Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roestvorming Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien goed om een verzameltopic te gaan maken over roestvorming bij de Model 3.
Tis te gek voor woorden dit maar ik trap af:

- Roestvorming achter de achterlicht units

juli2019-roest-01.jpg
juli2019-roest-02.jpg
juli2019-roest-03.jpg


Meer mensen die hier last van hebben?
 
Ik vraag het omdat: dat deel van de auto van aluminium is (Tesla Model 3: here's the alloy mix of the Model 3 body - Electrek) en die "bouten" zijn volgens mij van kunststof (kijk maar naar de vorm).

Er zit ook geen bevestigingsbout aan deze kant om de bout vast te houden, lassen kan niet als het een metalen bout zou zijn (alu op ijzer lassen). Ik denk dus kit/lijm (zo ziet het ook uit).

Er valt daar niks te "roesten".
 
Ik vraag het omdat: dat deel van de auto van aluminium is (Tesla Model 3: here's the alloy mix of the Model 3 body - Electrek) en die "bouten" zijn volgens mij van kunststof (kijk maar naar de vorm).

Er zit ook geen bevestigingsbout aan deze kant om de bout vast te houden, lassen kan niet als het een metalen bout zou zijn (alu op ijzer lassen). Ik denk dus kit/lijm (zo ziet het ook uit).

Er valt daar niks te "roesten".

Interessant.. :) ik ga dit nog eens even voorleggen
 
Oke het verlossende woord: het is wel degelijk roest. De bout is van metaal en het stuk carrosserie daar is van staal. Kreeg een duidelijke foto van de bout en een magneet op de carrosserie die aantoont dat het staal is.
 
Last edited:
Dit lijkt mij een zelf-tappende schroef van een soort die ik nog niet eerder heb gezien.
Deze schroef wordt er van binnenuit ingedraaid. Hierdoor komen wat metaaldeeltje mee naar het oppervlak.
Omdat dit hele dunne schilfers zijn beginnen deze heel snel te oxideren. Kan geen kwaad lijkt me.

Schermafbeelding 2019-07-18 om 16.13.30.png