TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Roaming ervaringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by redevries, Dec 10, 2013.

1. redevries

redevries René de Vries

Ik rijd nogal eens tussen Nederland en België heen en weer. Bij de navigatie merk ik dat het erg lang duurt voordat de 3G overschakelt. Het grappige is dan dat je navigatie achter je stuur het prima blijft doen, en je ziet ook wel een oranje streep op je Google map. De kaarten worden dan niet niet geladen.

Meestal gaat het overschakelen wel goed, alhoewel je zo maar 10 minuten zonder detail kaart zit. Echter, de laatste twee keer dat ik terug kom naar Nederland, pak hij wel het Nederlandse netwerk, maar geen 3G. De enige manier om dat weer terug te krijgen is met een reboot. Dat vind ik nogal drastisch. Wat zijn jullie ervaringen met roaming in grensstreek?

René

2. Dylan

Dylan Member

Toen ik zaterdag België in reed, duurde het inderdaad even voordat hij weer online kwam, maar werkte uiteindelijk perfect. Bij terugkomst heb ik er eigenlijk niet op gelet. En rebooten of resetten heb ik nog nooit gedaan!

3. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

klopt, ik heb dat elke dag enkele keren; ik rij B->Nl->B->NL->B, en vooral : een tijdje langs de grens.
    we zouden zelf -uit de beschikbare lijst- de beste provider moeten kunnen kiezen. cfr de smartphone; die moet ik ook wel even helpen als ik rond de grens blijft hangen.

De navigatie achter het stuur zijn vaste kaarten van Garmin/Navigon - oude kaarten zelfs ! Die blijven bijgevolg wel werken.

4. martinve

martinve Active Member

Is er trouwens enige communicatie omtrent het updaten van de maps ?
    Toch wel een beetje een blamage... Alles 3G, internet radio, auto van x weken oud, high tech, high end......... en dan een kaart van meer dan 1 jaar oud.....

5. Teaser

Teaser Member

Lekker voor je roaming kosten ;-)

6. Andre68

Andre68 Driving BlueBolt

Waar zie je je kaartversie?

7. ebullio

ebullio Active Member

Die kan je niet zien

8. Steven

Steven Member

Die kan je volgens mij inderdaad nergens zien. En daar baal ik wel van want ik heb in die 15 maanden nog nooit een bericht gehad dat er een kaartupdate was uitgevoerd. Dus vrees dat ik nog met de oorspronkelijke kaarten zit.

9. ebullio

ebullio Active Member

Zeker weten doe je het alleen als je zelf het update bericht hebt gezien, maar het kan natuurlijk dat je vrouw hem zag en weggeklikt heeft.

10. Steven

Steven Member

Ware het niet dat ik gescheiden ben en de enige bestuurder vande auto ben :wink:.

11. ERvee

ERvee member

Niet hoeven delen. Zou zomaar jaloers kunnen worden. Ik krijg laatste tijd de neiging om m'n sleutels te verstoppen...

12. tonvanboven

tonvanboven Member

Ze kan hem ook met de app starten ;-)

13. ERvee

ERvee member

Jaha. Maar dat weet ze (nog) niet...

Share This Page