Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roaming ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rijd nogal eens tussen Nederland en België heen en weer. Bij de navigatie merk ik dat het erg lang duurt voordat de 3G overschakelt. Het grappige is dan dat je navigatie achter je stuur het prima blijft doen, en je ziet ook wel een oranje streep op je Google map. De kaarten worden dan niet niet geladen.

Meestal gaat het overschakelen wel goed, alhoewel je zo maar 10 minuten zonder detail kaart zit. Echter, de laatste twee keer dat ik terug kom naar Nederland, pak hij wel het Nederlandse netwerk, maar geen 3G. De enige manier om dat weer terug te krijgen is met een reboot. Dat vind ik nogal drastisch. Wat zijn jullie ervaringen met roaming in grensstreek?

René
 
Toen ik zaterdag België in reed, duurde het inderdaad even voordat hij weer online kwam, maar werkte uiteindelijk perfect. Bij terugkomst heb ik er eigenlijk niet op gelet. En rebooten of resetten heb ik nog nooit gedaan!
 
Ik rijd nogal eens tussen Nederland en België heen en weer. Bij de navigatie merk ik dat het erg lang duurt voordat de 3G overschakelt. Het grappige is dan dat je navigatie achter je stuur het prima blijft doen, en je ziet ook wel een oranje streep op je Google map. De kaarten worden dan niet niet geladen.

Meestal gaat het overschakelen wel goed, alhoewel je zo maar 10 minuten zonder detail kaart zit. Echter, de laatste twee keer dat ik terug kom naar Nederland, pak hij wel het Nederlandse netwerk, maar geen 3G. De enige manier om dat weer terug te krijgen is met een reboot. Dat vind ik nogal drastisch. Wat zijn jullie ervaringen met roaming in grensstreek?

René

Toen ik zaterdag België in reed, duurde het inderdaad even voordat hij weer online kwam, maar werkte uiteindelijk perfect. Bij terugkomst heb ik er eigenlijk niet op gelet. En rebooten of resetten heb ik nog nooit gedaan!


klopt, ik heb dat elke dag enkele keren; ik rij B->Nl->B->NL->B, en vooral : een tijdje langs de grens.
we zouden zelf -uit de beschikbare lijst- de beste provider moeten kunnen kiezen. cfr de smartphone; die moet ik ook wel even helpen als ik rond de grens blijft hangen.

De navigatie achter het stuur zijn vaste kaarten van Garmin/Navigon - oude kaarten zelfs ! Die blijven bijgevolg wel werken.
 
Die kan je volgens mij inderdaad nergens zien. En daar baal ik wel van want ik heb in die 15 maanden nog nooit een bericht gehad dat er een kaartupdate was uitgevoerd. Dus vrees dat ik nog met de oorspronkelijke kaarten zit.
Zeker weten doe je het alleen als je zelf het update bericht hebt gezien, maar het kan natuurlijk dat je vrouw hem zag en weggeklikt heeft.