Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwisser Model X spontaan afgebroken

Roland79

New Member
Feb 5, 2021
4
6
Vortum-Mullem
Gisteren avond op de snelweg brak spontaan de ruitenwisser aan de bestuurders zijde af. Het blad is losgekomen van de houder. Ik zal een foto plaatsen.
Lastig natuurlijk om zo veilig verder te rijden, gelukkig was de bui snel voorbij en kon ik toch naar huis.
Hebben meer mensen dit ervaren?
image.jpg

watt

Power Member
May 6, 2019
321
182
NL
Er is een fix voor de ruitenwissers voor de Model X, het kon namelijk voorkomen dat de maximale uitslag van de ruitenwisser aan de bestuurderzijde te dicht tegen de rand van de ruit aankwam, in combinatie met veel zijwaartse wind kon het voorkomen dat de ruitenwisser zelfs over deze rand heen schoot.

Ik verwacht dat dit ook bij jou gebeurd is, temeer ook omdat er gisteren (en vandaag) veel wind staat, waardoor de ruitenwisser uiteindelijk is afgebroken. Tesla kan deze maximale ruitenwisseruitslag wat terugbrengen met een fix.

pvkeep

Paul van Keep
Nov 11, 2015
3,029
4,077
Niet meer tegenover de koning
Er is een fix voor de ruitenwissers voor de Model X, het kon namelijk voorkomen dat de maximale uitslag van de ruitenwisser aan de bestuurderzijde te dicht tegen de rand van de ruit aankwam, in combinatie met veel zijwaartse wind kon het voorkomen dat de ruitenwisser zelfs over deze rand heen schoot.

Ik verwacht dat dit ook bij jou gebeurd is, temeer ook omdat er gisteren (en vandaag) veel wind staat, waardoor de ruitenwisser uiteindelijk is afgebroken. Tesla kan deze maximale ruitenwisseruitslag wat terugbrengen met een fix.
Volgens mij heeft de ruitenwisser zelf bij @Roland79 de maximale uitslag behoorlijk weten te reduceren.

Roland79

New Member
Feb 5, 2021
4
6
Vortum-Mullem
Bedankt voor de info.
Is het normaal dat deze fix iets meer dan €200,- kost? (Service aanvraag gedaan) Nu for time being maar even een Bosch ruitenwisser zonder sproeier geplaatst. Dat is maar €20 en kan de auto het weekend toch gebruiken.

RioolRat

Member
Apr 3, 2018
311
300
Dronten
Ik heb het drie jaar geleden ook gehad, midden in een gierende stortbui in de afdaling van de Brennerpas. Als ik je foto zie denk ik dat alleen de bevestiging van de ruitenwisser stuk is. Bij Tesla koop je de linkerruitenwisser incl. bevestiging voor ongeveer € 35. Het bevestigen van de sproeislangetjes is een priegelklusje maar niet erg moeilijk of tijdrovend. Ik vervang de ruitenwissers van de MX nu jaarlijks.

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC