Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadtrip Montenegro & Albanie

This site may earn commission on affiliate links.
Eind volgende week ga ik met de vrouw en kinderen met onze X op een trip naar de Balkan. Specifiek naar Montenegro en Albanie. We zijn al in veel landen geweest maar daar konden we altijd wel terugvallen op de SuC's ( Polen/Noorwegen/Zweden/Kroatie waren wat "lastig" soms maar Italie/Frankrijk etc zonder problemen)

We beginnen met een lange stint naar zuid kroatië in 2 dagen. Dat is geen enkel probleem vanwege de vele superchargers.

Daarna wordt het wat spannend, de beide landen staan niet bekend om hun uitstekende laadpalen. Vooral omdat we wat op de "bonnefooi" gaan zijn we afhankelijk van de standaard stopcontacten die we onderweg tegenkomen bij de overnachtingen.

Heb mijn apps iig bijgewerkt met Chargemap/Plugsurfing/Evway/Plugshare etc.

Zijn er nog mensen die eerder die kant op zijn gegaan en daar ervaringen mee hebben?

En is er iemand waar ik een Juicebooster of Fivari lader van kan lenen voor die 2 weken?

@widodh heeft mij al voorzien van een ChaDeMo adapter mocht ik die nodig hebben, waarvoor dank!!
 
  • Like
Reactions: widodh
Gaat Elon Bear mee?
Ga volgende week vrijdag weg, als hij dan terug is neem ik hem wel mee...ook al zijn er weinig SuC’s daar :)

Leuke trip! Montenegro en Bosnia geweest. Gebruik gemaakt van Plugshare, aardig zijn tegen mensen en een niet al te vast reisschema hebben. Wees er wel op voorbereid dat je Tesla in die landen wel offline is. Met Chademo, Type2 en UMC heb ik het prima kunnen redden.
Euh...offline? Wat bedoel je precies, dat de sim kaart het niet doet daar? Geen maps en muziek? Zou wel jammer zijn...
 
Wauw, dat lijkt me wel een leuke reis!
Wij zijn vorige zomer naar Kroatië en Bosnië geweest. Ik had er ook niet aan gedacht, maar in Bosnië heb je inderdaad geen internetconnectie, dus geen navigatie en geen spotify. Wij hebben voor de navigatie de auto geconnecteerd met het wifi netwerk van het hotel en dan konden we de route instellen en zo rijden (om ons mobiel internetgebruik op de gsm wat te beperken). Maar dan kan hij tussendoor wel niet hernavigeren als je verkeerd rijdt. Dus een aparte gps meenemen is wel heel handig! Verder met type 2 en de UMC met een lange verlengkabel geladen en dat ging prima.
 
Eind volgende week ga ik met de vrouw en kinderen met onze X op een trip naar de Balkan. Specifiek naar Montenegro en Albanie. We zijn al in veel landen geweest maar daar konden we altijd wel terugvallen op de SuC's ( Polen/Noorwegen/Zweden/Kroatie waren wat "lastig" soms maar Italie/Frankrijk etc zonder problemen)

We beginnen met een lange stint naar zuid kroatië in 2 dagen. Dat is geen enkel probleem vanwege de vele superchargers.

Daarna wordt het wat spannend, de beide landen staan niet bekend om hun uitstekende laadpalen. Vooral omdat we wat op de "bonnefooi" gaan zijn we afhankelijk van de standaard stopcontacten die we onderweg tegenkomen bij de overnachtingen.

Heb mijn apps iig bijgewerkt met Chargemap/Plugsurfing/Evway/Plugshare etc.

Zijn er nog mensen die eerder die kant op zijn gegaan en daar ervaringen mee hebben?

En is er iemand waar ik een Juicebooster of Fivari lader van kan lenen voor die 2 weken?

@widodh heeft mij al voorzien van een ChaDeMo adapter mocht ik die nodig hebben, waarvoor dank!!

Je kan mijn home-made lader lenen als je er nog eentje nodig hebt.

22kW, met de klassieke verloopstekkers :
3*32A rood
3*16A rood
1*32A blauw
1*16A blauw
schuko.
uiteraard geen problemen met neuter of onstabiele spanningen.
plus wat verlengsnoeren naar keuze. 3*32A, 3*16A, 1*16A.

laat maar iets weten - ik woon in Grobbendonk maar moet volgende week donderdag naar Schiphol.
en ook nog met @LastNLSig afspreken ergens in het oosten van NL.



edit : heb je het verslag van deze roadtrip gelezen ?
Of nog sterker, van deze ?
 
Last edited:
Je kan mijn home-made lader lenen als je er nog eentje nodig hebt.

22kW, met de klassieke verloopstekkers :
3*32A rood
3*16A rood
1*32A blauw
1*16A blauw
schuko.
uiteraard geen problemen met neuter of onstabiele spanningen.
plus wat verlengsnoeren naar keuze. 3*32A, 3*16A, 1*16A.

laat maar iets weten - ik woon in Grobbendonk maar moet volgende week donderdag naar Schiphol.
en ook nog met @LastNLSig afspreken ergens in het oosten van NL.



edit : heb je het verslag van deze roadtrip gelezen ?
Of nog sterker, van deze ?

Wat een leuke verhalen!! Daar is mijn tripje naar Albanië niks bij :) erg mooi om te zien en te lezen hoe zij zulke afstanden afgelegd hebben met een elektrische auto naar zulke plekken. Zal eens kijken of ik mijn vrouw voor de volgende trip ook naar een “onmogelijke” plek kan krijgen!
 
Wat een leuke verhalen!! Daar is mijn tripje naar Albanië niks bij :) erg mooi om te zien en te lezen hoe zij zulke afstanden afgelegd hebben met een elektrische auto naar zulke plekken. Zal eens kijken of ik mijn vrouw voor de volgende trip ook naar een “onmogelijke” plek kan krijgen!
Wat dacht je van de CCCC (Climate Changing China Circuit)?
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Zo de eerste 1.500km zitten erop. Zoals verwacht een appeltje eitje...wat een heerlijke rit door Duitsland / Oostenrijk / Slovenie op de superchargers!

Gemiddeld vebruik tot nu toe met de X90D op 20” zomerbanden en volle bepakking is 218 kW/h. Valt niet tegen.

Met dank aan @s-199910 voor de fijne lader! ( erg fijn!! ) De standaard UMC doet het hier op de 16A camping stekker maar voor 5min en klapt er dan al uit, nu dus niet. Met 12 km/h laden is het geen SuC snelheid maar komen we iig verder mee ;-)

Deze week verder naar Montenegro.

SuC zuid Slovenië
D4754587-A9F9-43E2-883E-B60D88600A4B.jpeg


Laden @ Kroatië
7F2610E0-85B7-4095-B9D7-831754F7A944.jpeg


Laadoplossing @S-19910
BD124392-9EAC-40D8-B7A4-4D1CD0B3FBB3.jpeg
 
Met dank aan @s-199910 voor de fijne lader!

Frank,

een '9' teveel: S-19910...
Je doet Dirk hiermee als 'early adopter' een beetje 'oneer' aan :rolleyes:
Tenzij Dirk ondertussen natuurlijk een nieuwe model S/VIN nummer heeft ??

Veel plezier 'on the road'; heb ook al deze adapter kunnen/mogen gebruiken, dus eigenlijk zou deze adapter mogen meedingen in de 'Elon Bear' categorie :D
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Xfrank