus file hotel bereikt om 18.20.
Met een ICE was ik om 13.00 in Parijs aangekomen .......
eerst met gezin hotelletje douche en lekker hapje eten in centrum, daarna een parking gezocht met laadmogelijkheid.
na tip hier op forum bij Saemes parking gezet op rue des piramides ( ze hebben er 8 met laadmogelijkheid op schuko) en daar staat hij perfect in het zicht van portier te laden met 13 kmpu
Wat heb ik geleerd:
ik ben geen echte pionier zeker niet met het gezin, dit soort grappen moet ik niet teveel uithalen
Mijn verbruik is ondanks mijn slakkengang 218 gemiddeld over 421 km.
Total is totaal nutteloos voor electric charging ( plug to drive is alleen ChaMDo)
Met ChaMeDo is het leven een stuk makkelijker voor ned,belg,frankrijk, ( Total,fastned,nissan,renault)
Ikea werkt fantastisch (chapeau ikea!) maar natuurlijk voor de pioniers want wie wil er op reis nou 2 uur door een warenhuis wandelen iedere 200 km en een vieze lunch naar binnen werken.
Laden in Parijs werkt goed Saemes parking heeft keurige mogelijkheden en er zullen ook nog een paar andere zijn.
in Frankrijk heb je veel bekijks (alleen jammer dat ze jou inhalen ipv andersom....zelfs touringcar haalt me in!) en val je op
In Parijs zelf nog meer stond met eten gisteren achter Ferrari en voor Porsche en Masarati en raad eens wie het meeste aandacht trok....
woensdag weer terug brrr. Zie er nu al tegenop denk dat we met 80 per uur naar huis zoemen en dan weer bij de Ikea gaan hangen tot ik thuis kan komen.
Al met al na een dagje en een hoop goede wijn en lekker eten, ben ik weer in de juiste mood, maar zou ik het nog eens doen? Nee voorlopig niet zonder snellaadpunten. En het bereik van de tesla in de winter is echt dramatisch met een beetje normaal (en dan bedoel ik geen 100 ) rijden is max 250 km en dat is echt te weinig tov het beloofde. Het kan niet zo zijn dat ik voor L.U.L. Rijdt a 80 per uur om een afstand van 400 km moet overbruggen
ps ik heb een 85+ full option met momenteel winterbanden 19"