Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rode adapter niet leverbaar. Zelf een snoer maken.

This site may earn commission on affiliate links.
Oh, wow! heeft er al iemand printjes laten maken en ter verkoop aangeboden? Want one!

Fuzzy, waar ben je ???

- - - Updated - - -

Heren,

Ik volg deze discussie nu een tijdje.
Ik heb al een aantal keren gevraagd naar die verloopstekker maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Ook ik denk aan knippen en er een Ceeform steker aan te knutselen maar is er nu iemand die kan vertellen of laten zien hoe de bedrading van de verloopstekker geschakeld is?


als ik mij niet vergis, staat de draadcodering in de verloopstekker. (en ook in de CEEstekker)
vervolgens de juiste weerstand op de pilot, en je bent klaar.

ik zou niet verder gaan dan 16A. - waar de TeslaUMC ook voor gemaakt is.
 
Oh, wow! Ik zie zelfs Eagle files: heeft er al iemand printjes laten maken en ter verkoop aangeboden? Want one!

Ik had 50 printjes laten maken, en deze handmatig van onderdelen voorzien.. deze zijn al allemaal weg.

Maaar.. Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt (SI4010), printjes worden momenteel gemaakt, en voorzien van onderdelen.
Een key-fob behuizing heb ik ook geregeld.
fb-20-1-40.jpg

Ik hoop ze binnen twee weken binnen te hebben. Zal dan ook de sourcecode op Github zetten


Om nog even on topic te blijven:

Ik meet een weerstand van 50K tussen aarde en de meest linker pin van de bovenste rij (gezien vanuit de Rode adapter)

Red_Adapter_resistor.jpg
 
Last edited:
Ik had 50 printjes laten maken, en deze handmatig van onderdelen voorzien.. deze zijn al allemaal weg.

ik was te laat...

Maaar.. Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt (SI4010), printjes worden momenteel gemaakt, en voorzien van onderdelen.
Een key-fob behuizing heb ik ook geregeld.

Ik hoop ze binnen twee weken binnen te hebben. Zal dan ook de sourcecode op Github zetten

ik wil er graag twee. Eentje bij mijn vast laadstation thuis, en eentje mobiel. Hopelijk is de serie voldoende groot.
PM mij voor de verdere details als je zover bent. Thx !!!
 
Ik had 50 printjes laten maken, en deze handmatig van onderdelen voorzien.. deze zijn al allemaal weg.

Maaar.. Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt (SI4010), printjes worden momenteel gemaakt, en voorzien van onderdelen.
Een key-fob behuizing heb ik ook geregeld.
View attachment 40246
Ik hoop ze binnen twee weken binnen te hebben. Zal dan ook de sourcecode op Github zetten
Super!! Ik wacht met smart :)
 
Ik wil er ook eentje, maar misschien is het overzichtelijker om even een aparte thread te openen voor de ChargePort openers.

Terug on-topic. Ik weet niet of de pinnummering klopt, maar ik heb ter referentie even deze gemaakt:
UMC Connector.jpg

Voor de rode converter is de bezetting als volgt:
1. Aarde
2. Nul
3. L3
4. L2
5. L1
6. Pilot
7. N.C.
De pilot pin meet een weerstand van 51kΩ naar aarde. Ik heb (nog) niet onder spanning gemeten naar een communicatie-protocol, maar ik neem aan dat een simpele weerstand volstaat omdat ik voor de Schuko een andere weerstand meet.

Voor de Schuko converter is de bezetting als volgt:

1. Aarde
2. Nul
3. L1
4. L1
5. L1
6. Pilot
7. N.C.
De pilot pin meet een weerstand van 100kΩ naar aarde.

Heeft iemand misschien nog een blauwe converter liggen om het overzicht compleet te maken?
 
Ik wil er ook eentje, maar misschien is het overzichtelijker om even een aparte thread te openen voor de ChargePort openers.

Terug on-topic. Ik weet niet of de pinnummering klopt, maar ik heb ter referentie even deze gemaakt:
View attachment 40300
Voor de rode converter is de bezetting als volgt:
1. Aarde
2. Nul
3. L3
4. L2
5. L1
6. Pilot
7. N.C.
De pilot pin meet een weerstand van 51kΩ naar aarde. Ik heb (nog) niet onder spanning gemeten naar een communicatie-protocol, maar ik neem aan dat een simpele weerstand volstaat omdat ik voor de Schuko een andere weerstand meet.

Voor de Schuko converter is de bezetting als volgt:

1. Aarde
2. Nul
3. L1
4. L1
5. L1
6. Pilot
7. N.C.
De pilot pin meet een weerstand van 100kΩ naar aarde.

Heeft iemand misschien nog een blauwe converter liggen om het overzicht compleet te maken?

Beste Mindbinder,

Dat is de info die ik wilde hebben, bedankt.

Ik wil me ook graag opgeven voor 2 van die handige zendertjes.
 
Last edited:
Maaar.. Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt op basis van de chip die Tesla zelf gebruikt (SI4010), printjes worden momenteel gemaakt, en voorzien van onderdelen.
Een key-fob behuizing heb ik ook geregeld.
View attachment 40246
Ik hoop ze binnen twee weken binnen te hebben. Zal dan ook de sourcecode op Github zetten

Erg handig, en zeker in die behuizing. Ik zou er graag een of twee kopen om aan de laadkabels kabels te hangen.
Vind wel dat je dit keer een redelijke vergoeding voor je kunde, werk en tijd moet vragen..

Meer in elk geval dan in je eerste batch.. ... anders gaan we ons hier allemaal nog schuldig zitten voelen :)
 
Beste Mindbinder,

Dat is de info die ik wilde hebben, bedankt.

Ik wil me ook graag opgeven voor 2 van die handige zendertjes.

Wat goed dat jullie deze info delen!
Ik gebruik nu een maand de UMC via een verloopje op mijn CEE wandcontactdoos, maar de UMC is mij te kwetsbaar. Na een week hield ie er mee op, toen van Tesla een nieuwe gekregen. Daar is nu ook een knopje af gesprongen, en ik laat hem echt niet vallen!
Het lijkt me daarom beter een vaste mennekes 2 stekker aan de kabel te maken.
Vraag is alleen: welke weerstand heb ik nodig tussen aarde en PP voor max 16A laden?
Uit een ander draadje haal ik dat In-clusion een kabel heeft gemaakt met 680 Ohm, 220 Ohm hoort bij 32A, en 1500 Ohm bij het schuko opzetstuk. (zie http://www.teslamotorsclub.com/show...-hun-kwaliteit?p=461665&viewfull=1#post461665)
Hierboven lees ik wat anders... wat is nu de juiste? Heeft iemand deze weerstandwaarden ook al eens gemeten aan een kebo of ander laadstation???
 
Last edited: