Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

RoadTrip Brussel -> Parijs (26/11/2013)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben op en neer naar parijs gereden dit weekend en ben op de heenweg via oosterhout gereden waar ik de auto zo'n beetje volledig vol geladen heb, daarna via kortrijk gereden om nog wat bij te laden. Op de terugweg ben ik in 1 keer van Parijs naar Oosterhout gereden, 430km, 69,5kWh verbruikt, 161wh/km, met een gemiddelde snelheid van rond de 90-95km/u denk ik uiteindelijk. Niet bepaald aan te raden want het is echt geestdodend. Volgende keer dus weer een korte tussenstop maken in Kortrijk maar het is wel leuk om te weten dat je prima naar Parijs kan rijden vanaf Oosterhout mits je rustig aan doet.

Hey Ivog, hoe lang heb je er uiteindelijk over gedaan om weer in Oosterhout te komen vanaf Parijs?
 
Wij willen komend weekend even een paar dagen naar Parijs. Onderweg laden in Nivelles dan is dat geen probleem. Maar wat doe ik in Parijs? We hebben een airbnb in Montmartres op het oog. Zou ik in de stad kunnen parkeren en laden of is het verstandiger om de auto aan de rand van de stad in een parkeergarage aan de lader achter te laten en dan openbaar vervoer te nemen? Was er niet een garage met heel veel laadpunten ten noorden van de stad?
En heb ik een type3-type2 kabel nodig dan?
Thx,
Maurice.
 
Wij willen komend weekend even een paar dagen naar Parijs. Onderweg laden in Nivelles dan is dat geen probleem. Maar wat doe ik in Parijs? We hebben een airbnb in Montmartres op het oog. Zou ik in de stad kunnen parkeren en laden of is het verstandiger om de auto aan de rand van de stad in een parkeergarage aan de lader achter te laten en dan openbaar vervoer te nemen? Was er niet een garage met heel veel laadpunten ten noorden van de stad?
En heb ik een type3-type2 kabel nodig dan?
Thx,
Maurice.
Je hebt zeker een Type3-Type2 kabel nodig als je in Parijs/Frankrijk comfortabel wilt laden. Voor 20€ kan je ook een AutoLib laadpas kopen. Die hebben heel veel laadplaatsen bovengronds. De ondergrondse parkeerplaatsen zijn gewoon te klein/te smal in Parijs.
 
Bedankt. En wat raad je aan: in de stad of buiten de stad parkeren? Ik heb de auto in Parijs niet echt nodig lijkt me.

Wij zijn in mei een lang weekend in Parijs geweest - 2 Vw. en 2 kids. Ik vind het rijden in Parijs erg leuk - dus kon dat niet helemaal laten. Maar veel makkelijker ben je natuurlijk af met de metro. We hebben de auto in de hotel-garage gelaten op 220V en na het weekend met 100% geladen weer meegenomen, Zakenhotel in La Defense direct naast halte metro/RER - geen kraak of smaak aan. Maar wel heel goedkoop op dit soort tijdstippen.
 
of is het verstandiger om de auto aan de rand van de stad in een parkeergarage aan de lader achter te laten en dan openbaar vervoer te nemen?
Ik heb weinig ervaring met publieke laadplaatsen (laad eigenlijk meestal thuis), maar riskeer je in dit geval zo'n laadplaats in een parkeergarage niet nodeloos te blokkeren? Je gaat immers langer in Parijs blijven dan je wagen tijd zal nodig hebben om volledig opgeladen te raken. En wat dan? Of wat zegt de laadetiquette voor dit soort gevallen?