Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwisser Model X spontaan afgebroken

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren avond op de snelweg brak spontaan de ruitenwisser aan de bestuurders zijde af. Het blad is losgekomen van de houder. Ik zal een foto plaatsen.
Lastig natuurlijk om zo veilig verder te rijden, gelukkig was de bui snel voorbij en kon ik toch naar huis.
Hebben meer mensen dit ervaren?
image.jpg
 
Er is een fix voor de ruitenwissers voor de Model X, het kon namelijk voorkomen dat de maximale uitslag van de ruitenwisser aan de bestuurderzijde te dicht tegen de rand van de ruit aankwam, in combinatie met veel zijwaartse wind kon het voorkomen dat de ruitenwisser zelfs over deze rand heen schoot.

Ik verwacht dat dit ook bij jou gebeurd is, temeer ook omdat er gisteren (en vandaag) veel wind staat, waardoor de ruitenwisser uiteindelijk is afgebroken. Tesla kan deze maximale ruitenwisseruitslag wat terugbrengen met een fix.
 
Er is een fix voor de ruitenwissers voor de Model X, het kon namelijk voorkomen dat de maximale uitslag van de ruitenwisser aan de bestuurderzijde te dicht tegen de rand van de ruit aankwam, in combinatie met veel zijwaartse wind kon het voorkomen dat de ruitenwisser zelfs over deze rand heen schoot.

Ik verwacht dat dit ook bij jou gebeurd is, temeer ook omdat er gisteren (en vandaag) veel wind staat, waardoor de ruitenwisser uiteindelijk is afgebroken. Tesla kan deze maximale ruitenwisseruitslag wat terugbrengen met een fix.
Volgens mij heeft de ruitenwisser zelf bij @Roland79 de maximale uitslag behoorlijk weten te reduceren.
 
Ik heb het drie jaar geleden ook gehad, midden in een gierende stortbui in de afdaling van de Brennerpas. Als ik je foto zie denk ik dat alleen de bevestiging van de ruitenwisser stuk is. Bij Tesla koop je de linkerruitenwisser incl. bevestiging voor ongeveer € 35. Het bevestigen van de sproeislangetjes is een priegelklusje maar niet erg moeilijk of tijdrovend. Ik vervang de ruitenwissers van de MX nu jaarlijks.