Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwisser constructie afgebroken!!!!

This site may earn commission on affiliate links.
Dat moet in de X toch opgelost zijn. Gisteren stonden ruitenwissers aan maar zat alles muurvast en behalve een poging om te wissen (die faalde) verder geen problemen... of toch bijna. De X is een loaner en mijn S geraakt maar niet hersteld omdat het sec overspoeld wordt met ruitenwisser herstellingen... het is dan ook de eerste echte sneeuw sinds Tesla naar België kwam :)
 
pas idd maar op met de vastgevrozen ruitenwissers ! Ik vond dat ook niet normaal dat mijn ruitenwissers kapot gingen gingen omdat ze vastgevrozen waren op de raam. Dat geeft bij geen enkel automerk een probleem, enkel bij Tesla ...
Ehm, dat is een ding voor elk merk.

Tenzij je ze kan verwarmen, en die optie is beschikbaar, dan kan de wisser wel los zijn van het raam maar dan draait vrolijk de ruitenwisser motor kapot op de rest van het ijs.

Vraag maar aan willekeurige garagehouder, of Autosloopbedrijf waar die motortjes goud opleveren.
 
Ehm, dat is een ding voor elk merk.

Tenzij je ze kan verwarmen, en die optie is beschikbaar, dan kan de wisser wel los zijn van het raam maar dan draait vrolijk de ruitenwisser motor kapot op de rest van het ijs.

Vraag maar aan willekeurige garagehouder, of Autosloopbedrijf waar die motortjes goud opleveren.
Bij een Tesla breekt de hele ophanging van de ruitenwisser af als deze geblokkeerd wordt door bijv. ijs.
Bij geen enkel merk heb ik ooit schade gehad door een geblokkeerde ruitenwisser.
Wel kan ik me voorstellen dat er soms een motortje sneuvelt maar die kosten zullen niet uit de pan rijzen.
 
Ze zetten niet voor niks in Scandinavië hun wissers omhoog voor het slapen gaan...

Maar inderdaad, oftewel het motortje van de S is te sterk, waardoor het mechaniek breekt, ofwel het mechaniek zelf is te zwak. (Duh...)
Toen ik als stagiair aan de slag mocht bij Volvo/NedCar (in een vorig leven) was mijn opdracht... jawel, ruitenwisser aansturing ontwerpen. Het zal bij Tesla ook wel door stagiaires ontworpen zijn :D